Kahwin pun atas dasar dijodohkan keluarga. Bila dah kahwin suami pula buat kontrak macam drama. Lagi mengejutkan bila suami dia pilih seseorang berbanding isterinya atas satu sebab ini

Assalamualaikum. Aku mulakan cerpen ini dengan “Aku terima nikahnya Zahnita binti Zahar dengan mas kahwinnya, RM 8,000 tunai,” Dialog sama terngiang-ngiang dari tadi. Sungguh aku gundah. Lelaki itu seakan ditktor. Aku jadi g3run dengan sikapnya kadang kala. Kejap baik kejap boleh menjadi harimau lapar. Majlis pernikahan aku biasa saja. Tak semewah orang lain. Kami kahwin […]

Continue Reading

Satu dalam sejuta. Suami serba kekurangan bab agama. Dapat pula isteri yang bertudung labuh. Mengagumkan isteri ni buat sesuatu ini nak bagi suami dia insaf

Dia duduk menghadap laptop di hadapannya. Langsung tidak menghiraukan si dia yang tengah menonton televisyen–ceramah bersama Dato Masyitah. Siaran OASIS astro itu telah pun bertukar kepada Indahnya Iman yang bermaksud akan masuk waktu solat. Tiba-tiba, si dia bangun dan memandang dia yang tengah khusyuk membelek laptop di hadapan. “Abang, maghrib dah nak masuk. Kita jemaah […]

Continue Reading

Bukaan bawah dah buka sampai 4cm tapi bayi masih tak nak keluar. Keluarga dah ikhtiar macam macam sampai buat solat hajat pun masih tak keluar. Rupanya ini puncanya.

Doktor dah risau sebab bayi tak keluar lagi, seperti ada sesuatu yang menahan. Diazan, tak keluar, dibaca yasin tak keluar juga, dibuat solat hajat tak keluar… Rupa-rupanya sebelum ini dia ada melakukan suatu perkara….. Apa yang saya buat, semuanya salah. Apa yang saya ada, habis semua nak lebih dari saya sedangkan saya tak bekerja. Saya […]

Continue Reading

Penat dengan semua drama suami. Lepas nikah isteri baru sedar yang selama ini dia ditipu. Hanya 3 bulan sempat merasa bahagia. Akhirnya ini yang terjadi buat wanita ini menyesal.

Foto sekadar hiasan. Assalammualaikum wahai pembaca. Namaku Mawar, usia hujung 20 an, graduan tapi tidak bekerja buat masa ini. Telah berkahwin dan masih tiada anak. Usia perkahwinan kini telah menjejak ke 3 tahun. Suami pula usia 30 an. Aku isteri yang drita, hanya 3 bulan pertama usia pernikahan aku rasa bahgia, seterusnya hari hari aku […]

Continue Reading

Saat malam pertama isteri takut sangat aib dia terbuka sampai dia sanggup buat macam ni pada suami. Terkedu satu malam tu ini yang terjadi pada isteri buat dia menyesal seumur hidup.

Foto sekadar hiasan. Assalamualaikum semua.. Nama aku Ayu. Umur 30 an sudah berkahwin dan mempunyai 4 orang cahaya mata. Aku nak berkongsi kisah hidup aku dahulu yang penuh dengan dsa. Ayah aku seorang yang kuat agamanya rajin ke surau. Tapi aku anaknya tak seperti dia. Aku malas belajar, tak pernah solat, puasa pun tak. Aku […]

Continue Reading

Lepas solat di masjid laki terus pergi satu rumah dan dalam diam isteri ikut tanpa pengetahuan suami. Mengejutkan bila tiba tiba isteri nampak ada perempuan tengah urut bahu suami.

Lepas solat di masjid laki terus pergi satu rumah dan dalam diam isteri ikut tanpa pengetahuan suami. Mengejutkan bila tiba tiba isteri nampak ada perempuan tengah urut bahu suami. Assalamualaikum. Hai salam semua.. Ramadhan kali ni memberi aku erti dan seribu makna hubungan aku dan suami. Nama aku Yani. Aku berasal dari negeri Kedah. Orang […]

Continue Reading

Akaak ipar tiba tiba srh bawa prgi kdai brang kemas. Selamba je dia suruh isteri byar rantai tangan besar masa tu juga. Akhirnya ini yang isteri buat kat kedai tu buat akk ipar bengang.

Gambar sekadar hiasan. Assalamualaikum. Pertama sekali terima kasih kerana siarkan cerita panjang yang saya tulis di page. Saya tidak sangka akan dapat banyak respons, baik positif mahupun negatif, saya terima dengan hati terbuka, Alhamdulillah dan terima kasih pada yang banyak mendoakan saya at, semasa saya tulis cerita itu hari itu, tersedu-sedu saya menaip sebab tidak […]

Continue Reading

Adk ipard dengan bangganya gelakkan isteri hanya kerana tak boleh hamil. Tiba tiba sesuatu terjadi dekat ank dia. Terkejut satu keluarga bila dapat tahu benda ni.

Gambar sekadar hiasan. Assalammualaikum.. Terima kasih jika admin sudi siarkan.. Tiada apa yang terlalu menarik untuk aku kongsikan tapi aku harap semua boleh ambil ikhtibar serba sedikit dari cerita aku. Aku sudah berkahwin dan tinggal bersama keluarga aku di Negeri Sembilan. Isteri aku orang Johor. Kami masih belum di kurniakan zuriat. Aku nak cerita mengenai […]

Continue Reading