Ada yang ambil hasil kerja tanpa izin. Sekali ini respon dari Amy Search sampai tak halalkan dunia dan akhirat.

Lagenda rock tanah air, Amy Search tampil mengkritik sikap sesetengah individu yang telah menggunakan hasil karya seninya tanpa meminta izin terlebih dahulu. Amy atau nama sebenarnya Suhaimi Abdul Rahman  berkata, perkara seperti itu bukanlah sesuatu yang baru sepanjang dirinya bergelar anak seni namun dilihat semakin menjadi-jadi sejak kebelakangan ini. Tambah Amy, individu ini telah mengaut […]

Continue Reading

Dah ada niat nak masuk Islam sejak dulu lagi. Kini rasa tenang sebab akhirnya hasrat untuk memluk islam tercapai.

“Niat Untuk Masuk Islam Sudah Ada Sejak Dulu Lagi Dan Kami Perlahan-Lahan Belajar, Mula-Mula Sekali Kami Tinggalkan Semua Makanan Dan Minuman Yang Tidak Halal”-Ka Lian. IPOH – Keluarga Ling Ka Lian yang menerima kunjungan pendakwah dan sukarelawan terkenal, Ustaz Ebit Lew atau nama sebenarnya Ebit Irawan Ibrahim Liew sebelum ini mengakui telah memendam hasrat untuk […]

Continue Reading

Tak takut untuk ambil risiko. Zoey Rahman nekad beri sumbangan pada penghantar makanan.

DEMI memberikan sumbangan kepada pekerja penghantar makanan, pelakon Zoey Rahman terpaksa mengambil risiko berdepan dengan wabak Covid-19 yang kini semakin meningkat. Bagaimanapun, Zoey atau nama sebenarnya Mohd Hairey Azhar Abd Rahman, dia dan pasukannya mengikut prosedur operasi standard (SOP) sepanjang program itu berlangsung. “Saya tak kisah untuk turun padang menghulurkan bantuan sebab sepanjang program itu, saya […]

Continue Reading

Menakutkan lelaki pergi hospital untuk tengok kawan sakit. Rupanya hospital tu dah kosong sejak 2013 lagi.

Pernah tak korang dengar cerita, bila ada seseorang ni kata dia pergi ke suatu tempat tu padahal tempat yang dimaksudkan tu dah lama tutup atau erti kata lain dah ‘tiada’ lagi? Namun, itu lah yang dialami oleh seorang lelaki daripada Indonesia ini apabila dia ‘menginap’ di sebuah hospital yang secara rasminya tutup sejak lebih dari […]

Continue Reading

Potong gelang pink sendiri. Tak boleh berdiam sekali lelaki ini tampil dedahkan cerita sebenar.

Tular di sosial media semalam, 3 utas gelang ‘pink’ bagi individu yang perlu dikuarantin ditemui berhampiran sebuah masjid di Kampung Bunohan, Kelantan. Kekecohan berlaku selepas warganet mula membuat spekulasi pesakit yang dijangkiti Covid-19 memtng gelang mereka sendiri dan melarikan diri. Milik 3 sekeluarga termasuk dua anak Siasatan menemui pemilik gelang tersebut iaitu seorang lelaki bersama […]

Continue Reading

Perlu buat swab test 72 jam sebelum akad nikah. Wanita ni kongsikan proseder terkini nikah di Selangor masa pkp.

GAMBAR SEKADAR HIASAN Urusan pernikahan sewaktu pandemik Covid-19 kini berbeza seperti dahulu. Justeru, penting untuk setiap bakal pengantin tahu bagaimana prosedur-prosedur baharu yang ditetapkan oleh Jabatan Agama Islam Negeri masing-masing. Baru-baru ini, pengguna Twitter Maryam Fatimah yang baru sahaja melangsungkan perkahwinan bersama pasangannya, berkongsi mengenai prosedur dan kaedah pernikahan yang dijalankan di Selangor. Jom kita baca perkongsiannya. […]

Continue Reading

Nak solat pun cantik. Tokti muat naik video sebelum solat dapat perhatian ramai. Rupanya ini sebab video tu dapat sambutan.

Penyanyi nombor satu Malaysia, Dato’ Seri Siti Nurhaliza binti Tarudin atau lebih dikenali sebagai Siti Nurhaliza sememangnya mempunyai ramai peminat. Beliau memulakan kerjayanya di industri muzik Malaysia pada usia 16 tahun selepas memenangi pertandingan nyanyian Bintang HMI anjuran Radio Televisyen Malaysia (RTM). Sepanjang penglibatannya dalam bidang seni, Dato’ Siti telah memenangi pelbagai anugerah dari dalam […]

Continue Reading

Ramai yang tertanya tanya tentang poket kecil pada seluar jeans. Rupanya ini kisah di sebalik rekaan tu yang ramai tak tahu.

Seluar jeans sering menjadi pilihan tak kira lelaki mahupun wanita untuk ke mana-mana sebab stailnya tidak pernah lapuk dan ianya juga selesa. Nak mix and match dengan baju pun senang kalau pakai jeans ni kan.  Untuk korang yang sering memakai seluar ini untuk keluar lepak bersama rakan, mesti korang tertanya-tanya kenapa lah ada poket kecil pada […]

Continue Reading

Gadis ni baru tahu tentang kewujudan pokok semalu. Sekali ramai yang teringat zaman kanak kanak dulu.

Antara kenangan yang ramai orang ada ketika zaman kanak-kanak ialah mandi sungai, main teng-teng dan main pondok-pondok. Selain itu, ada juga memori yang sampai sekarang tak boleh nak lupa iaitu sentuh pokok semalu sampai daunnya tertutup. Jadi, pokok semalu ni memang dah sinonim dengan rakyat Malaysia sebab pokok ni pun senang tumbuh di kawasan yang […]

Continue Reading

Tular pemuda buat magik masa tonton tv. Sekali ini pula yang warganet komen.

Sejak akhir-akhir ini pelbagai video kreatif dan menarik dapat dilihat dikongsikan di sosial media. Ini kerana ramai yang duduk di rumah dan mula mengisi masa mereka dengan menghasilkan pelbagai video menarik untuk hiburan sendiri dan juga pengikut di sosial media mereka. Terbaharu seorang lelaki ini menjadi popular selepas videonya seakan berinteraksi dengan apa yang berlaku […]

Continue Reading