Terjawab akhirnya segala persoalan warganet. Neelofa tampil buka mulut cerita satu per satu berkenaan isu yang hebat diperkatakan oleh warganet

Artis

Kisah berkenaan hubungan pengaraca sensasi NeeIofa dan PU Riz yang tiba-tiba dikatakan bermasalah sememangnya hangat diperkatakan sejak dari semalam.Ia susulan dari khabar angin berserta status dimuatnaik kakak NeeIofa, Noornabila yang seolah-olah ada kaitan dengan PU Riz. Status tersebut bagaimanapun sudah dipadam oleh Nabila.

Lebih mencetuskan spekuI4si apabila terdapat segelintir warga maya yang membuat andaian hubungan pasangan tersebut kini bermasalah.Desas-desus itu mula tercetus selepas beberapa pengguna media sosial mula memuat naik beberapa foto tngkap layar InstaStory adik-beradik NeeI0fa dalam ciapan mereka.Neelofa akhirnya telah tampil menjawab spekulasi tersebut dalam satu video di IG rasmi beliau

“Saya perlukan doa-doa anda buat saya.Alhamdulillah, terima kasih juga untuk segala sokongan yang diberikan. Saya sangat hargai”Neelofa juga menafikan dakwaan beliau terkena minyak pengsih, sedang berubat , sudah kahwin di kelantan, di kurung, dan pindahkan sejumlah wang ke akaun PU RIzz.

Menurut Neelofa semua perkara tersebut tidak benar, tidak berasas dan karut. Menurut Neelofa itu merupakan satu tvduhan yang berat dan meminta semua pihak menghentikan semua dakwaan yang tidak berasas tersebut.Dalam pada itu, Neelofa juga meminta masa untuk beliau menyelesaikan sebarang masalah yang timbul dalam hubungan dia dengan Rizz.

Neelofa juga meminta maaf kepada semua pihak termasuk keluarga beliau sendiri dan keluarga Rizz.Berikut link video penuh penjelasan penuh Neelofa.Dalam pada itu, rata-rata peminat terus mendoakan Neelofa.“Syukur Alhamdulillah.Semoga segala urusan dipermudahkan dan penyelesaian yang terbaik bagi kedua belah pihak. Terima kasih atas penjelasan yang sungguh bermakna ini. Benarlah kata-kata ‘Orang yang tenang selalu menang’.InsyaAllah, kami semua doakan yang terbaik buat Lofa dan Haris. Amin ya Rabbal Alamin” komen peminat

Dikatakan Mesej Dkwaan Neelofa Sudah Nikah Di Kelantan Mula Tersebar Dan Neelofa Dikatakan Sedang Berubat. Ini Serba Sedikit Perkongsian Dari Iesya Toh

Sudah menjadi adat pertunangan, pasti ada bermacam-macam ujian dan halangan melanda sebelum pasangan sehati sejiwa disatukan dalam satu ikatan perkahwinan yang sah.Begitulah juga seperti warganet yang kecoh di media sosial berkenaan hubungan antara pasangan selebriti Neelofa dan Haris Ismail atau dikenali sebagai PU Riz.

Namun dalam perkembangan terkini, berlegar di sosial media dakwaan Neelofa sudah berkahwin di Kelantan.Menurut warganet, PA kepada Neelofa mendakwa, banyak wang telah di habiskan oleh Neelofa.Lagi pendedahan yang mengejutkan ramai peminat dimana dakwaan Neelofa sedang berubat

Lebih p4nas lagi paparan skrin yang mendakwa kononnya Neelofa dan PU Riz sudah berkahwin turut tular di laman sosial.Menerusi paparan skrin terbabit, ada dinyatakan Neelofa dan PU Riz telah dinikahkan bapa kandung pemilik jenama Naelofar itu di Kelantan.

Individu di dalam Whatsapp itu juga mendakwa Neelofa kini sedang menjalani rawatan alternatif kerana terkena ilmu pengasih.“Scaarynya Family ni” – Eisya Toh.Dalam pada itu, wartawan Eisya Toh juga ada memuat naik di ig beliau perihal yang berlaku dalam keluarga Neelofa sekarang ini

Dalam pada itu, warganet juga mula memperkatakan hal yang sama mendakwa Neelofa kini dikvrung untuk berubat.Apa pun yang berlaku, diharap masalah yang berlaku dapat diselesaikan dengan cara baik oleh kedua-dua belah pihak, biarpun spekulasi demi spe-kulasi mula bertebaran.

Biar betul PU RIZ dengan Neelofa dah NIKAH ?? Apa-apa pun kita tunggu kebenaran dakwaan ini dari tuan punya badan sendiri.Baru-baru ini, akaun Instagram peminat pasangan tersebut @neelofaharrisofficial ada memuat naik satu posting dan menerima komen daripada seorang pengguna bernama @pidzyy.

Individu tersebut seakan-akan memberi ‘bayangan’ dan mendakwa bahawa hubungan pasangan berkenaan sedang ‘bergelora’ akibat campur tangan ahli keluarga serta sahabat.Beri masa untuk mereka selesaikan.Dib0ikot dan saling ‘unfollow’ satu keluarga?

Haris tak sesuai buat keluarga Neelofa?Menurut individu itu, ahli keluarga dan sahabat handai tidak perlu sibuk dalam urusan hubungan seseorang tetapi berikan masa untuk mereka menyelesaikan masalah sendiri.“Tolonglah jangan main unfollow2,” tulis individu terbabit.

Adakah komen tersebut merujuk kepada ahli keluarga Neelofa dan PU Riz? Mari kita periksa!Setelah memeriksa akaun Instagram keluarga Neelofa seperti ibu, kakak serta adik-adiknya, ternyata mereka tiada mengikuti Instagram PU Riz.

Bukan itu sahaja, IG Story mereka juga kesemuanya memuat naik ‘quote’ atau kata-kata hikmah yang hampir sama bertemakan perhubungan.Adakah ini satu kebetulan, atau…?Meninjau ke laman sosial Twitter, warganet yang terkenal dengan kebolehan menyiasat mula ‘menghidu’ sesuatu yang tidak kena antara Neelofa dan PU Riz.

Masing-masing mula membuat spekulasi bagi mencari jawapan sebenar terhadap persoalan yang kini sedang membelenggu pasangan terkenal itu.Apa yang sebenarnya terjadi? Adakah semua spekulasi itu benar-benar berlaku atau sebaliknya? Semoga hubungan mereka baik-baik sahaja

PU Riz ‘trending’ di Twitter, hubungan dengan Neelofa berm4salah?

Kuala Lumpur: Nama PU Riz kini ‘trending’ nombor satu di Twitter berikutan hubungan bersama ‘calon isteri’, pengacara popular, Noor Neelofa kini berantakan.Malah, spekulasi itu lebih hangat dibincangkan oleh warganet apabila mula memuat naik beberapa foto tangkap layar InstaStory adik-beradik Neelofa dalam ciapan mereka.

Antaranya, kakak Neelofa iaitu Noor Nabila didakwa memuat naik beberapa kapsyen foto di Instagram Story dengan kata-kata seperti menyindir seseorang.“Warna sebenar seseorang akan terbongkar secara perlahan-lahan. Anda mungkin akan diperbodhkan buat sementara tetapi perlu bersabar untuk melihat apa yang akan terjadi nanti,” tulisnya.

Bukan hanya Noor Nabila, tetapi dua lagi adik Neelofa iaitu Atisha Khan dan Ameera Khan turut memuat naik kata-kata sinis yang hampir sama di Instagram mereka seperti ditujukan buat seseorang.Tindakan sama juga dilakukan ibu Neelofa, Noor Kartini yang membuat perkongsian di Instagram story berkaitan kata-kata memohon perlindungan Allah SWT daripada perkara b-uruk.

Mengikut perkongsian warganet di Twitter dengan akaun @zighduhhh memaklumkan foto risik PU Riz dan Neelofa juga khabarnya sudah dipadamkan daripada Instagram. Begitu juga, semua adik-beradik Neelofa dikata sudah tidak mengikuti PU Riz di media sosial.Terdahulu, Neelofa dilaporkan sudah dirisik oleh PU Riz atau nama sebenarnya Haris Ismail pada 1 November lalu di kediaman keluarga bekas pengacara MeleTOP itu.

Lofa Panggil PU Riz Sayang.Malah, dilaporkan juga pasangan itu bakal mendirikan rumah tangga pada Mac tahun depan. Bahkan, baru-baru ini hangat di media sosial apabila Neelofa dikata terlepas memanggil PU Riz ‘sayang’ dalam satu video mereka di YouTube.

Sepatutnya Nikah Mac Tahun Depan? 

Sebelum ini Hubungan istimewa selebriti popular, Neelofa, 31, dengan pendakwah bebas, Haris Ismail atau Riz, 25, mula menjadi tumpuan apabila mereka bekerjasama menerusi program anjuran Pertubuhan Kasih Neelofa.Menguatkan desas-desus perhubungan cinta yang terjalin apabila kakak Neelofa, Noor Nabila Mohd Noor memuat naik video pendek menerusi Instagram (IG) Story memaparkan Neelofa dan Riz berbual dan berpakaian sedondon pada majlis perkahwinan adik mereka.

Awalnya, pemilik nama penuhnya, Noor Neelofa Mohd Noor menafikan mempunyai hubungan istimewa dengan pendakwah yang dikenali menerusi program Pencetus Ummah itu, selepas video mereka tular.Namun, kini, sudah terang lagi bersuluh apabila Ahad lalu berlangsungnya majlis merisik di kediaman ibu bapa Neelofa di Taman Tun Dr Ismail. Malah, laman sosial dibanjiri dengan beberapa foto Neelofa dan Riz bersama anggota keluarga yang hadir.

Seluruh anggota keluarga pasangan berkenaan dilihat terlebih dahulu menunaikan solat Asar yang diimamkan oleh Riz.Cubaan BH Online mendapatkan kepastian Neelofa gagal apabila pengacara Next To Neelofa itu terus mengunci mulutnya. Mengikut sumber keluarga yang turut hadir pada majlis berkenaan, Neelofa dan Riz bakal disatukan sebagai pasangan suami isteri pada Mac 2021.

Neelofa turut memuat naik gambar sekitar majlis berkenaan dalam laman sosial, tetapi tidak memberitahu secara jelas.Terbaharu, Neelofa memuat naik foto bersama ibu serta doa Nabi Ibrahim untuk orang tuanya sebagai kapsyen.“Ya Tuhan kami, ampunilah aku dan kedua ibu bapaku dan orang-orang mukmin pada hari terjadinya hisab (hari kiamat),” tulisnya.

Menerusi entri dalam IG ibunya, Noorkartini Noor Mohamed seakan mengesahkan spekulasi anak perempuan kesayangannya sudah dipinang orang.“Syukur padamu Ya Rabbi… Saat yang kutunggu sudah pun tiba. Kau hadirkan insan istimewa yang bakal membimbing bidadari kesayanganku.

“Saya yakin dengan ketentuanMu, yang mana insan ini dapat membahagiakannya, dapat menyerikan dan melengkapi hidupnya.“Yang akan menyokong setiap apa saja urusannya. Ya Allah jadilah mereka penyebab kami menjadi tetamu istimewaMu di syurga,” tulisnya dalam IG.Tidak hanya itu, entri IG disusuli dengan luahan ibunya mengenai puteri kesayangannya itu.

“Wahai anakku, ketika aku mengandungkanmu, aku dapat rasakan yang sesuatu luar biasa, perjalanan sembilan bulan itu amat indah untukku, lahirmu membahagiakanku, memelukmu memberi kepuasan kepadaku, melihat keletahmu membuatku sentiasa rindu padamu.“Wahai anakku, kau tetap anak kecil di mataku yang tak jemu aku membelau dan menciummu. Kaulah cinta hatiku,” tulisnya.Sumber: Instagram @neelofaharrisofficial , @thekaripop , Twitter

Semua Dah Unfollow Pu Riz. Mengejutkan Terkini Statu Hubungan Antara Nellofa Dan Pu Riz Jadi Buah Mulut Ramai. Rupa Rupanya Ini Yang Terjadi Sampai Gambar Bertunang Pun Dah Padam.

Di laman Twitter ketika ini, rata-rata warganet mula membuat spekulasi mengenai Neelofa dan PU Riz selepas adik-beradik selebriti itu memuatnaik perkongsian yang sama di laman Insta-story mereka.

Kongsi Status Yang Sama

Menerusi perkongsian itu, ketiga-tiga adik beradik selebriti terkenal itu iaitu Noor Nabila, Athisha Khan dan Ameera Khan berkongsi beberapa kenyataan yang merujuk kepada sikap sebenar seseorang itu selain turut berkongsi doa yang meminta perlindungan daripada perkara-perkara yang buruk. “Kami berlindung dengan Allah daripada perkara (perkara buruk) tersebut (daripada menimpa kami)” kongsi ketiga-tiga mereka di Insta Story sebentar tadi

Selain itu, terdapat dakwaan daripada warganet yang mengatakan bahawa mereka tidak lagi mengikuti pendakwah bebas yang juga pelakon itu di laman Instagram. Malah foto bersama Neelofa dan PU Riz di laman Instagram tidak lagi kelihatan termasuklah foto ketika acara merisik Neelofa pada awal November lalu.

Bagaimanapun, dalam masa yang sama peminat turut mendoakan yang terbaik buat hubungan Neelofa dan PU Riz. Untuk rekod, Neelofa dan PU Riz atau nama sebenarnya Muhammad Haris bin Mohd Ismail telah mengikat tali pertunangan pada 1 November 2020 tidak lama selepas pemilik jenama Naelofar itu mengumumkan dirinya sudah berpurdah sepenuhnya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : murai.my

Sebelum Ni Kecoh Bila Neelofa Dah Mula Berniqab. Kali Ni Lepas Berniqab Warganet Terkedu Tengok Neelofa Buat Benda Ni Dekat Ig Dia. Sampai Macam Ni Sekali Neelofa Buat.

Selepas Neelofa, 31, mengumumkan berniqab pada 15 Oktober lalu, kini pengacara dan usahawan itu membuat keputusan untuk memadam semua foto ‘hijabster’ di Instagram (IG)nya. F0to-foto tersebut termasuklah saat hos dan pelakon ini menghadiri beberapa acara fesyen terkenal dunia dan saat dirinya memperaga banyak jenama mewah antarabangsa serta cover majalah yang pernah dijalaninya sebelum ini.

Menerusi pemerhatian Gempak, daripada 7,568 kini hanya tingga 2,648 keping foto yang tinggal dalam akaun Instagramnya yang mempunyai lebih lapan juta pengikut itu. Sebaliknya, tunangan PU Riz ini hanya tinggalkan foto kenangan di Mekah, dan bersama ibu, Datin Noor Kartini Noor Mohamed, keluarga serta tuntutan kerja.

Ia juga mengekalkan semua foto dengan penampilan baharunya, berniqab serta petikan petikan berunsur kerohanian. Tindakan yang dilakukan bekas pengacara MeleTOP itu turut dihidu oleh segelintir peminat setia. Sebelum ini, ketika sesi siaran langsung di laman Instagram (IG) Naelofar bersama pelakon Perempuan Tanpa Dosa, Uyaina Arshad, pemilik nama Noor Neelofa Mohd Noor mengaku dirinya berasa bebas dan lebih bahagia sejak memakai niqab. “Alhamdulillah saya sukakannya dan bahagia. Saya rasa lebih free (bebas) sekarang,” katanya.

Instagram: @neelofa

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : Gempak via DiariDunia

Zizan Akui Dia Dan Nabil Akan Jadi Pengapit Masa Neelofa Kahwin Nanti. Tapi Ini Yang Warganet Takut Kalau Mereka Jadi Pengapit.

Apa agaknya akan terjadi di atas pelamin sekiranya pengapit yang dipilih oleh pasangan pengantin itu ialah seorang pelawak? Pelawak dan pelakon hebat, Zizan Razak memuat naik fotonya dan Nabil Ahmad bersama pasangan drh manis iaitu Noor Neelofa dan PU Riz.

Menurut Zizan, dia dan Nabil bakal menjadi ‘pengapit’ pasangan itu di atas pelamin tidak lama lagi dan perkara itu sama sekali telah mengejutkan warganet. Apa yang menjadi kerisauan mereka ialah sekiranya pelamin Neelofa dan PU Riz akan runtuh disebabkan Zizan dan Nabil yang gemar membuat lawak spontan.

Namun perkara itu belum disahkan oleh Neelofa atau PU Riz lagi, mungkin Zizan dan Nabil akan menjadi pengacara majlis mereka nanti dan bukannya hadir sebagai pengapit. Dalam masa yang sama, Zizan turut memberi hint bahawa dia sudah mengetahui tarikh perkahwinan pasangan itu tetapi masih dirahsiakan buat masa ini.

Pengacara Shalma Ainaa juga sempat tinggalkan  hint di ruangan komen, ada kemungkinan Shalma sudah mengetahui tarikh itu kerana sebelum ini beliau ada berjumpa dengan Neelofa sendiri. Apa pun kita doakan semoga urusan Neelofa dan PU Riz dipermudahkan, mana tahu nanti jadi Wedding Of The Year kan?

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : HOT.FM

Masih Belum Bertudung. Akhirnya Athisha Khan Tampil Bersura Bongkarkan Sikap Neelofa Yang Ramai Tak Tahu. Rupanya Dalam Diam Ini Perangai Sebenar Dia.

Sebut sahaja nama Neelofa, pasti ramai mengenali pelakon dan pengacara popular itu. Bukan sahaja Neelofa malah adik beradiknya juga turut dikenali ramai. Antara adik beradik Neelofa yang popular adalah Noor Nabila, Ameera Khan dan Atisha Khan. Namun antara ketiga mereka, Atisha antara yang terkenal menerusi saluran YouTube.

Meskipun dikenali sebagai adik kepada selebriti terkenal, Namun Atisha berkata dia tidak menjadikan kakaknya sebagai batu loncatan untuk membina nama. Ujarnya, tiada guna berpaut pada populariti kakak semata-mata, tetapi diri sendiri tidak berusaha menghasilkan sesuatu yang berbaloi.

“Tak sangka percubaan pertama menjadi sehingga ahli keluarga menyarankan membuka saluran YouTube sendiri, tetapi Sha pula enggan terburu-buru. “Sha ambil inisiatif menggali ilmu suntingan dan teknik angle rakaman video serta mencuba bermacam-macam aplikasi terlebih dahulu,” katanya.

Gadis berusia 22 tahun yang melanjutkan pengajian di United Kingdom (UK) itu sering menghasilkan video berkisarkan kehidupan, pengalaman melanjutkan pelajaran, persahabatan, keluarga, budaya dan tutorial solekan.

Ditanya soalan adakah dia terbeban memiliki kakak bernama Neelofa yang mempunyai pengaruh yang besar, Atisha berkata dia amat mengagumi kakaknya yang mesra disapa Kak Lofa itu. “Sha amat mengagumi Kak Lofa (Neelofa). Beliau bukan sahaja bijak dalam akademi dan penampilan, bahkan bijak berbisnes dan menyusun perjalanan karier dengan baik. Pelbagai ujian dan cabaran yang datang, Kak Lofa hadapi semua itu dengan sabar dan tabah.

“Kak Lofa sedikitpun tidak melatah, apatah lagi perlu melayan warga maya yang melemparkan kata-kata sinis. Ketenangan Kak Lofa mengendalikan apa jua situasi cukup luar biasa,” katanya. Dalam pada itu, Atisha mendedahkan Neelofa tetap sama meskipun dia kini sudah berniqab. Malah, tidak pernah memerli mereka adik-beradik walupun belum berhijab.

“Walaupun kini memakai niqab, personaliti Kak Lofa tetap sama. Beliau tidak pernah memerli apa lagi memaksa kami adik-beradik untuk turut sama memakai hijab sepertinya,“ luah Athisha. Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

SUMBER: SinarPlus via gulapop

Baru Kecoh Tentang Aplikasi Terkenal Yang Jual Data. Kali Ni Neelofa Pula Dedahkan Aplikasi The Noor. Tergamam Ini Yang Warganet Harapkan Dari Neelofa.

Baru-baru ini kecoh tentang aplikasi terkenal antarabangsa Muslim Pro dilaporkan menjual data lokasi kepada tentera Amerika Syarikat. Aplikasi tersebut selalu digunakan dengan tujuan peringatan waktu solat berserta dengan penunjuk arah kiblat dari Makkah.

Selain itu, aplikasi tersebut juga menyediakan bacaan al-Quran secara dalam talian dan audio bacaan bagi memudahkan pengguna. Namun disebabkan ramai yang takut dengan benda tersebut, ramai telah mengambil tindakan untuk memadam atau uninstall aplikasi itu walaupun dengan perasaan berat hati. Bagaimanapun, Neelofa pada 17 November lalu telah memuat naik satu berita baik menerusi laman Instagram miliknya:-

Pelakon dan pengacara tersebut memaklumkan beliau bakal melancarkan satu aplikasi tidak lama lagi yang diberi nama TheNoor.App. Namun, fungsi serta kegunaannya belum lagi diberitahu secara lanjut. Menerusi ruangan komen, rata-rata mengharapkan aplikasi tersebut dapat dimanfaatkan sepenuhnya sama seperti Muslim Pro, malah lebih baik dari segi isi kandungan.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber daripada: Instagram Neelofa & TheNoor.App

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Bukan Pakai Niqab Sebab Nak Jual. Akhirnya Neelofa Tampil Bersuara Dedahkan Tujuan Sebenar Dia Berniqab. Rupa Rupanya Ini Sebabnya Buat Warganet Terkedu.

KUALA LUMPUR: Pengacara, Neelofa, 31, tidak menjual niqab menerusi jenama tudungnya, Naelofar. Neelofa yang berniqab sejak 15 Oktober lalu itu berkata, ia bagi mengelakkan salah faham di kalangan orang ramai yang menganggapnya memakai niqab atas tujuan mempromosikan perniagaan tudung.

“Niqab yang saya pakai, hanya dibuat untuk saya, bukan untuk dijual. Saya tak mahu ada salah faham dan cerita kurang enak sebab saya berniqab,” katanya yang berkongsi isu berniqab apabila ditanya pengacara, Sara Rancak menerusi sesi siaran langsung dalam aplikasi beli belah, Shopee, semalam.

Tidak hanya itu, pengacara Next To Neelofa itu turut menafikan pengeluaran perisa mangga yang menggunakan tanda palang #semaniscintapertama itu mempunyai kaitan dengan hubungannya bersama bekas Pencetus Ummah (PU) Riz atau Haris Ismail, 25, yang dikatakan merisik Neelofa pada 1 November lalu.

Neelofa tak akan jual niqab, elak salah faham atas tujuan promosi. “Perancangan ini adalah aturan Allah SWT, bukan saya. Secara kebetulan, ada satu majlis yang berlaku pada masa produk ini dilancarkan. Ia datangnya daripada pihak yang lain, bukan saya. Tetapi, fakta menarik, Haris lagi suka susu pisang daripada mangga,” katanya.

Menjawab pertanyaan dua perkara yang ditukar mengenai dirinya, Neelofa berkata, dia mahu memperbaiki kisah lampaunya. “Pastinya saya mahu menukar masa lampau. Saya mahu ‘single’ sepanjang tempoh remaja dan terus berkahwin. Dan satu lagi keinginan saya belajar bahasa Arab,” katanya

Pesanan pertama Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat kepada Neelofa; “Dunia ini hanya pinjaman Allah SWT kepada kita. Apa yang kamu ada sekarang, apa yang kamu makan, apa yang kamu pakai sekarang, rumah dan kereta kamu hanyalah pinjaman daripada Allah. Semua orang apabila melalui hari-hari seharian tidak sedar bahawa segala apa kepunyaan kita adalah kepunyaan Allah. Jadi disebabkan lalai tentang ingatan itu banyak benda-benda yang tidak baik kita lakukan.”

Neelofa Berniqab Jadi Bualan Ramai. Kali Ni Terbongkar Pulak Kisah Awal Penghijrahan Neelofa. Rupa Rupanya Sebelum Berhijrah Dia Pernah Mimpi Individu Ini.

Umum mengetahui pengacara jelita Neelofa kini tampil dengan imej berniqab, beberapa minggu sebelum berita sensasi beliau dirisik oleh pelakon dan pendakwah, PU Riz. Namun kisah beberapa tahun sebelum itu juga tidak kurang menarik untuk dikongsikan ketika awal penghijrahan Neelofa yang mula berhijab pada tahun 2014.

Apa yang menjadi tumpuan, Neelofa berpeluang bertemu dengan bekas Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat tidak lama selepas beliau mula mengenakan hijab. Neelofa berkongsi pengalaman menziarahi Tok Guru Nik Aziz dalam satu temubual anjuran Kerajaan Negeri Kelantan yang telah berlangsung pada 12 September 2014.

Mimpi jumpa Tok Guru Nik Aziz

Menurut Neelofa, dia telah bermimpi bertemu Tok Guru semasa 27 Ramadhan. Di dalam mimpi itu, Neelofa berada di dalam sebuah masjid berpermaidani warna hijau. Neelofa duduk bersila bertentangan dengan Tok Guru Nik Aziz dan bercakap dengannya.

Tetapi apa yang dicakapkan itu, Neelofa tidak tahu. Lalu, dia terus tersedar dalam keadaan hati berdebar dan terus menghubungi orang yang boleh menemukannya dengan Tok Guru. Pada hari raya, Neelofa mendapat kesempatan bertemu dengan Tok Guru.

” Dia kata Tok Guru tengah skit sangat tak boleh jumpa. Tapi akhirnya rezeki pada hari raya ke empat macam tu dia call suruh datang rumah Tok Guru jam 3 petang. ” Masa pergi itu, memang Tok Guru sangat lemah ketika itu. Tapi walaupun tengah lemah, dia masih lantang bersuara dan apa yang diperkatakannya itu jelas dan terang.

Ini pesanan Tok Guru kepada Neelofa

” Dan dia cakap pada saya, dunia ini hanya pinjaman Allah SWT pada kita, apa yang kamu ada sekarang, apa yang kamu miliki, kamu makan, kamu pakai, rumah kamu hanyalah pinjaman daripada Allah ” Tok Guru juga berkata, semua bila menjalani hidup seharian tidak sedar bahawa apa yang kita miliki adalah kepunyaan Allah SWT. Jadi disebabkan lalai tentang ingatan itu, banyak benda-benda yang tidak baik kita lakukan.

” Itu antara yang saya boleh rumuskan, banyak lagi yang Tok Guru ceritakan sebenarnya tapi itu yang pertama keluar dari mulut Tok Guru.” akhiri Neelofa. Sementara itu, gambar pertemuan Neelofa dan Tok Guru itu telah dimuat naik oleh Neelofa di laman sosial Instagram miliknya.

” Lets put politics aside…I felt so lucky to have opportunity to meet him in person yesterday at his house. Love listening to what he had to say and he also gave me valuable advices regarding istiqamah.” tulis Neelofa. Neelofa ketika itu berharap pertemuannya dengan bekas Menteri Besar Kelantan ketika itu tidak dipolitikkan.

Apa salahnya kalau kunjung mengunjung sempena Syawal yang mulia. Apatah lagi dapat berbual dengan tokoh yang memiliki ilmu agama yang tinggi. Alhamdulillah, mungkin juga ingatan dari Tok Guru enam tahun lalu masih diingati oleh Neelofa sehingga sekarang dan hatinya telah terbuka untuk berniqab.Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Sumber : https://www.asiakini.com/