Anak tanya nak apa untuk ulang tahun kali ni. Tak fikir panjang gadis ni terus beli kereta lepas seram dengar permintaan pertama mak.

Sebagai seorang anak, kita mesti ada satu niat ataupun harapan untuk buat ibu bapa bangga dengan diri kita. Jika dah bekerja tu pula, kalau boleh mesti kita nak bagi hadiah sebagai tanda menghargai peng0rbanan kedua ibu bapa kita. Kebiasaannya kalau nak beli hadiah ni, mesti akan minta hint dari mereka kalau ada benda yang dimahukan. Namun, kadang-kadang […]

Continue Reading

Pertanyaan Zulin Aziz buat ramai pula yang tak puas hati. Sekali warganet syak pertanyaannya itu untuk seseorang ini.

Pelakon Zulin Aziz dikritik warganet selepas bertindak mempersoalkan nilai saman RM200,000 yang dituntut penyanyi Siti Nordiana atau Nana terhadap lima individu baru-baru ini. Menerusi komen yang ditingggalkan pada hantaran dimuat naik Nana dalam Instagram, kenyataan Zulin menimbulkan pelbagai reaksi warganet selain menyifatkan dia cemburu dengan tindakan s4man tersebut. “Hmmm, nak buat apa RM200,000 tu. Dapat […]

Continue Reading

Dah kenal lama sejak tahun 2010. Zoey tampil bersuara dedahkan perangai sebenar Anju yang ramai tak tahu.

Pelakon Zoey Rahman, 36, menyatakan dia mula mengenali aktres Zarina Anjoulie, 34, sejak membintangi filem Lagenda Budak Stn pada tahun 2010.Menurut Zoey atau nama sebenarnya Mohd Hairey Azhar Abd Rahman berkata mereka pernah terputus hubungan namun kembali rapat selepas bertembung di sebuah klinik pada Mac lalu. Jelasnya, kemesraan antara dia dan Zarina hanya sekadar kawan […]

Continue Reading

Ramai yang tertanya tanya tentang Hafiz Suip gara gara nampak kurus sangat. Hafiz Suip tampil dengan buat permohonan maaf dan dedahkan sesuatu yang mengejutkan.

Perkongsian terbaharu menerusi hantaran foto hitam putih penyanyi Hafiz Suip mencetuskan kerisauan ramai. Malah, ada yang tertanya-tanya keadaan pelantun lagu Awan Nano itu yang kelihatan semakin susut berat badannya. “Kenapa kurus sangat ni?” demikian soalan yang ditulis kebanyakan peminat menerusi ruangan komen Instagram Hafiz. Pada hantaran terbabit, Hafiz tampil memohon maaf dan merayu doa daripada […]

Continue Reading

Ramai yang teruja tengok Rides Genting Skyworld. Dah seakan akan taman tema luar negara.

Semenjak musim pandemik melanda, rasanya sudah lama kita tidak bercuti ke mana-mana kan? Jadi bila baru-baru ini viral beberapa foto dari Genting Skyworlds Outdoor Theme Park di media sosial, ramai yang dah pasang angan-angan nak bercuti ke sana! Menerusi perkongsian Traveltopia di Twitter, beberapa imej telah dikongsikan Greg Pearn iaitu antara individu penting dalam pembinaan taman tema ini […]

Continue Reading

Tukang masak keliru dengan tempahan yang dilakukan oleh pelanggan. Disebabkan order pelik ini terpaksa rider tunggu lama.

Nota ringkas seorang pelanggan (bulatan merah) untuk pesanan nasi goreng Pattaya menimbulkan kekeliruan. Lumrah berniaga di kedai makan, pasti ada pelanggan yang membuat permintaan khas terhadap pesanan minuman atau makanan mereka. Begitu juga jika pesanan dibuat secara dalam talian atau aplikasi, yang mana pelanggan akan menulis nota atau pesanan ringkas kepada peniaga. Namun menerusi video di […]

Continue Reading

Dah 6 bulan tak stream game online. Sekali boleh pula sampai Jue Aziz menangis teresak esak sebabkan ini.

Pelakon Jue Aziz terharu hingga menitiskan air mata ketika muncul semula secara langsung dalam sesi streaming permainan atas talian di Facebook baru-baru ini. Menerusi kemaskini akaun media sosialnya, Jue tersentuh dengan ingatan dan sokongan pengikutnya selama bergelar streamer. “Korang jangan risau tau, saya masih ada saya masih Jue Aziz, masih orang yang sama. Terima kasih […]

Continue Reading

Tular wartawan TV3 berkongsikan sesuatu ini sampai menarik perhatian warganet. Rupanya kali ini versi Mat Salleh.

Adakah anda masih mengingati sekitar dua tahun lalu dimana telah tular video Jurukamera TV3, Haji Abd Aziz Abdullah terjatuh dari bot ketika membuat tinjauan banjir di Kg Merbau Menyusut, Terengganu. Kejadian itu tular berikutan reaksi wartawan TV3 Mohd Ishak Abdillah Ngah yang terkejut dengan kejadian tersebut dan secara sepontan bercakap dalam loghat Terengganu dan menjadikan […]

Continue Reading

Gelagat pesakit Covid 19 ini meraih perhatian ramai. Sampai buat macam ni semata mata tak nak balik rumah.

Seperti mana yang kita tahu, sekarang ini kes jangkitan wabak Covid-19 semakin meningkat dalam negara ketika ini sehinggakan kerajaan kembali mengaktifkan beberapa lagi pusat kuarantin di negara kita. Walaubagaimanapun, layanan yang diberikan petugas barisan hadapan sangat baik tambah-tambah lagi ada yang ‘terhibur’ melayan karenah pesakit-pesakit Covid-19 di pusat kuarantin tersebut. Menerusi satu perkongsian video di […]

Continue Reading