Sebabkan terlalu real sampai ada yang anggap guna sticker. Sehinggakan remaja ini terpaksa buktikan bakatnya dengan rakaman.

Lukisan Darwisy kelihatan sangat nyata sehinggakan ada yang menyangkakan ia hanyalah pelekat bergambar. Kata orang kalau dah kreatif tu, lukislah atas apa pun, mesti menjadi! Ketiadaan kertas lukisan disebabkan penutupan kedai alat tulis sewaktu Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dahulu memaksa anak muda ini memberanikan diri bereksperimen di atas medium lain. Namun siapa sangka, karyanya di atas […]

Continue Reading

Wanita ini cool jawab soalan dari pengikut. Sabar jawab soalan pelik pelik tentang niqab.

Ana rajin menjawab soalan yang diajukan warganet menerusi aplikasi TikTok. Keputusan wanita ini untuk berniqab sekitar 10 tahun lalu banyak membawa perubahan dalam hidupnya. Selain menjalankan perniagaan pakaian muslimah, Ana Aufiah, 30, turut menjalankan dakwah dengan cara yang tersendiri, khususnya buat kaum hawa di negara ini. Sejak tiga bulan lalu, dia yang mesra disapa Ana turut […]

Continue Reading

Pawang terkenal telah pergi buat selamanya gara gara CvdI9. Sekali pernah sediakan posyen mampu tamatkan wabak CvdI9.

Seorang pawang berprofil tinggi dari Sri Lanka dimaklumkan telah pergi buat selamanya pada Khamis, 23 September lalu selepas dijangkt1 wabak CVDI9, lapor BBC. Eliyantha White, 48, sebelum ini mendkwa posyen yang dihasilkannya berdasarkan resepi yang didapati menerusi mimpi mampu untuk melindungi orang ramai daripada dijangkiti wabak bahaya berkenaan. Memetik laporan The Straits Times, White yang pernah merawat […]

Continue Reading

Bukan main gembira lagi anak. Ibu usia 59 tahun bertemu jodoh dengan pemuda yang berumur 22 tahun.

Jodoh itu merupakan rahsia Tuhan. Bila sudah tiba waktunya, akan hadir sendiri seorang insan yang kerap kali kita doa kehadirannya. Cepat atau lambat juga bukanlah urusan kita sebagai hambaNya. Oleh itu, tiada siapa dapat mempertikaikan jodoh seseorang jika sudah termaktub sejak azali lagi. Suami 22 tahun, isteri 59 tahun Hal ini dikongsikan oleh seorang pengguna […]

Continue Reading

Macam macam produk yang dikeluarkan sebagai disinfeksi. Sekali KKM tegaskan nano mist spray bukan penggantinya.

Kementerian Kesihatan (KKM) menegaskan bahawa penggunaan alat semburan nano mist bagi tujuan disinfeksi tidak menggantikan keperluan nyahkuman permukaan secara manual. Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr. Noor Hisham Abdullah berkata, nano mist spray mula mendapat perhatian umum untuk digunakan sebagai alat disinfeksi bagi mengekang penularan CvdI9 sejak kebelakangan ini. Menurut beliau, ia kerana ramai beranggapan […]

Continue Reading

Seram. Wanita ternampak sosok budak main basikal di sebelah tempat persemadian pada 2.30 pagi.

Bila bercakap soal kisah seram, mesti perkara seperti penampakan kelibat atau kedengaran bunyi seperti orang mengilai jadi benda yang biasa dikongsikan oleh ramai. Tapi apa yang korang akan buat, kalau ternampak satu kelibat budak yang tengah bermain pada waktu awal pagi disebelah kawasan perkuburan macam kisah ni? Nampak budak perempuan main basikal seorang diri Sejak […]

Continue Reading

Gelagat Mustapha Kamal sebagai Pemilik Megah Holding buat ramai terhibur. Siap naik helikopter lagi.

Kalau korang semua perasan, rata-rata kebanyakan drama televisyen di Malaysia ini sangat sinonim dengan plot cerita anak orang kaya ataupun pemilik syarikat yang selalu bincangkan urusan juta-juta ringgit. Bagi peminat drama TV mesti tahu dengan pelakon veteran Dato’ Mustapha Kamal, yang cukup terkenal dengan jolokan sebagai pemilik ‘Megah Holding’. Siapa sangka, rupanya syarikat Megah Holding […]

Continue Reading

Susah nak percaya. Anak sebak kenang ibu pergi buat selamanya selepas 17 tahun derita.

Bapa Huda turut meluahkan rasa sunyi selepas Allahyarham ibunya menghembuskan nafas terakhir pada Rabu lalu. Rasa sedih dan pilu yang terbuku di hati, tak siapa mampu mengerti. Begitulah kisahnya mengenai Nurul Huda Zainon Abidin, 22, yang baru sahaja kehilangan ibu tercinta pada Rabu lalu. Menurut gadis itu, ibunya, Allahyarham Noormadiah Hassan, 44, sudah lama berhadapan dengan […]

Continue Reading

Tular pesakit terbaring nak masuk islam. Sekali terharu bila ada frontliners yang sudi bantu ucap syahadah.

Meskipun pandemik CvdI9 dianggap sebagai membahayakan nyawa, namun masih terdapat hikmah di sebalik kejadian bagi segelintir individu sekali gus dapat mendekatkan diri dengan Sang Pencipta. Terbaharu, tular sebuah video di media sosial yang dimuat naik oleh pengguna laman Facebook, Jhaysa Daud hari ini memaparkan seorang wanita dipercayai pesakit Covid-19 terbuka hati bagi memeluk Islam. Menerusi […]

Continue Reading

Lebih 500 individu status merah tapi Check in MySejahtera. Sekali ini yang KJ dapat kesan sampai beri pesanan kepada penjaga pintu depan.

Sudah menjadi kemestian bagi mana-mana individu yang nak check in MySejahtera di mana-mana tempat, status mereka mestilah bukan berstatus merah dan sudah dua dos vaksinasi lengkap. Namun Menteri Kesihatan, Khairy Jamaluddin memaklumkan bahawa terdapat 523 check in ke pelbagai premis yang didapati berstatus merah atau berisiko tinggi dijangkiti CVDI9 pada minggu ini. Alamak…  Menurut mStar, 18 peratus daripada jumlah itu berlaku […]

Continue Reading