Isteri asal orang Pantai Timur. Mertua terus terang cakap tak suka tapi terima juga sebab pilihan anaknya. Akhirnya terbongkar perangai sebenar mertua walaupun menetap di Madinah

Hanya Kerana Asal Dari Pantai Timur Wanita Ini Dibenci Oleh Keluarga Mertua Sampai Dijadikan Macam Orang Gaji. Rupa Rupanya Ini Perangai Sebenar Mertua Padahal Duduk Di Madinah. Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua. Kisah aku bermula bila aku kahwin time belajar last semester. Husband aku pegawai bank kat Selangor. HUsband aku anak nombor 2 dan anak […]

Continue Reading

Pelik lepas nikah tu mak suami tak bagi ank dia tidor sekali dengann iisteri. Tiga bulan nikah isteri suci lagi. Tergamam rupanya ini perangai sebenar mertua yang isteri baru tahu.

Pernikahan adalah antara saat indah yang kita semua nantikan. Namun tidak semuanya bernasib baik sepertimana yang lain. Perkongsian dari wanita ini di laman KRT, berkongsi pengalaman yang ditempuhi saat berkahwin dengan pemuda ‘anak mak’. 3 bulan berkahwin tidak disentuh kerana mulut mertua. Ikuti perkongsiannya di bawah. Assalamulaikum. Min tolong hide FB saya ya? Kisah bermula […]

Continue Reading

Lepas melahirkan mak suami suruh cuci dengan air limaau dan sapu viiicks dekat tempat jahiiitaan dgan alasan yang dia bagi mmg tak masuk akal. Mengejutkan akhirnya wanita ini buat benda ni sampai mertua terdiam.

GAMBAR SEKADAR HIASAN  Kisah dibawah dipetik dari sebuah laman page yg tular baru-baru ni. Menceritakan nasib wanita yang dalam berpantang dilayan sebegitu rupa oleh mak mertuanya. Ikuti luahan nya dibawah. Saya dalam dilema sekarang ni. Saya tahu keluarga mertua memang tak suka kan saya. Masalah nya ex suami cerita macam2 pasal saya.. Dia rapat dengan mertua. Jadi […]

Continue Reading

Menantu nekad nak balik kampung 2 minggu semata nak jaga mertua. Tergamam keluarga mertua bila tengok menantu balik kampung dalam diam. Mengejutkan sepanjang 2 minggu sempat wanita ni balas dekat mertua cukup cukup.

Foto sekadar hiasan. Assalamualaikum. Aku Husna (bukan nama sebenar). Terima kasih andai cerita aku disiarkan. Di sini aku ingin kongsikan serba sedikit cerita aku dengan ibu mertua aku dulu. Allah hanya bagi aku pinjaman yang sangat berharga ini hanya 4 tahun sebagai menantu buat ibu mertua ku (sekarang usia perkhawinan aku dah nak masuk 8 […]

Continue Reading

Mak selamba je masuk lepastu ambil gmbar dlm bilik ank menantu. Habis dekat semua jiran mak hantar gambar tu. Tergamam rupa rupanya ini punca mak suka buat mcm tu.

Assalamualaikum. Foto sekadar hiasan. Jarang kita dengar masalah mak mertua dengan lelaki menantu kan. Yang selalu kita dengar adalah. Menantu perempuan hantu, hahaha. Aku berumur 24. Anak perempuan bongsu. Atas aku semua abang lelaki. Alhamdulillah. Allah uji aku dengan mak mertua hantu. Haha kenapa cakap Alhamdulillah, sebab orang kata kalau diberi ujian pun kena ucap […]

Continue Reading

Mengejutkan bila ayah mertua selamba je intai dalam bilik bila tahu gadis ini baru habis mandi. Bila tanya sebab yang dia cakap mmg tak msuk akal. Terkedu bila isteri bagi tahu kat suami tergamak suami cakap macam ni.

MENJALANI kehidupan rumah tangga di rumah ibu bapa bukanlah sesuatu yang mudah dalam hidup pasangan suami isteri. Si menantu, tidak kira lelaki mahupun perempuan perlu menyesuaikan diri dengan suasana baharu, mengikut acuan yang telah terbentuk sejak sekian lama di rumah ibu dan bapa mertua. Meskipun berada dalam rumah, menantu perempuan khususnya perlu tahu menjaga batas […]

Continue Reading

Mertua selalu tuduh menantu rampas ank lelaki darinya. Raya pertama lepas je mertua call tengok muka suami tengah tahan nangis. Petang tu terus tak jadi nak balik beraya. Rupanya sampai macam ni mertua cakap pada suami.

Foto sekadar hiasan. Assalamualaikum. Aku Mimi, sudah berkahwin, ada seorang anak. Aku ceritakan sikit latar belakang aku. Aku berkahwin atas restu kedua pihak. Walaupun pada mulanya, memang ada konflik antara ibu dan bakal ibu mertua aku (mertua aku marah mak aku tanpa usul periksa dan salah dari anak diaorang sendiri which is tunang aku masa […]

Continue Reading

Nekad untuk tinggal dengan mertua gara gara suami tak mampu untuk menyewa. Terkedu bila dah tinggal dengan mertua kakak ipar pula sanggup ambil kesempatan.

GAMBAR SEKADAR HIASAN Assalamualaikum semua, saya tinggal rumah Mak mertua, dalam rumah ada adik suami, memang nak keluar bilik kena pakai tudunglah hari-hari, hari-hari saya rasa macam duduk Kat rumah orang, ada yang sama macam saya tak? Hehee… tak apalah jalani je hidup ni, nak menyewa gaji suami Tak cukup, terima aje lah.. ok sambung. […]

Continue Reading