Pemuda kacak main tiktok hanya dengan tujuan ini. Sekali buat ramai yang tertanya siapa gerangan ini.

Fauzan banyak mendapat inspirasi dan tunjuk ajar daripada bapanya yang juga seorang bilal dan imam di sebuah masjid di Mukim Kadok, Kota Bharu, Kelantan. Suara merdu jejaka ini mengalunkan surah al-Kahfi menerusi satu video pendek di aplikasi TikTok ternyata menarik perhatian ramai. Bukan sahaja suara, malah rupa paras Ahmad Fauzan Rusman, 21, turut menerima pujian warganet […]

Continue Reading

Tidak ada tanda tanda yang pelik. Sekali suami hilang gara gara terjatuh dalam sungai Pahang.

KeIuarga seorang anggota tentera yang hilang dipercayai terjatvh ke dalam Sungai Pahang ketika menjalani latihan penyvsupan bagi Eksesais Para Predator Siri 1/2021 kelmarin menaruh harapan besar agar anak kedua daripada empat beradik itu ditemui dalam keadaan selamat. Adik mngs4, Noor Suhada Mohamad Isa, 24, berkata, kali terakhir dia sekeluarga bertemu abangnya, Lans Koperal Mohamad Azrin Mohamad […]

Continue Reading

Sampai terpaksa angkut lori. Gadis ini hadiahkan sesuatu hari jadi bapa sampai buat ramai kagum.

Rata-rata pengguna laman Instagram teruja melihat jambangan duit bersaiz ‘gerg4si’ hadiah dari seorang wanita untuk bapanya sempena hari jadi lelaki itu. Menerusi perkongsian wanita yang dikenali sebagai Shraedy itu, hadiah istimewa tersebut mengambil masa kira-kira dua minggu untuk disiapkan. Lebih menarik, jambangan duit gergasi itu ter.paksa diangkut menggunakan lori oleh pihak penghantar bagi mengelakkan ia […]

Continue Reading

Macam dah nampak sinar harapan. Kini pesakit Covd19 kurang 5 kali ganda yang perlukan bantuan oksigen.

“Kita jangka trend penurunan pesakit dan tahap ini akan berterusan dan keadaan akan kembali lebih baik untuk tempoh dua ke tiga minggu lagi.” Begitulah kata-kata daripada Pengarah Pusat Kuarantin dan Rawatan COVID-19 Bersepadu (PKRC) 2.0 di Taman Ekspo Pertanian Malaysia (MAEPS) Serdang, Dr Shahabuddin Ibrahim berkenaan penurunan sebanyak lima kali ganda berbanding sebulan lalu melibatkan […]

Continue Reading

Terkini Bonnie berjaya hadiahkan emas pertama negara di Paralimpik Tokyo.

Jaguh powerlifting negara, Bonnie Bunyau Gustin membuktikan kemampuannya apabila berjaya menghadiahkan pingat emas pertama buat Malaysia dalam Sukan Paralimpik Tokyo, sebentar tadi. Bonnie memperagakan aksinya dalam acara akhir powerlifting bagi kategori bawah 72 kilogram (kg) yang bermula pada 11 pagi ini waktu tempatan (10 pagi waktu Malaysia) di Tokyo International Forum. Atlet berusia 22 tahun […]

Continue Reading

Semalam mencatatkan kes positif harian tertinggi. Rupanya 31 bayi antara 3487 kes positif dilaporkan di Sabah semalam.

Macam yang korang semua tahu, semalam negara kita sekali lagi telah mencipta rekod baru kes positif harian tertinggi sebanyak 24,599. Bukan itu sahaja, kita juga turut merekodkan kes pemergian tertinggi setakat ini dengan 393 pemergian telah dilaporkan semalam. Status Terkini #COVID19, 26 Ogos 2021. Kes sembuh= 22,657. Jumlah kes sembuh= 1,359,791. Kes baharu positif= 24,599 (8 […]

Continue Reading

Anak tanya nak apa untuk ulang tahun kali ni. Tak fikir panjang gadis ni terus beli kereta lepas seram dengar permintaan pertama mak.

Sebagai seorang anak, kita mesti ada satu niat ataupun harapan untuk buat ibu bapa bangga dengan diri kita. Jika dah bekerja tu pula, kalau boleh mesti kita nak bagi hadiah sebagai tanda menghargai peng0rbanan kedua ibu bapa kita. Kebiasaannya kalau nak beli hadiah ni, mesti akan minta hint dari mereka kalau ada benda yang dimahukan. Namun, kadang-kadang […]

Continue Reading

Gadis sebak tak dapat hadir ke Majlis Nikah kawan baik gara gara kuarantin. Sekali ramai sebak bila tengok apa yang BFF dia buat.

Sahabat, seribu orang kawan belum tentu sama tarafnya dengan seorang sahabat. Setiap orang pasti ada sahabat tak kira la sorang ke atau ramai, betul tak? Sahabat akan ada dengan kita sewaktu susah dan senang. Bukan senang nak cari sahabat, ibarat mencari mutiara di lautan sebab selalunya kawan akan ada masa kita senang je time susah semua hilang […]

Continue Reading

Gadis hasilkan blazer mengikut cuaca di Malaysia. Sekali ramai yang terkejut bila tahu asal kain blazer tersebut.

Siapa sangka kain pelikat yang selalu dipakai ayah-ayah kita pergi masjid boleh dijadikan sebagai outfit yang gempak selain dijadikan kain lap. Dalam perkongsian @brbsewing, dia telah memuat naik satu video di Tiktoknya yang menunjukkan proses bagaimana dia hasilkan blazer yang cantik daripada kain pelikat. “Biar betul!” Cantikkan blazer tu! Gadis yang merupakan cikgu jahit itu telah menghasilkan blazer […]

Continue Reading