Baju nikah semua dah beli. Lelaki luah perasaan sedih gara gara tak jadi kahwin.

Dalam menjalani kehidupan ini, manusia hanya mampu merancang tetapi Tuhan menentukan segala-galanya. Sekiranya perkara yang diharapkan tidak berlaku, anggap sahaja tiada rezeki dan ada hikmah tersendiri. Bagi Iqbal Baharom, dia reda apabila hasrat ingin mendirikan rumah tangga dengan wanita pilihan hatinya tidak kesampaian walaupun telah melakukan pelbagai persiapan menuju hari bahagia. Menerusi perkongsian video di platform TikTok […]

Continue Reading

Ingatkan merah sebab apa. Warganet terhibur bila tengok kanak kanak main inai celup kakak habis penuh satu muka.

Ingatkan cairan merah rupanya inai! Seorang ibu menarik nafas panjang apabila anaknya dilihat berlumuran dengan cecair berwarna merah seakan-akan drh. Seperti perkongsian seorang ibu dikenali sebagai Siti Norehan di laman TikTok, menceritakan detik-detik cemas apabila melihat wajah anaknya yang berlumuran dengan pewarna inai. Menerusi video pendek tersebut, kanak-kanak ini hanya mendiamkan diri dan sama sekali tidak menangis. […]

Continue Reading

Video makcik ni terkejut duit terbang dari surprise box. Tapi rupanya ini cerita sebenar.

Sebagai seorang anak, kita mesti ada keinginan untuk buat kedua ibu bapa senang dan bangga dengan diri kita. Selain tu juga, dah semestinya kita mahukan ibu bapa kita happy dengan berikan mereka hadiah ataupun dengan membuat surprise untuk mereka. Kadang-kadang tu juga, kita sebagai anak ni mesti ada ‘akal’ untuk kenakan orang tua kita sama macam kisah […]

Continue Reading

Sekali tengok macam kena halau dari rumah. 4 sahabat teruja nak berkelah sampai sanggup bentang karpet depan rumah.

Akibat cembvru melihat orang lain berkelah walaupun aktiviti ini telah dibenarkan oleh kerajaan, seorang wanita mengambil pendekatan yang lebih selamat dengan melakukannya di depan rumah rakannya. Menerusi rakaman yang dimuat naik wanita berkenaan, dia dan beberapa individu lain kelihatan sedang terbaring di atas permaidani sambil melihat bintang pada waktu malam. Video tersebut setakat ini meraih hampir […]

Continue Reading

Satu keluarga disahkan positif covid 19. Gadis ini tak sangka lambaian atas ambulans adalah lambaian terakhir untuk abah.

Tak dapat digambarkan betapa luluhnya hati seseorang apabila insan tersayang terutamanya ahli keluarga telah pergi buat selama-lamanya. Walaupun pahit untuk ditelan, namun sebagai hamba Allah SWT kita perlu redha dengan ketentuan-Nya. Itulah yang dilalui seorang gadis ini apabila menerima berita duka bahawa ayah tercinta disahkan pergi menghadap illahi akibat jangkitan Covid-19. Lambaian terakhir abah Seperti […]

Continue Reading

Tular rakaman founder baru usia 18 tahun dah mampu beli dua buah Alphard. Namun ramai yang tertanya untuk siapa lagi sebuah MPV tersebut.

Seperti yang semua sedia maklum, berniaga merupakan salah satu pekerjaan yang membuka banyak peluang pendapatan. Jika berusaha keras, tidak mustahil seorang peniaga boleh mencapai apa sahaja yang diimpikannya. Seperti video tular di laman sosial ini, seorang founder yang baru berusia 18 tahun mampu membeli dua buah MPV Alphard bernilai keseluruhan RM600,000 secara tunai. Menerusi video […]

Continue Reading

Sebab kan ada kes macam ni negara ni terpaksa kenalkan peraturan baru buat pemilik kucing.

Kucing peliharaan tidak lagi dibenarkan keluar dari pekarangan rumah di dalam kawasan pentadbiran Majlis Perbandaran Knox, timur Melbourne mulai Oktober depan. Sebuah majlis perbandaran di timur bandar raya Melbourne Australia memperkenalkan peraturan melarang kucing peliharaan daripada berkeliaran di luar kediaman pemilik haiwan itu mulai Oktober depan. Majlis Perbandaran Knox itu memperkenalkan peraturan tersebut bagi melindungi […]

Continue Reading

Tak tahan gelak. Anak sampai penat gelak tengok gelagat ayah bila anak buat macam ni.

Sejak awal pagi ini tular satu rakaman video di media sosial oleh sebuah keluarga yang sangat kelakar ini meskipun sudah beberapa hari pemilik video berkongsikan di ruangan YouTube. Ini kerana, rakaman keluarga tersebut yang bersama-sama pr4nk ayah mengundang ramai terhibur dan tidak dapat menahan ketawa selepas salah seorang anak merakam video rutin harian p4lsu. Untuk […]

Continue Reading

Mulanya janji nak bersanding sama sama. Tapi terkejut bila baca mesej kiriman dari wanita ini.

Faka tampil berkongsi kisah mengenai dirinya di TikTok sehingga tular dan meraih ratusan ribu tontonan. Sepanjang  bersahabat, pelbagai kenangan suka-duka sudah dilalui dua jejaka dari Perak ini. Menurut Muhammad Fakaruddin Ismail, 24, dia juga pernah berjanji dengan Muhd Izwan Jalil, 25, yang juga jirannya untuk melangsungkan perkahwinan secara serentak. Namun kata anggota Bomba yang mesra […]

Continue Reading

Baru je mengadu port telefon rosak. Sekali ramai terharu dengan reaksi Tokmek bila cucu belikan sesuatu.

Hasif puas melihat senyuman yang terukir di wajah neneknya saat dihadiahkan dengan telefon itu. Melihat senyuman nenek tersayang ternyata memberi kepuasan buat jejaka ini. Dalam satu video di TikTok, Tengku Muhammad Hasif Tengku Othman, 23, menghadiahkan sebuah telefon pintar baharu buat neneknya, Saudah Majid, 78, sehingga ia tular dan meraih lebih 25,000 tontonan. Jejaka dari Wakaf […]

Continue Reading