Lepas jumpa bidan terus kena tegur dengan seorang pakcik. Dapat bayi mata hitam ke atas. Tak lama kemudian ini yang terjadi kat bayi tersebut

Kali ni aku nak kongsi kisah yang dialami oleh keluarga aku selepas tersalah jumpa bidan. Waktu tu aku baru 13 tahun (anak tunggal), dan baru nak dapat adik kedua. Bile mak aku dah lama tak mengandung, tup tup mengandung, dia rase macam sengal sengal badan dan rasa nak berurut. Kami duduk area Puchong pada masa […]

Continue Reading

Kahwin dengan suami yang alim. Bila dah kahwin langsung tak macam suami isteri. Suatu hari suami sanggup bawa gadis idaman jumpa mak dan ini respon padu dari mak si suami

Hello semua, aku nak share kisah abg aku dan kakak ipar aku. Aku bukan nak masuk campur hal rumah tangga diorang, sekadar nak share kisah diorang saje. Abg(Paih, 26) dan kakak ipar(yaya, 22). Diorang baru setahun berkahwin, tapi kahwin bukan atas dasar cinta, kahwin sebab mak aku atas sebab tertentu, yaya ni student degree dekat […]

Continue Reading

Masa majlis kahwin hidangkan ayam KFC. Lepas lima bulan dah kahwin isteri baru dapat tahu hal sebenar yang suami sekeluarga sorokkan. Tergamam pula ada ada cerita di sebalik semua ini berlaku

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Dulu aku janda sebab ex aku talak 3 sebab benda kecik. kami kahwin pun tak sampai setahun dia talak kan aku. lepas dia lepaskan aku. dia halau aku balik rumah mak aku. masa tu dah la aku tak ada kerja. Tak ada duit tak ada semua nasib tak ada anak.. Dia […]

Continue Reading

Ada kesan merah pada dada makcik. Pergi hospital doktor kata tiada masalah. Tak lama kemudian baru jumpa punca sebenarnya benda ini berlaku tapi ada lagi yang perlu diselesaikan

Salam semua, terima kasih jika cerita aku disiarkan. Sebelum aku mula cerita ni, korang mesti tahu s1hir tu apa kan? Ni kisah makcik aku. Ok first, aku describe latar belakang makcik aku dulu. Makcik aku ni adik kepada mak aku, means makcik aku ni anak keempat dan anak bongsu dalam adik beradik diorang. Buat pengetahuan […]

Continue Reading

Doktor risau bayi langsung tak nak keluar. Diazan dan dibaca Yaasin masih tak keluar. Akhirnya terbongkar punca semua ini terjadi

Doktor dah risau sebab bayi tak keluar lagi, seperti ada sesuatu yang menahan. Diazan, tak keluar, dibaca yasin tak keluar juga, dibuat solat hajat tak keluar… Rupa-rupanya sebelum ini dia ada melakukan suatu perkara Apa yang saya buat, semuanya salah. Apa yang saya ada, habis semua nak lebih dari saya sedangkan saya tak bekerja. Saya […]

Continue Reading

Suami bantu wanita yang hamil tolak troli. Isteri rasa suami tak patut berbuat sebegitu dan sampai satu saat suami dia sanggup ambil inisiatif ini untukselesaikan masalah

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua. Terima kasih admin jika kisah aku ini tersiar diruangan confession ini. Nama aku Rina. Ada satu kisah yang ingin aku kongsikan diruangan ini.Semoga kisah sedih ku ini menjadi pengajaran kepada pembaca. Usiaku 37 tahun, sepatutnya diusia begini aku telah bahagia bersama suami dan anak-anak. Jika aku tidak melakukan kesilapan 16 […]

Continue Reading

Sanggup tinggal dengan mak mertua sebab suami tak mampu nak sewa rumah. Bila duduk dengan mertua dapat pula kerja sebagai pengasuh kepada kakak ipar. Tapi ini pula yang terjadi lepas dah kerja dengan kakak dia

Assalamualaikum dan selamat sejahtera buat semua, saya tinggal rumah Mak mertua, dalam rumah ada adik suami, memang nak keluar bilik kena pakai tudunglah hari-hari, hari-hari saya rasa macam duduk Kat rumah orang, ada yang sama macam saya tak? Hehee… tak apalah jalani je hidup ni, nak menyewa gaji suami Tak cukup, terima aje lah.. ok […]

Continue Reading

Isteri sanggup izinkan suaminya berkahwin lain dan sanggup berhenti kerja. Pakar perubatan kata mungkin kena buatan orang. Bila masing masing ambil keputusan berpisah ini pula yang berlaku

Foto sekadar hiasan. Assalamualaikum dan selamat sejahtera buat pembaca. Status kawan saya mulanya adalah isteri. Ibu kepada 3 org anak. Dulu bekerja sebagai Jurutera tapak binaan. Dia seorang wanita yang cantik. Baik hati dan solat tak pernah tinggal. Walaupun dah berkahwin tapi masih lagi nampak macam anak dara. Dia ada aura yang tersendiri. Saya juga […]

Continue Reading

Mak mertua tetapkan hantaran lebih 10k untuk lepas jadi menantu. Lepas dah kahwin suami pula ada sikap tak boleh pegang barang barang dia. Sampai satu hari terbongkar segalanya

Assalamualaikum dan selamat sejahtera buat pembaca. Aku dah berkahwin hampir 5 tahun, masih belum punyai cahaya mata. Aku seorang wanita bekerjaya di utara tanah air dan suami aku seorang penjawat awam gred rendah. Ya, gaji aku 2 3 kali ganda lebih dari suami. Kami kenal melalui kawan, kahwin suka sama suka setelah setahun lebih berkenalan. […]

Continue Reading

Ayah sakit tapi mak mertua suruh utamakan sambut hari keluarga. Lepas tujuh tahun suami terus lepaskan isteri dengan talak 3 dan akhirnya semua rahsia suamunya terbongkar

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada pembaca. Seperti yang kita tahu, tiada wanita yang inginkan perpisahan berlaku dalam rumahtangga yang dibina. Namun tatkala, rasa cinta semakin hambar, maruah diri dan kehormatan bagai dipijak-pijak serta hilang segala kepercayaan buat insan yang bergelar suami, inilah nokhtah keputusan yang dirasakan paling bahagia. Ikuti coretan yang dikongsikan oleh wanita cekal […]

Continue Reading