Ustazah Asma nasihatkan penggiat seni secara terbuka untuk hentikan program yang tidak elok. Sekali ini respon Syatilla yang terasa sesuatu.

Artis

Sebelum ini, muzik video Ayda Jebat pernah ditegur oleh Ustazah Asma Harun dan dapat perhatian daripada kalangan warganet. Kali ini,UStazah Asma sekali lagi membuat teguran secara terbuka kepada golongan selebriti supaya lebih bertanggungjawab kepada masyarakat. Dia juga mengingatkan para para artis untuk tidak memaparkan persembahan yang berunsurkan ke arah negatif.

Kata beliau,“Mohon duhai semua artis tanah air atas tiket apa pun sama ada pelakon, penyanyi, pelawak, pengacara dan lain-lain. Jadilah penghibur yang ada rasa tanggungjawab, tidak menyumbang kepada kerosakan yang sedia teruk ini.“

Tambahnya lagi,“Diharapkan Kementerian Komunikasi dan Multimedia, pihak berwajib, Persatuan Seniman dan lain-lain turut boleh memainkan peranan dalam isu begini. Jika tidak dibendung dengan bersungguh, maka normalisasi akan berlaku,”

Difahamkan Ustazah Asma membuat teguran scara terbuka kerana baginya dunia hiburan terkini seakan akan menormalisasikan ke arah negatif dalam sesuatu persembahan yang dilakukan oleh sebilangan artis.

Jelasnya “Kemungkran berlaku secara terangan, dibanggakan, dipromosikan dan diikuti. Bah4aanya jika kita dah tak rasa apa-apa, scroll atau dilihat sahaja tanpa rasa.“Dan apabila ada pihak yang membuat teguran, berlaku situasi pembelaan terhadap pelaku mksiat.“Lama-lama pelaku semakin berkuasa, pencegah semakin lemah, takut, paling sedih jika berhenti. Kita kuat kerana Allah,” katanya.

Dia tiidak bermaksud untuk ‘mengkritik’ pekerjaan golongan artis, sebaliknya Asma mengakui golongan selebriti diperlukan dalam persada seni bagi memenuhi fitrah manusia yang memerlukan hiburan.Selain itu,dia berharap agar ia tidak dilakukan dengan cara yang boleh mel4laikan.“Iya, kalian diperlukan dalam persada seni, memenuhi fitrah insani, namun bukan dengan cara begini.“Kasihanilah diri sendiri, kita semua bakal tinggalkan dunia ni, janganlah ditangguh lagi hajat untuk kembali,” ujarnya lagi

Melihat di ruangan komen, Syatilla Melvin berterima kasih di atas tegvran Ustazah Asma Harun.“Terima kasih atas ingatan ustazah. Sejujurnya saya terasa sesuatu apabila baca apa yang ustazah tulis sebab saya pernah berada di fasa berbuat salah.“Alhamdulillah dan terima kasih sekali lagi atas ingatan untuk terus ke jalan kebaikan,” tulis Syatilla.“Terima kasih atas ingatan ustazah,” ungkap pelakon Noor Khiriah.Menerusi laporan mStar terdahulu, Asma melahirkan rasa terkejut apabila menonton video muzik lagu Ayda Jebat berjudul Parah yang dikatakan secara terang-terangan mempamerkan aksi yang kurang enak ditonton

Usia Perkahwinan Dah Masuk Genap 5 Tahun. Shaheizy Sam Sanggup Bongkarkan Sikap Buruk Dirinya Sebelum Kahwin Dengan Syatilla

Pejam celik pejam celik sudah genap 5 tahun usia perkahwinan Shaheizy Sam dan Syatilla Melvin. Da Shaheizy Sam akui isterinya iaitu Syatilla banyak bersabar melayan karenahnya sejak mereka mula berkenalan sehinggalah selepas berumah tangga.

Jelas Shaheizy Sam atau lebih gemar dipanggil Sam,bersyukur apabila dikurniakan seorang isteri yang penyabar dan penyayang. Tambahnya lagi, Syatilla la punca Sam berubah menjadi suami dan bapa yang matang. Katanya lagi,Sam bersyukur Syatila sentiada berada di sisinya. “Sebelum berkahwin, saya seorang lelaki yang ego, pentingkan diri sendiri… apa yang saya nak, saya akan dapatkan. Saya ada perangai itu. Kenal Tilla dah lama, dia banyak bersabar dengan saya.

“Ikut sahaja kerenah saya sampailah kami berkahwin. Apabila dah kahwin, lima tahun… lalui banyak fasa. Kadang-kadang saya terfikir, walaupun perangai saya tak berapa elok, Tilla tetap ada bersama saya.”Saya nampak pngbanan dia ketika mengandung dan melahirkan dua orang anak kami. Sejak daripada itu, saya semakin matang. Sejujurnya, perkahwinan buat saya banyak berubah,” katanya kepada mStar.

Pelakon itu turut menyambut ulang tahun perkahwinan mereka yang kelima bersama peminat secara maya menerusi saluran YouTube pada malam, Isnin.Sam mendirikan rumah tangga dengan Syatilla pada 8 Februari 2016 dan dikurniakan dua cahaya mata iaitu Syeriv Samheizy, 4, dan Sarima Samheizy yang kini berusia setahun.

Syatilla atau nama sebenarnya Siti Nur Syatilla Amirol Melvin berkata setiap pasangan yang berumah tangga memerlukan tahap kesabaran yang tinggi.Malah pelakon drama Sha & Shah ini bersyukur sudah melepasi lima tahun pertama perkahwinan dan masih bahagia biarpun pernah berdepan dengan ujian.

Pengorbnn Syatilla melahirkan dua orang anak mereka mematangkan Sam.”Bagi saya dalam perkahwinan memang memerlukan kesabaran yang sangat tinggi. Saya pernah dengar orang kata lima tahun pertama perkahwinan adalah fasa yang paling teruk.

“Dalam tempoh ini kita kenal pasangan macam mana dan nak buat pilihan untuk masa depan rumah tangga. Saya dan Sam dah kenal 11 tahun. Alhamdulillah, kami dah lepas fasa itu dan tak rasa teruk pun macam orang cakap.”Setiap rumah tangga ada dugaan yang berbeza begitu juga kami yang tidak terlepas dengan ujian. Tapi Alhamdulillah, tidak seteruk seperti yang orang takut-takutkan itu.”Paling penting dalam rumah tangga ini adalah komunikasi antara suami isteri. Kita kena ikut cara yang betul dan berkomunikasi dengan pasangan, Insya-Allah tak timbul masalah yang besar,” ujarnya.

Kesal Dengan Sikap Shaheizy Sam Yang Bawa Barang Elektronik Tu Di Pentas. Tergamam Bila Tiba Tiba Penganjur Abpbh 33 Tampil Bersuara Luahkan Benda Ni.

KUALA LUMPUR: Penganjur Anugerah Bintang Popular BH (ABPBH) Ke-33 amat kesal dengan penampilan pelakon, Shaheizy Sam menggantung rkk elektronik atau vp pada leher ketika mengumumkan pemenang bagi tiga kategori acara itu, malam tadi.

Penganjur ABPBH 33, iaitu BH dan TV3 menjelaskan, semua artis diberi penerangan mengenai tata susila dan etika berpakaian bukan sahaja ketika menghadiri majlis berprestij seperti ABPBH, malah semua penyampai trofi. “Adalah menjadi tanggungjawab setiap artis untuk memastikan tingkah laku mereka tidak mendatangkan persepsi negatif kepada acara yang dihadiri sekali gus boleh menjejaskan imej artis-artis lain serta industri hiburan secara am.

“Tidak kira apa alasan yang diberikan, Sam yang pernah memenangi gelaran Bintang Paling Popular ABPBH sebanyak tiga kali iaitu pada edisi 2010, 2012 dan 2014 dan sebagai artis berpengalaman, sepatutnya lebih peka dalam menghormati pihak penganjur, artis-artis lain dan industri hiburan serta penonton di rumah.

“Penganjur sudah berkerja keras untuk memastikan acara lancar serta mematuhi Prosedur Operasi Standard (SOP) sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB), malangnya kejadian ini mencalarkan kredibiliti ABPBH 33,” katanya.

Kenyataan itu menambah, perkara itu amat dikesali penganjur ABPBH 33. Malam tadi, Sam mengumumkan pemenang bagi kategori Artis Baharu Wanita Popular, Artis Baharu Lelaki Popular serta Artis Kolaborasi/Duet/Berkumpulan Popular. Dalama pada itu Shaheizy Sam mohon maaf, mengaku cuai bawa vp di leher ketika siaran langsung – “Tiada niat promosi… apa yang tergantung ini keperluan saya”

PELAKON Shaheizy Sam tampil membuat permohonan maaf selepas menerima kritikan warganet dan teguran daripada pengendali akaun Facebook Public Health Malaysia (PHM) kerana menggantung rkk elektronik atau vp di leher ketika menyampaikan anugerah bagi kategori Artis Baharu Popular di Anugerah Bintang Popular ke-33 (ABPBH33), malam Jumaat.

Dalam hal ini, Shaheizy mengakui kecuaian diri apabila terlalu fokus untuk memberikan yang terbaik sehingga terlupa menanggalkan alat elektronik itu sebelum naik ke pentas. “Hari ini saya sedar ramai bising di sosial media apa yang jadi di ABPBH semalam. Saya nak minta ampun dan maaf terutamanya ABPBH, TV3 di atas kecuaian saya.

“Kelalaian saya, tak ada orang lain yang salah memang diri saya salah, terus terang saya cakap dalam keadaan sangat nervous di belakang pentas yang lengang tanpa orang. “Saya hanya nak fokus untuk buat terbaik dalam program ini dan sampai saya terlupa apa ada pada diri saya dan apa saya bawa atas pentas,” katanya menerusi Instagram pada Sabtu.

Syatilla Muat Naik Foto Shaheizy Sam Baru Habis Kuarantin. Sekali Warganet Ada Perasan Sesuatu. Mengejutkan Lepas Habis Kuarantin Sampai Macam Ni Sekali Jadi Dekat Sam.

Pelakon dan usahawan kosmetik Syatilla Melvin berkongsi rasa gembira apabila suaminya aktor Shaheizy Sam selesai menjalani proses kuarantin selama 14 hari di sebuah hotel. Menerusi laman sosial Instagram, Syatilla atau lebih mesra disapa sebagai Tilla memuat naik sekeping foto terkini bersama suaminya untuk tatapan umum. 

“Yeay my suami is back. Harini mai tengok progress studio kami. Studio nak siap dah weh yeay,” tulis Tilla sebagai kapsyen. Terdahulu, Tilla pernah berkongsi sebuah video yang menunjukkan aksi melambai-lambai tangan pada Sam yang menginap di sebuah hotel berdekatan dengan pejabatnya.

Meninjau ke ruangan komen, rata-rata wargamaya terkejut melihat penampilan dan perubahan fizikal Sam yang menyerupai pengarah Datuk Afdlin Shauki. “Ingatkan abang Afdlin Shauki tadi, terkejut,” komen seorang wargamaya

“Baru nak marah, pasal apa Tilla pelvk Afdlin Shauki. Tengok lagi sekali, Sam rupanya,” kata seorang wargamaya. “Nasib baik pelvk tangan masih sampai,” usik seorang wargamaya. “Kembang dengan jayanya,” ujar seorang wargamaya.

“Cerita apa Sam bawa kali ni. Dia ubah badan sampai mata naik sepet. Good effort,” komen seorang wargamaya lagi. Hujung September lalu, Sam menjalani proses kuarantin selepas pulang dari Sabah bagi memberikan sokongan kepada abang iparnya, Pengerusi Barisan Nasional (BN) Sabah, Datuk Seri Bung Moktar Radin bersempena Pilihan Raya Negeri (PRN) Sabah.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : GEMPAK

Nampak Tapi Tak Boleh Pergi. Terpaksa Berjauhan Dengan Shaheizy Sam Gara Gara Sam Sedang Jalani Proses Kuarantin. Sampai Macam Ni Sekali Jadi Dekat Syatilla Bila Suami Kena Kuarantin.

Pelakon Syatilla Melvin terpaksa berjauhan dengan suaminya aktor Shahiezy Sam yang kini sedang menjalani proses kuarantin selama dua minggu di sebuah hotel.  Menerusi laman sosial Instagram, Tilla berkongsi babak video yang menunjukkan aksinya melambai-lambai tangan pada Sam yang menginap di sebuah hotel berdekatan dengan pejabatnya. 

“Aku dekat office, Sam kuarantin kat hotel depan office aku ja.  “Nampak dari jauh tapi tak boleh pergi. Wei sedih wei,” tulis Tilla di ruangan kapsyen. Difahamkan Sam menjalani proses kuarantin selepas pulang dari Sabah bagi memberikan sokongan kepada abang iparnya, Pengerusi Barisan Nasional (BN) Sabah, Datuk Seri Bung Moktar Radin bersempena Pilihan Raya Negeri (PRN) Sabah.

Meninjau ke ruangan komen, ramai wargamaya yang terhibur melihat aksi Tilla merindui suaminya yang hanya boleh dilihat dari jauh. “Untuk kebaikan semua orang, semoga Sam sihat,” komen seorang wargamaya. “Hahaha mesti rindu sangat,” kata seorang wargamaya.

“Bagus-bagus, kena kuarantin la kalau sayang family anak bini ibu ayah semua,” ujar seorang wargamaya. “Sabar-sabar, semoga semuanya baik-baik sahaja,” tulis seorang wargamaya. “Alaa kesiannya, sama-sama kita berdoa Sam sihat dan berjaya habiskan tempoh kuarantin,” pinta seorang wargamaya lagi.

Imbas kembali, Syatilla dan Sam mendirikan rumah tangga pada 8 Februari 2016. Pasangan ini dikurniakan dua orang cahaya mata iaitu Syeriv Samheizy dan Sarima Samheizy. Sehingga kini, video tersebut telah menerima hampir 300,000 tontonan daripada warga Instagram. 

Shaheizy Sam Dikatakan Tumpang Kekayaan Syatilla Melvin. AKhirnya Syatilla Melvin Tampil Bersuara Beri Respon Pada Bila Ada Warganet Cakap Sam Tumpang Kekayaan Dia. Sampai Macam Ni Sekali Respon Dari Syatilla.

PELAKON Syatilla Melvin menyedari terdapat segelintir pihak yang beranggapan perkahwinannya dengan Shahiezy Sam semata-mata ingin menumpang kemewahan aktor tersebut. Namun Syatilla atau nama sebenarnya Siti Nur Syatilla Amirol Melvin, 29, berkata tiada istilah menumpang dalam kehidupan rumah tangga memandangkan dia dan suaminya sentiasa membantu satu sama lain dalam setiap perkara.

Menurut Syatilla, dia percaya rumah tangga akan semakin bahagia dan sentiasa dimurahkan rezeki apabila pasangan suami isteri tidak pernah berkira dalam setiap aspek termasuk soal kewangan. “Masa awal-awal orang selalu cakap saya ini seperti nak menumpang Sam tapi sebenarnya kami bergerak seiring. Saya dan Sam pun ada perniagaan sendiri. Kami berdua buat semua sama-sama.

“Sentiasa berbincang sehingga mendapat kata sepakat dan tiada istilah menumpang. Saya percaya kalau kita tolong pasangan kita, masing-masing akan diberikan rezeki. “Apabila dah jadi suami isteri, kami langsung tak pernah berkira dalam soal duit. Sebab itu Allah sentiasa mempermudahkan urusan kami,” kata Syatillah kepada mStar.

Pelakon drama Sha & Shah itu mendirikan rumah tangga dengan Shahiezy Sam pada 8 Februari 2016 dan dikurniakan dua cahaya mata iaitu Syeriv Samheizy, 3, dan Samheizy yang kini berusia setahun. Syatilla mempunyai perniagaan barangan kosmetik Kekasih The Melvins yang diusahakan bersama tiga orang adik-beradiknya iaitu Syifa, Syida dan Syafiqa Melvin.

Malah kejayaan yang dikecapi itu membuatkan mereka berempat kini bergelar jutawan muda dalam masa yang singkat dengan hasil usaha kerja keras. Berikutan itu, ada juga segelintir warganet yang membuat spekulasi bahawa Shahiezy Sam pula yang menumpang kejayaan isterinya memandangkan pelakon filem Polis Evo itu dilihat kurang mendapat tawaran berlakon lagi.

Syatilla dan Sam mempunyai dua cahaya mata.

Bagaimanapun, Syatilla mendedahkan suaminya kini sibuk menguruskan dua perniagaan dalam satu masa dan kedua-duanya juga berjalan dengan sangat baik. “Mereka (warganet) mungkin tidak tahu apa yang Sam buat sekarang ini. Dia kini sibuk dengan dua perniagaan yang berjalan dengan baik. Tapi mereka ini sengaja la nak buat spekulasi.

“Sebenarnya perniagaan Sam lagi maju daripada perniagaan Kekasih tapi orang tak tahu dan Sam pun tak akan kongsi benda itu dengan orang. “Mereka cakap apa yang mereka nampak saja, terpulang la… tapi apa yang ada dalam akaun kita, mereka tak perlu tahu,” ujarnya.

Bakal Melancarkan Produk Sendiri. Syatilla Melvin Ulas Lebih Lanjut Mengenai Produknya Yang Lain Daripada Yang Lain Dan Khas Untuk Wanita Di Luar Sana

Sementelah kejayaan produk kosmetik Kekasih by The Melvins, pelakon cantik yang juga isteri kepada pelakon Shaheizy Sam, Syatilla Melvin bakal melancarkan produk jamunya sendiri yang diberi nama Pengasih.Menurut Syatilla, dia tidak sabar untuk berkongsi kebaikan khasiat jamu yang dihasilkan bersama ramuan terbaik, hasil daripada pengalamannya sendiri serta turut mendapat nasihat daripada golongan bertauliah.

Dalam pada itu, dia juga mengakui pelancaran produk barunya itu turut mendapat sepenuh sokongan daripada suaminya, Shaheizy Sam.Telah mengambil jamu sejak usianya mencapai belasan tahun, bekas peserta Dewi Remaja sezaman Neelofa ini mendkwa dia mendapat kesan yang baik dan disebabkan itu, Syatilla ingin berkongsi kebaikan jamunya itu kepada wanita di luar sana.

“Benar, saya amal jamu sejak usia 15 tahun ketika bekerja di salun milik makcik yang menjual barang berkenaan. Saya cuba dan menyukainya sehingga sekarang. Boleh rasa sendiri impaknya ketika bujang dan sekarang. Rasa lebih bertenaga, malah dapat rasa perbezaan dari segi dalaman, apatah lagi selepas berkahwin dan melahirkan anak. Dapat juga jaga hubungan suami isteri. Jadi bagi saya ianya sangat membantu dari segi hubungan suami isteri..”

Dalam pada itu, Syatilla tidak menyangkal ramai pasangan di luar sana berpisah akibat daripada faktor dalaman seperti hubungan suami isteri yang tidak memuaskan dan juga hal-hal yang lain. Disebabkan oleh perkara itu, dia terdorong untuk melancarkan jamu Pengasih ini agar dapat membantu pasangan di luar sana mencapai keharmonian rumah tangga.

Ibu kepada dua orang anak ini turut beranggapan bahawa penjagaan bahagian intim perlu dititikberatkan oleh kaum wanita.“Ramai je muka lawa tapi ‘bawah’ bersawang dan berbau. Jadi saya kalau boleh nak didik golongan hawa untuk seimbangkan di antara kecantikan dalaman dan luaran.

Jangan hanya banyak melabur pada kecantikan luaran tapi dalaman terbiar,”Sekadar info, Syatilla dan Shaheizy Sam telah selamat diijabkabul pada Februari 2016 dan kini bahagia dengan kehadiran dua orang anak iaitu Sheriv Samheizy,3, dan Sarima Samheizy yang kini berusia 2 tahun.Sumber: Media Hiburan

Muat Naik Gambar Katil Dan Kapsyen Yang Menarik. Warganet Syak Shaheizy Sam Dan Syatilla Bakal Menimang Cahaya Mata

Sudah menjadi satu kebiasaan pada hari ini, selebriti selalunya akan memberi petunjuk di laman sosial mereka untuk memberitahu berita besar kepada para peminat mereka. Baru-baru ini, pasangan selebriti Saheizy Sam dan Syatilla Melvin ada memuat naik satu gambar di laman Instagram yang membuatkan para peminat mereka tertanya-tanya apa maksud disebalik gambar tersebut.

“Aduhhhh pasaipa pulak dah katil path sampai laguni, sayang tak baik buat saya mcm ni” Gambar katil path yang dimuat naik oleh pasangan ini membuatkan para peminat membanjiri ruangan komen dan menjangkakan bahawa mereka bakal menambah cahaya mata pada masa akan datang.

“Awak, saya sedia menerima bila2 masa awak memberi” Tidak cukup dengan itu, akaun Instagram ini kemudiannya memuat naik lagi satu gambar dengan kapsyen yang berbunyi sedikit naaakal, membuatkan ruangan komen mereka dibanjiri peminat sekali lagi. “Dapat adik barulah…” “Belum cukup…” “Sian kat kami yang single ni”“Dah memberi laluan dah tu”

Sebenarnya, jika dilihat daripada ayat kapsyen keseluruhan beserta hashtag di setiap gambar, mungkin ini adalah promosi untuk produk terbaru bisnes pasangan ini. Amboi, promosi produk kali ini lain macam betul!

Dalam pada masa itu, pasangan Sam dan Syatilla baru sahaja menimang cahaya mata kedua pada tahun lalu. Kini mereka mempunyai dua cahaya mata iaitu Syeriv Samheizy dan Sarima Samheizy.Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page @MstarkiniSumber:lobak merah

Bersuamikan Bintang Popular. Syatilla Melvin Dedahkan Rumah Tangganya Bersama Shaheizy Sam Dan Isu Menduakan Pasangan Yang Menjadi Bualan Orang Ramai

KUALA LUMPUR: Lambakan kes keruntuuhan rumah tangga akibat suami menduakan si isteri menjadi ketakutaan bagi golongan wanita. Tidak terkecuali, pelakon, Syatilla Melvin, 29, mendirikan bahtera rumah tangga bersama aktor popular, Shaheizy Sam, 38, yang memiliki ribuan peminat setia.

Hakikatnya, tiada siapa mampu meneka suratan takdir dan perjalanan hidup biarpun dilihat bahagia. Soal jodoh menjadi ketentuan Allah SWT. Bagaimanapun, Syatilla percaya selagi mampu memberikan yang terbaik, tiada sebab untuk suaminya mencari wanita lain. Bagi Syatilla, penjagaan dalaman adalah paling utama, selain menitik berat penjagaan fizikal. Lebih lagi, apabila melihat kebanyakan kes menduakan berikutan skndal lebih cantik, jauh daripada isteri.

“Sebagai isteri, saya tidak menolak adanya perasaan cemburu apabila bersuamikan bintang popular. Bagaimanapun, saya sering memberi amaran pada suami supaya tidak melakukan perkara yang boleh menghncurkan kepercayaan saya terhadapnya.

“Saya yakin Sam bijak menilai mana baik dan buruk. Dia bukan sahaja ada saya untuk menilai tindak tanduk. Malah, dua anak dan kedua-dua keluarga yang harus dijaga hati serta nama baik mereka. “Saya mengenali Sam lebih 10 tahun. Ada kala, saya rasa lebih mengenalinya daripada diri sendiri,” katanya kepada BH Online.

Menyentuh kerjaya lakonan yang dilihat bergerak perlahan, Syatilla atau nama sebenarnya, Siti Nur Syatilla Amirol Melvin berkata, dia bukanlah mahu meletakkan titik noktah apabila dikurniakan dua cahaya mata, Sheriv Samheizy, 3, dan Sarima Samheizy, 2, sebaliknya mengambil tempoh rehat bagi memberi perhatian kepada dunia perniagaan.

Bagaimanapun, katanya, dia tidak menafikan perasaan rindu mahu kembali bekerja di lokasi penggambaran, apatah lagi kali terakhir menjayakan drama Selafaz Cinta ketika hamil anak kedua. “Saya sudah tidak berlakon hampir dua tahun, tetapi menjayakan drama pendek Gerakan Serunding bersama Sam sempena Aidiladha pada Mei lalu. Itupun hanya sekejap sahaja.

“Tetapi, jujurnya, saya belum berhasrat mahu berhenti berlakon, cuma berehat seketika bagi memberi ruang saya fokus pada dunia perniagaan. “Tawaran sentiasa ada, tetapi terpaksa ditolak. Saya tak mampu buat kerja dalam satu masa,” katanya.

Pelakon kelahiran Parit Buntar, Perak itu berkata, keputusannya menceburi dunia perniagaan sejak setahun lalu selepas melihat nasib pelakon tempatan pada penghujung usia.”Ketika berlakon, saya tahu ramai pelakon veteran yang sakit pada penghujung usia. Nampak popular di kaca televisyen (TV), tetapi mereka sebenarnya tiada simpanan tetap.

“Bagi pelakon yang pandai menyimpan, baguslah. Tetapi, saya tidak dapat menyimpan duit dan membeli aset ketika aktif berlakon dahulu.”Peminat nampak gah di kaca TV, tetapi hakikatnya kita sendiri tahu. Saya tak mahu masa tua nanti perlu minta bantuan. Minta jauhkan nasib seperti ini,” katanya.

Disebabkan itu Syatilla berkata, dia tekad mengambil langkah menceburi bidang perniagaan kerana tahu tidak boleh terus berlakon dan mengharapkan pendapatan lakonan semata-mata.”Ini langkah yang perlu diambil kerana jangka hayat dalam industri seni bukanlah panjang. Jika mengusahakan perniagaan dengan konsisten, ia boleh bertahan lama,” katanya yang kini bergelar tauke jamu.-bharian

Nampak Kekal Lawa Walaupun Lepas Bersalin. Syatilla Melvin Dedahkan Rahsia Dia Yang Satu Ini Untuk Kekal Anggun Dan Lawa Di Hadapan Suami Tercinta

PELAKON Syatilla Melvin, 29, yakin jika suaminya yang juga pelakon terkenal, Shaheizy Sam tidak akan mempersiakan kepercayaan yang diberikan sejak berkahwin empat tahun lalu. Syatilla atau mesra disapa Tila berkata, dia tidak takut suaminya dig0da wanita lain kerana mengetahui pelakon itu tahu menjaga batasan.

“Saya percaya Sam tidak akan berbuat demikian tetapi sebagai wanita saya tetap berfikir. Disebabkan itu, saya menceburi bidang perniagaan untuk mempunyai sumber kewangan yang stabil. “Saya tidak mahu hanya bergantung pada dunia lakonan kerana kita sedia tahu jangka masa seorang pelakon itu tidak lama. Jadi saya perlu ada simpanan sendiri demi kebaikan pada masa hadapan,” katanya.

Disebabkan itu, Tila kini sedang rancak mengembangkan perniagaan yang mula dibina sejak lebih setahun lalu. Selepas kejayaan produk Kekasih by The Melvins, Tila bakal muncul dengan produk jamu pula yang dijangka dikeluarkan bulan depan.

“Saya mengembangkan perniagaan dengan tampil dengan produk baharu, jamu. Kenapa saya pilih jamu? Ini kerana saya mengamalkan pengambilan jamu iaitu sejak berusia 15 tahun lagi. “Diakui saya suka memakan jamu kerana apabila mengamalkan, saya rasa bertenaga, malah saya dapat merasakan perbezaan dari segi dalaman, apatah lagi selepas berkahwin dan melahirkan anak.

“Selain itu, ia juga boleh menjaga hubungan suami isteri. Apatah lagi zaman sekarang ini kita boleh lihat pelbagai permasalahan di antara suami dan isteri, jadi apabila saya mencuba jamu ini ia sangat membantu hubungan saya dan suami,” katanya. Tila dan Sam yang berkahwin pada 8 Februari 2016 mempunyai dua cahaya mata iaitu Sheriv Samheizy, 3; dan Sarima Samheizy, 2.-metro