Suami masuk satu group whatsapp yang tak sepatutnya . Isteri bertindak diam diam buang suami daripada grup itu dan ini pula yang berlaku

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua pembaca. Hari ini kita akan mendengar atau membaca luahan isteri yang kecewa dengan suaminya yang menjadi salah seorang ahli dalam Group Whatsapp untuk aktiviti yang tidak elok. Sejak kebelakangan ini mksiat yang semakin menjadi norma biasa. Demikianlah gambaran mengenai luahan seorang isteri berkaitan sikap rakan rakan suaminya yang suka […]

Continue Reading

Isteri nak pinjam duit suami tapi dapat pula suami yang jenis berkira. Bila suami cadang nak kahwin lagi satu ini respon si isteri

Assalamualaikum dan selamat sejahtera buat semua pembaca. Aku merupakan seorang isteri yang bekerjaya dan bekerja sebagai eksekutif di sebuah syarikat manakala suami aku pula merupakan seorang pengurus syarikat.. Sejujurnya apa yang aku nak beritahu ni ialah terkadang aku tengok suami aku, dia agak lokek dengan aku dan berkemungkinan sebab aku bekerja. Namun bagitu sedarkah wahai […]

Continue Reading

Mata terpejam tapi mulutnya seperti senyum. Wanita ini berkongsi kenangan terakhir bersama suaminya sebelum suami pergi buat selamanya

Walaupun hiba, Nadia (Tiktok: nurulnadia6678) sangat bersyukur kerana Allah menghadirkan anak lelakinya iaitu Tasnif yang memiliki wajah dan sifat yang sama seperti suaminya yang sudah tiada. Sesungguhnya pada tanggal 27 Disember 2019, tarikh ini tak akan dilupakan oleh wanita ini. Kerana semasa itulah suami kesayangannya, Mohamad Tarmidzi hembuskan nafas terakhir tinggalkan dirinya bersama seorang anak […]

Continue Reading

Sehari dapat RM10 je dan suami langsung tak kerja. Satu hari suami buat hal dan habis menu berbuka buat anak

Dugaan betul jika dapat suami yang merupakan seorang pen4gih. Gara gara tak dapat duit , habis mi segera untuk anak anak bagi berbuka puasa ditendang. Sebak sakali kisah kehidupan ibu kepada 5 orang anak kecil ini. Jelasnya, sudahlah kami ni miskin. Lelaki tak boleh kerja dan kerjanya asyik men4gih. Si isteri nak berkerja tapi hanya […]

Continue Reading

Isteri nak beli barang tak sampai RM5 tapi suami tak izinkan. Bila ulangtahun isteri pula ini jawapan suami lepas isteri sengaja tanya pasal hadiah

Assalamualaikum dan selamat sejatera buat pembaca sekalian. Berikut ialah luahan hati dari insan yang bergelar isteri. Aku merupakan seorang isteri dan ibu kepada seorang anak berusia setahun. Tambahan pula, saya merupakan seorang suri rumah. Nak dijadikan cerita, aku nak kerja tapi tak sampai hati nak bagi orang jaga. Anak aku kecil lagi dan aku memang […]

Continue Reading

Baru je kahwin dah dapat satu mesej kata hati hati dengan suami. Lepas 3 bulan baru tahu maksud di sebalik mesej tersebut

Assalamualaikum dan selamat sejahtera buat pembaca. Untuk makluman, aku merupakan pelajar UIA dan aku sudah kahwin. Nak dijadikan cerita aku kahwin dengan suami tercinta lepas 2 tahun kahwin berkawan. Dan dalam masa 2 tahun tu aku banyak kali putus sebab rasa tak serasi tak yakin. Namun tak putus jugak. Dia tak nak lepaskan aku. Jujurlah […]

Continue Reading

Dikatakan mahu kahwin cepat sebab suami poket tebal. Wanita ini dedah di sebalik perkenalan dia dan suami

Bak kata orang kalau dah jodoh tak ke mana, demikianlah pepatah yang sesuai buat pasangan yang tular di media sosial baru baru ini. Difahamkan seorang wanita ini pada mulanya tak pernah mengimpikan perkenalannya dengan seorang lelaki berakhir ke jinjang pelamin sebagai suami isteri. Jelasnya “I kenal my husband tiga bulan terus dia datang merisik dan […]

Continue Reading

Bayi masih tak nak keluar walaupun sudah diazan dan guna pelbagai ikhtiar. Akhir sekali terbongkar punca jadi macam tu

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Saya di sini ingin berkongsikan serba sedikit pengalaman saya untuk dijadikan pengajaran semua. Tanpa menunggu masa yang lama, ayuh ikuti perjalanan hidup saya. Difahamkan doktor ketika itu sudah risau kerana bayi masih tak keluar dan seperti ada sesuatu yang menahan beyi dari keluar. Bila diazan,tak keluar,baca yasin pun tak keluar juga […]

Continue Reading

Sebelum kahwin keluarga suami terima isteri seadanya. Selepas kahwin tak sangka ini yang terjadi kat isteri sampai 7 tahun isteri paksa simpan perasaan

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat pembaca sekalian. Saya ingin membuat perkongsian tentang kisah rumah tangga saya dan harap cerita yang saya ingin kongsikan ini jadi oengajaran buat semua orang yang membaca. Macam yang kita tau, tiada wanita yang inginkan perpisahan berlaku dalam rumahtangga yang dibina. Tatkala rasa cinta semakin hambar,tambahan maruah diri dan kehormatan bagai […]

Continue Reading