Tiada pembantu rumah. Terkejut rupanya Hairul Azreen dan Hanis Zalikha bahagi kan kerja rumah sama rata bila dah tiada pembantu rumah ni.

Pelakon terkenal Hairul Azreen mendedahkan dirinya dan isteri, pengacara Hanis Zalikha tidak mempunyai pembantu rumah atau ‘maid’ di rumah mereka. Menerusi perkongsian di Insta Story miliknya, pemilik nama Hairul Azreen Idris itu berkata mereka berdua bekerjasama dan membahagikan tugasan kerja rumah. “Habis training mesti korang ingat saya rehat kan? Tidak saya kena kemas rumah. Sebab […]

Continue Reading

Tak sangka berbaloi hadap buku sampai Subuh. Gadis kacukan ini terkejut raih keputusan SPM macam ni.

Sarah menerima keputusan SPM pada Khamis lalu. Rakaman memaparkan seorang gadis yang gagal menahan sebak tatkala menerima keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) pada Khamis lalu meraih lebih setengah juta tontonan di aplikasi TikTok. Selain ucapan tahniah daripada warganet, ramai yang turut tinggalkan komen memuji paras rupanya sehingga dia digelar ‘beauty with brain’ berikutan keputusan cemerlang itu. […]

Continue Reading

Duduk berjauhan pun tak menghalang untuk laksanakan tanggungjawabnya. Jururawat ini sanggup pos susu badan guna cara ini.

Sejak berlakunya PKP penuh, banyak sektor tidak dibenarkan beroperasi dan ada juga yang terpaksa untuk bekerja dari rumah. Agak mencabar lebih lagi bagi suami isteri yang mempunyai anak kecil untuk dijaga, tapi mereka masih dapat melihat anak mereka. Namun ada juga yang terpaksa berjauhan dari keluarga, buat berbulan-bulan kerana tugasan sebagai frontliner. Tapi itu tidak menghalang […]

Continue Reading

Filipina sampai beri lembu pada individu yang ambil vaksin. Nak galakkan rakyat ambil vaksin sampai macam ni kerajaan dia bagi.

Setiap negara ada inisiatif masing-masing untuk galakkan rakyat diorang daftar vaksin. Vaksin ini penting tau untuk wujudkan ‘herd community’, barulah kita semua dapat hidup macam dulu-dulu balik. Korang tahu tak? Dekat Filipina, diorang beri galakan kepada rakyat untuk ambil vaksin dengan bagi lembu secara percuma. Cadangan ini dibuat sebab ramai penduduk Filipina yang tidak berminat […]

Continue Reading

Walaupun terpaksa batalkan kenduri kahwin tapi pasangan ini masih seronok. Tak sangka sampai boleh jimat sebanyak ini.

Walaupun terpaksa membatalkan majlis persandingan mereka, pasangan ini tetap gembira dapat meraiikan hari gemilang mereka dengan jiran-jiran, keluarga dan sahabat handai. Kahwin musim PKP (Perintah Kawalan Pergerakan) tak seronok? Nurul Syifa Hanim Jasmee, 25 serta pasangannya Muhammad Aliff Izzudin Norazri, 25 yang telah selamat diijabkabul pada bulan Mac baru-baru ini bagaimanapun mempunyai pandangan yang berbeza. Berkongsi […]

Continue Reading

Pemuda hebat ini dedah siapa sebenarnya yang urus akaun media sosialnya. Tak sangka sampai pernah main depan Agong.

Danny pernah diberi peluang untuk membuat persembahan dihadapan figura penting negara termasuklah Yang di-Pertuan Agong. SETIAP kali jejaka ini membuat persembahan, pasti banyak mata yang tertumpu ke arahnya. Selain gesekan violin yang merdu, gerak tubuhnya dengan rentak tari bersahaja turut mencuri perhatian ramai. Bercerita kepada mStar, Mohamad Aqmal Daniel Hashim, 20, yang turut digelar ‘The Stylo Violinist Malaysia’ […]

Continue Reading

Pelajar Perubatan UM tampil buat report Polis soal tindakan Universitinya. Boleh pula halang ambil exam sebabkan ini.

Satu laporan polis dibuat oleh seorang penuntut di Universiti Malaysia semalam berikutan dengan dakwaan penafian haknya untuk mengambil peperiksaan akhir hanya kerana tidak mengambil vaksin. Kes ini mula viral setelah satu video dari Facebook Bekas ahli Majlis Tertinggi Umno Lokman Noor Adam bersama anggota Perjuangan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) turun padang bagi membantu untuk ‘menyuarakan’ […]

Continue Reading

Tular polis tahan gadis motor di lampu isyarat. Rupanya sebabkan ini.

Meskipun sudah banyak iklan serta kempen kesedaran diadakan, namun masih ramai pengguna jalan raya yang berdegil enggan memakai topi keledar ketika di jalan raya walhal ia untuk keselamatan diri juga. Apabila ditahan pihak polis, ada juga yang sering memberi alasan cuma membawa motor untuk ke kawasan berdekatan. Sempat rakam penunggang motor tak pakai helmet…Kebetulan di […]

Continue Reading

Disebabkan melepak atas jambatan lepas jogging. Seramai ini individu dikompaun.

KLANG: Seramai 54 individu masing-masing dikenakan k0mpaun RM2,000 seorang kerana berkmpul dan melep4k atas jambatan selepas berjoging di Jambatan Raja Muda Nala, di sini petang semalam. Ketua Polis Daerah Klang Selatan, Asisten Komisioner Shamsul Amar Ramli berkata, bertind4k atas adu4n awam, sepasukan anggota pasukan penguatkuasaan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Klang Selatan ke lokasi berkenaan […]

Continue Reading

Tular anak kecil yang dikuarantikan di MAEPS dengan bapa. Telatah budak ini menarik perhatian warganet.

Umum sedia tahu, p4ndemik C0vid-19 bukanlah satu gurauan atau perkara yang perlu difikir sambil lewa kerana ramai yang telah terlibat angkara v1rus ini. Setiap hari ada sahaja khabar duka dengan lonjakan kes positif yang mencecah ribuan kes di seluruh negara. Namun, tak salah rasanya untuk kita meredakan kebimbangan tersebut dengan melihat video comel keletah seorang […]

Continue Reading