Mengejutkan bila ayah mertua selamba je intai dalam bilik bila tahu gadis ini baru habis mandi. Bila tanya sebab yang dia cakap mmg tak msuk akal. Terkedu bila isteri bagi tahu kat suami tergamak suami cakap macam ni.

MENJALANI kehidupan rumah tangga di rumah ibu bapa bukanlah sesuatu yang mudah dalam hidup pasangan suami isteri. Si menantu, tidak kira lelaki mahupun perempuan perlu menyesuaikan diri dengan suasana baharu, mengikut acuan yang telah terbentuk sejak sekian lama di rumah ibu dan bapa mertua. Meskipun berada dalam rumah, menantu perempuan khususnya perlu tahu menjaga batas […]

Continue Reading

Mertua selalu tuduh menantu rampas ank lelaki darinya. Raya pertama lepas je mertua call tengok muka suami tengah tahan nangis. Petang tu terus tak jadi nak balik beraya. Rupanya sampai macam ni mertua cakap pada suami.

Foto sekadar hiasan. Assalamualaikum. Aku Mimi, sudah berkahwin, ada seorang anak. Aku ceritakan sikit latar belakang aku. Aku berkahwin atas restu kedua pihak. Walaupun pada mulanya, memang ada konflik antara ibu dan bakal ibu mertua aku (mertua aku marah mak aku tanpa usul periksa dan salah dari anak diaorang sendiri which is tunang aku masa […]

Continue Reading

Nekad untuk tinggal dengan mertua gara gara suami tak mampu untuk menyewa. Terkedu bila dah tinggal dengan mertua kakak ipar pula sanggup ambil kesempatan.

GAMBAR SEKADAR HIASAN Assalamualaikum semua, saya tinggal rumah Mak mertua, dalam rumah ada adik suami, memang nak keluar bilik kena pakai tudunglah hari-hari, hari-hari saya rasa macam duduk Kat rumah orang, ada yang sama macam saya tak? Heheeā€¦ tak apalah jalani je hidup ni, nak menyewa gaji suami Tak cukup, terima aje lah.. ok sambung. […]

Continue Reading