Pada zaman ini wanita perlu keluar dari segala ketakutan. Menunjukkan kepada dunia bahawa wanita mampu berdikari.

KEHADIRAN ‘band girl’ Dolla semakin diterima baik dan mendapat tempat di hati peminat muzik tempatan. Bermula dengan single pertama mereka, Make You Wanna kumpulan dianggotai empat wanita ini berjaya mencipta fenomena. Bakat dan keunikan yang dimiliki Dolla sekali gus menepis tanggapan segelintir pihak yang melihat kemunculan mereka ini hanya sekadar ‘menjual’ rupa dan penampilan semata-mata. […]

Continue Reading

Budak sekolah rentas sungai menggunakan kotak gabus styrofoam dapat perhatian ramai.

JAKARTA: Sejak dua ke tiga hari ini, warga internet heboh memperkatakan mengenai video tular budak Sekolah Dasar (SD) menyeberangi sungai menggunakan kotak gabus styrofoam di Desa Kuala Dua Belas, Ogan Komering Ilir, Sumatera Selatan. Ramai yang melahirkan simpati malah ada yang kagum melihat semangat kental kanak-kanak tersebut pergi dan pulang ke sekolah menyeberangi sungai ha­nya […]

Continue Reading

Hidup berubah 360 darjah. Berhijrah dari seorang pengamal media kepada usahawan pokok hiasan.

PETALING JAYA: Bermula hanya sekadar menjadi peneman setia ibu ke nurseri, wanita berasal dari Kampung Melayu Subang, Selangor ini tidak menyangka tahun 2020 menjadi saksi hidupnya berubah 360 darjah daripada seorang pengamal media kepada usahawan pokok hiasan. Membuka bicara, Sarah Zulkifli, 39, mengakui tidak pernah terfikir untuk mencari peluang lain, sehingga langkahnya sebagai wartawan terhenti […]

Continue Reading

Kejayaan inovasi dan reka cipta pelajar Malaysia dapat perhatian pengacara terkenal James Corden.

KEJAYAAN pelajar Malaysia, Maryam Muzamir, 11, mencipta makanan haiwan baharu yang diproses dari sisa buangan kerangan seperti kulit udang, kerang dan siput sedut mendapat perhatian pengacara terkenal antarabangsa, James Coden. Berita mengenai kejayaan Maryam yang menangi tiga pingat emas dalam pertandingan inovasi dan reka cipta di Toronto, Kanada pada Ogos lalu hasil ciptaannya itu sangat […]

Continue Reading

Memang terbaik bila kumpulan ni sanggup halang air deras semata untuk bagi anjing lalu sampai dapat pujian dari warganet.

Kalau korang selalu pegi mendaki atau masuk ke dalam kawasan hutan untuk beriadah, mesti korang selalu nampak ada anjing liar dekat kawasan tu kan. Kadang-kadang tu kalau boleh kita mesti nak elak, taknak berdekatan dengan anjing liar tu. Cakap pasal anjing liar dekat kawasan hiking ni, min ada satu video nak share dengan korang. Sekumpulan […]

Continue Reading

Isteri mengandung suami pula muntah sehingga tak boleh drive terpaksa berhenti tepi jalan.

Alahan isteri sewaktu mengandung adalah perkara biasa terutama di awal kehamilan dan mula beransur-ansur baik selepas memasuku trismeter kedua. Namun ada juga sesetengan wanita yang mempunyai alahan sehingga waktu bersalin. Gejala muntah, pening, kembung perut, tak boleh bau apa saja bauan atau tidak berselera untuk makan dan minum antara yang paling biasa berlaku. Bagaimanapun, dalam […]

Continue Reading

Petani Di India Berjaya Hasilkan Mangga Berbentuk Epal. Tapi Rasa Seperti unik seperti rasa buah ini.

Seorang petani di Kirugavalu, sebuah perkampungan di daerah Selatan India berjaya menarik perhatian ramai apabila ladang miliknya mampu menghasilkan lebih daripada 119 jenis mangga. Menurut sumber, ladang petani yang dikenali sebagai Syed Ghani Khan ini turut menempatkan pokok-pokok yang sudah berusia lebih dari 200 tahun. Lebih mengagumkan, hasil tanaman turut diberikan kepada istana Mysore kerana […]

Continue Reading

Reza Hasbi bimbang isteri hamil 3 bulan disahkan positif CvdI9. Sekali ini keadaan terkini anaknya.

Reza bersama anak pertama terpaksa berjauhan dengan isteri serta anak kedua mereka. Pelakon Reza Hasbi meluahkan rasa bimbang apabila isterinya iaitu Rose Darlila Roseli yang kini hamil tiga bulan disahkan positif CvdI9. Menurut Reza atau nama sebenarnya Muhamad Ridzuan Hasbullah, isterinya sudah dibawa ke Pusat Kuarantin dan Rawatan CvdI9 (PKRC) di Taman Ekspo Pertanian Malaysia Serdang […]

Continue Reading

Sebabkan terlalu real sampai ada yang anggap guna sticker. Sehinggakan remaja ini terpaksa buktikan bakatnya dengan rakaman.

Lukisan Darwisy kelihatan sangat nyata sehinggakan ada yang menyangkakan ia hanyalah pelekat bergambar. Kata orang kalau dah kreatif tu, lukislah atas apa pun, mesti menjadi! Ketiadaan kertas lukisan disebabkan penutupan kedai alat tulis sewaktu Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dahulu memaksa anak muda ini memberanikan diri bereksperimen di atas medium lain. Namun siapa sangka, karyanya di atas […]

Continue Reading

Ramai yang amalkan minum kopi pada awal pagi. Sekali doktor ini dedahkan ada 2 lagi tabiat buruk sebaik sahaja bangun tidur.

Tabiat minum kopi pada awal pagi untuk memberi tenaga kepada tubuh sebenarnya adalah sia-sia. Kopi merupakan salah satu minuman popular bagi berjuta-juta orang di dunia untuk memulakan hari mereka. Ramai juga yang mengakui bahawa mereka tidak dapat ‘berfungsi’ pada waktu pagi sebelum mendapatkan dos kafein dalam badan mereka. Bagaimanapun, seorang doktor berkata, tabiat minum kopi pada […]

Continue Reading