Nekad nak kahwin dengan suami yang tiada harta dan hanya bekerja sebagai pembantu gerai makan. Tapi perangai mertua pulak tak sedar diri. Sekali ini yang jadi pada rumahtangga wanita ini.

Assalamualaikum dan selamat sejahtera buat pembaca. Tolong admin siarkan masalah saya… Saya seorang isteri berkahwin dengan seorang suami yang miskin yang tak Ada apa2, sewa bilik bujang, pergi kerja naik bas (tak Ada Rumah, tak Ada kereta, tak Ada motor) kerja hanya pembantu gerai Makan.. Niat Kawin dengan suami Sebab kesian dengan hidupnye tak terurus […]

Continue Reading

Terpaksa duduk sebumbung dengan mertua gara gara suami belum mampu nak menyewa. Tapi bila dah duduk dengan mertua selamba je kakak suami buat macam ni.

GAMBAR SEKADAR HIASAN Assalamualaikum semua, saya tinggal rumah Mak mertua, dalam rumah ada adik suami, memang nak keluar bilik kena pakai tudunglah hari-hari, hari-hari saya rasa macam duduk Kat rumah orang, ada yang sama macam saya tak? Hehee… tak apalah jalani je hidup ni, nak menyewa gaji suami Tak cukup, terima aje lah.. ok sambung. […]

Continue Reading

Mertua tak suka menantu mesra dengan pasangan. Mak tengah buat kerja kat dapur kakak ipar pula selamba je terperap dalam bilik. Sekali ini yang terjadi pada mertua.

Foto sekadar hiasan. Mak saya sebenarnya baik sangat2. Anak menantu susah ke apa, mesti mak saya yang tolong dulu terutamanya harta benda dan kewangan memandangkan mak saya dari keturunan hartawan. Cerita saya ini, saya tak salahkan mak saya seratus peratus sebab semua ni berpunca dari didikan kebanyakan orang dulu-dulu. Mak saya pun dah berumur 60an. […]

Continue Reading

Mak mertua sangup burukkan menantu dekat media sosial hanya kerana tak dibelikan emas. Siap cakap menantu bagi ank dia makan nasi kangkang.

GAMBAR SEKADAR HIASAN Salam semua. Awal tahun 2020, saya bernikah dengan duda pemergian isterinya enam tahun lalu. Dia pergi menghadap illahi semasa melahirkan anak bongsu. Suami ada tiga orang anak dan mereka semua memang baik sangat. Anak-anaknya hormat orang tua, manja dan mendengar kata. Hubungan kami baik dan rapat, siap mereka panggil saya mamy. Malam-malam […]

Continue Reading

Jangan sesekali kahwin dengan orang penuh adat. Hanya kerana ank lelaki nak kahwin dengan wanita dari Negeri Sembiiilan bakal mertua sanggup layan wanita ni macam ni.

Assalamualaikum. Kisah yang aku nak sampaikan ni ialah tentang kawan aku. Cerita cinta yang agung namun ditentang keluarga. Cerita ni bukan cerpen, bukan novel, bukan rekaan, bukan khayalan. Ini cerita benar yang aku tukarkan nama watak sebenar. Nama dia Iza. Kami panggil Iza ataupun span. Budak negeri sembilan. Orangnya pendiam tapi observant. Bagi aku dalam […]

Continue Reading

Isteri asal orang Pantai Timur. Mertua terus terang cakap tak suka tapi terima juga sebab pilihan anaknya. Akhirnya terbongkar perangai sebenar mertua walaupun menetap di Madinah

Hanya Kerana Asal Dari Pantai Timur Wanita Ini Dibenci Oleh Keluarga Mertua Sampai Dijadikan Macam Orang Gaji. Rupa Rupanya Ini Perangai Sebenar Mertua Padahal Duduk Di Madinah. Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua. Kisah aku bermula bila aku kahwin time belajar last semester. Husband aku pegawai bank kat Selangor. HUsband aku anak nombor 2 dan anak […]

Continue Reading

Pelik lepas nikah tu mak suami tak bagi ank dia tidor sekali dengann iisteri. Tiga bulan nikah isteri suci lagi. Tergamam rupanya ini perangai sebenar mertua yang isteri baru tahu.

Pernikahan adalah antara saat indah yang kita semua nantikan. Namun tidak semuanya bernasib baik sepertimana yang lain. Perkongsian dari wanita ini di laman KRT, berkongsi pengalaman yang ditempuhi saat berkahwin dengan pemuda ‘anak mak’. 3 bulan berkahwin tidak disentuh kerana mulut mertua. Ikuti perkongsiannya di bawah. Assalamulaikum. Min tolong hide FB saya ya? Kisah bermula […]

Continue Reading

Lepas melahirkan mak suami suruh cuci dengan air limaau dan sapu viiicks dekat tempat jahiiitaan dgan alasan yang dia bagi mmg tak masuk akal. Mengejutkan akhirnya wanita ini buat benda ni sampai mertua terdiam.

GAMBAR SEKADAR HIASAN  Kisah dibawah dipetik dari sebuah laman page yg tular baru-baru ni. Menceritakan nasib wanita yang dalam berpantang dilayan sebegitu rupa oleh mak mertuanya. Ikuti luahan nya dibawah. Saya dalam dilema sekarang ni. Saya tahu keluarga mertua memang tak suka kan saya. Masalah nya ex suami cerita macam2 pasal saya.. Dia rapat dengan mertua. Jadi […]

Continue Reading

Menantu nekad nak balik kampung 2 minggu semata nak jaga mertua. Tergamam keluarga mertua bila tengok menantu balik kampung dalam diam. Mengejutkan sepanjang 2 minggu sempat wanita ni balas dekat mertua cukup cukup.

Foto sekadar hiasan. Assalamualaikum. Aku Husna (bukan nama sebenar). Terima kasih andai cerita aku disiarkan. Di sini aku ingin kongsikan serba sedikit cerita aku dengan ibu mertua aku dulu. Allah hanya bagi aku pinjaman yang sangat berharga ini hanya 4 tahun sebagai menantu buat ibu mertua ku (sekarang usia perkhawinan aku dah nak masuk 8 […]

Continue Reading

Mak selamba je masuk lepastu ambil gmbar dlm bilik ank menantu. Habis dekat semua jiran mak hantar gambar tu. Tergamam rupa rupanya ini punca mak suka buat mcm tu.

Assalamualaikum. Foto sekadar hiasan. Jarang kita dengar masalah mak mertua dengan lelaki menantu kan. Yang selalu kita dengar adalah. Menantu perempuan hantu, hahaha. Aku berumur 24. Anak perempuan bongsu. Atas aku semua abang lelaki. Alhamdulillah. Allah uji aku dengan mak mertua hantu. Haha kenapa cakap Alhamdulillah, sebab orang kata kalau diberi ujian pun kena ucap […]

Continue Reading