Niat dah baik bagi sumbangan toto pada penduduk yang terjejas dengan bajir. Sekali selamba je individu ni komen macam ni buat ramai yang marah.

Pelakon dan Pelawak yang terkenal Shuib Sepahtu telah mengambil peluang untuk menderma kelengkapan kepada penduduk yang terjejas banjir yang telah terjejas dengan teruk di Negeri Pahang berupa tilam dan toto. Seperti yang kita semua ketahui setiap tahun apabila musim tengkujuh telah sampai, beberapa buah negeri yang berada di dalam lingkaran musim tersebut akan mengalami banjir […]

Continue Reading

Viral gambar makcik termenung tengok rumah tinggal tiang je gara gara hanyut dengan banjir. Sekali Hero negara datang untuk bagi bantuan. Ini reaksi makcik tu bila tengok Ustaz Ebit Lew datang.

” Penduduk Kampung Ajai, Rafiah Jamaludin, 69, termenung mengenangkan nasib selepas rumahnya hanya tinggal tapak ekoran bnjir besar. ” Dia terkejut selepas mendapati rumahnya dibawa arus bnjir dan tersekat di pokok-pokok tidak jauh dari tapak asal rumah.” Demikian perkongsian seorang lelaki di Twitter apabila seorang warga emas duduk di batu melihat rumahnya yang telah tiada […]

Continue Reading

Nekad untuk habiskan Rm1k dermakan lampin bayi dan tuala wanita unutk rakyat yang terjejas dengan banjir. Paling sebak bila penderma ni cuma harap doakan ibu dia sihat.

Nekad untuk habiskan Rm1k dermakan lampin bayi dan tuala wanita unutk rakyat yang terjejas dengan banjir. Paling sebak bila penderma ni cuma harap doakan ibu dia sihat. Banjir yang melanda Pantai Timur Semenanjung Malaysia ketika ini sememangnya amat buruk. Ramai rakyat telah dipindahkan ke pusat penempatan sementara selepas kediaman masing-masing dinaiki air  di paras bahaya. […]

Continue Reading

Ramai yang persoalkan pasal cara individu ni bawa kereta masa redah banjir. Laju sangat sampaikan sekumpulan remaja datang bantu. Sekali ini komen warganet.

Boleh dikatakan macam-macam perkara akan berlaku, terutamanya bila terpaksa meredah hujan dan air banjir. Pernah tak terlintas difikiran korang jika kereta korang terperangkap dalam banjir, apa yang korang akan buat? Mesti gelabah kan, ye lah tetiba kereta terhenti di tengah jalan. Sebaiknya rancanglah perjalanan anda dengan betul dan sentiasa peka dengan keadaan jalan raya jika […]

Continue Reading

Niat nak pergi Taman Negara untuk pelancong. Sekali 96 orang pelancong terkandas dalam tu gara gara banjir. Tak sangka sampai macam ni sekali yang jadi dalam tu.

Jerantut: Seramai 96 pelancong yang mengunjungi Taman Negara, Kuala Tahan sejak Jumaat lalu terkandas di pusat pelancongan itu berikutan dua laluan keluar masuk utama dinaiki air. Jalan Padang Piol – Sungai Retang dekat Paya Garuk dinaiki air sedalam tiga meter di sepanjang 80 meter laluan itu dan 50 meter laluan ke selekoh Sawmill Jerantut Feri […]

Continue Reading

Pelajar ni minta kelonggaran untuk jawab ujian gara gara rumah banjir. Tapi selamba je pensyarah ni jawab macam ni buat pelajar ni kecewa.

Tidak dinafikan rata-rata pelajar di Malaysia kini, berhadapan dengan pelbagai masalah berikutan pengenalan sistem Open Distance Learning (ODL) yang diadaptasi menggantikan sistem pembelajaran sebelum ini. Perkara tersebut berpunca apabila sesetengah pelajar hilang tempat tinggal yang ‘kondusif’ kerana tinggal di rumah masing-masing berbanding tinggal di kolej kediaman yang menyediakan capaian internet yang bagus. Seperti perkongsian seorang […]

Continue Reading