Suami terpaksa jadi pak sanggup sbb bini hamiil tapi bukan dari benih dia. Dia serabut kena terima juga bila ibu mertua dia bagi dia sesuatu yg tak dpt dia nak menolak. Akhirnya ini yg berlaku.

GAMBAR SEKADAR HIASAN. Baca perlahan-lahan dan ambillah Pengajaran apa yg pernah berlaku kepada saya ini. Jadikan ini sebagai panduan. Hi assalamualaikum. Bila orang tengok isteri aku ini baik, bertudung labuh seperti ustazah tetapi, belum sampai 7 bulan berkahwin, dah beranak. Senang cakap, aku ini menjadi pak sanggup. Aku tinggalkan dia selama 3 hari untuk beri […]

Continue Reading

Tergamam bila mak suka intai lepastu amik gambar dalam bilik ank menantu dan hantar kat jiran jiran. Terkejut bila tahu punca mak suka buat macam tu. Terus ank menantu buat benda ni dekat mak.

Assalamualaikum. Foto sekadar hiasan. Jarang kita dengar masalah mak mertua dengan lelaki menantu kan. Yang selalu kita dengar adalah. Menantu perempuan hantu, hahaha. Aku berumur 24. Anak perempuan bongsu. Atas aku semua abang lelaki. Alhamdulillah. Allah uji aku dengan mak mertua hantu. Haha kenapa cakap Alhamdulillah, sebab orang kata kalau diberi ujian pun kena ucap […]

Continue Reading

Bini hamil tapi bukan dari benih suami. Suami nak taknak terpaksa terima sebab mak mertua bagi dia sesuatu yang tak dapat dia nak tolak. Akhirnya ini yang berlaku.

GAMBAR SEKADAR HIASAN. Baca perlahan-lahan dan ambillah Pengajaran apa yg pernah berlaku kepada saya ini. Jadikan ini sebagai panduan. Hi assalamualaikum. Bila orang tengok isteri aku ini baik, bertudung labuh seperti ustazah tetapi, belum sampai 7 bulan berkahwin, dah beranak. Senang cakap, aku ini menjadi pak sanggup. Aku tinggalkan dia selama 3 hari untuk beri […]

Continue Reading

Sejak kahwin tak pernah datang jenguk ibu kat kampung kerana duduk dengan mertua. Saru hari tu tiba tiba kakak dapat msj dari ibu sampai buatkan dia terduduk. Rupanya sampai macam ni sekali ibu cakap pada kakak.

Gambar sekadar hiasan. Assalamualaikum semua. Maaf kalau kisah yang aku nak cerita ini akan menyinggungkan mana-mana pihak. Kisah ini terjadi dalam keluarga aku sendiri, terjadi pada kakak sulung. Kakak aku dah mendirikan rumatagga selama 18 tahun. Dia kini tinggal di rumah keluarga mertuanya sejak dia berkahwin. Sehingga sekarang, dia tidak pernah beraya bersama kami sama […]

Continue Reading

Isteri selalu makan hati gara gara mertua selalu cakap isteri hasut suami. Rupanya bila dah 5 tahun kahwin ini perangai sebenar mak mertua.

Saya tidak tahu macam mana mahu bersabar dengan mak mentua ini. 5 tahun sudah berkahwin, selalu brbalah dengan suami berpunca dari keluarga mentua. Tolanglah ibu bapa/ipar/biras/ adik beradik bila mana salah seorang ahli keluargmu sudah berumahtangga, tolonglah jangan masuk campur, menyibuk dan mengata lebih kurang. Kenapa tidak diberikan galakan dan sokongan untuk mereka bina sebuah […]

Continue Reading