Hairan tengok gadis ni setiap kali dia datang bulan mesti dia akan duduk atas kain batik sambil geleng kepala. Terkedu bila tanya rupanya ini yang dia buat.

GAMBAR SEKADAR HIASAN Allah S.W.T kalau nak bagi hidayah ni macam-macam cara. Tak kira masa, tempat dan waktu. Jika masanya tiba dan berserah diri kepada Allah, maka cepat lah kita untuk menuju ke arah kebaikan. Macam kisah yang kami ingin kongsikan kali ni, seorang perempuan telah menceritakan hubungan persahabatan dengan rakannya yang berpurdah. Segalanya bermula […]

Continue Reading

Gadiiss ni tergamam bila lagi beberapa minggu nk nikah tunang ajak dudok serumah. Gadiis ni menolak. Lepas je kahwin gades ni dihenyak hari hari hingga satu hari dia dtg bulan dan ini yg berlaku.

GAMBAR SEKADAR HIASAN. Assalamualaikum… Tahun ini tahun ke 5 aku berkahwin buat yang kali kedua… Maknanya dah 10 tahun aku bebas… Allah je tahu perasaan aku lepas ex aku jatuhkan talak. Abang aku, mak aku dan ayah aku yang teman aku di mahkamah menangis kesyukuran… Syukur mereka dapat anak mereka semula… Aku anak perempuan tunggal […]

Continue Reading

Pukul 3 pagi suami tanya datang bulan dah habis ke belum. Suami tanya sambil peluk pinggang isteri. Last check dah kering. Akhirnya ini yang suami lakukan bila isteri jawab macam tu.

Al-kisahnya pukul 3 pagi, Aku sedang tidur dan dia kejutkan aku lalu berkata, “Datang bulan dah habis? Saya rasa dah macam lama sangat ni telekung awak tu tak bergerak” Aku terdiam. “Hari ini dah hari keenam,” kata aku dalam hati. “Hari ini, hari last kot. Baru tadi, saya check dah kering (pukul 1 pagi). Esok […]

Continue Reading