Gadis ini dkwa guru buat lawak tak elok. Sekali Adik Ain dapat surat tntutan ftnah sampai RM 1juta.

Info Viral

Pelajar perempuan, Ain Husniza yang pernah mendedahkan mengenai dkwaan jenaka perbuatan sksval dilakukan oleh seorang guru lelaki di sekolahnya menerima surat tuntutan ftnah RM1 juta. Remaja berusia 17 tahun itu memaklumkan perkara tersebut menerusi laman Twitter miliknya @ant33ater, namun tidak berkongsi lebih lanjut berhubung isu berkenaan. “Hai. Hari ini Ain tiba-tiba terima surat tuntutan atas ‘pernyataan-pernyataan ftnah’. Dalam surat ini, Ain diberi tujuh hari untuk semua tuntutan in…antaranya untuk membayar RM1,000,000 dalam ganti rugi.  Saya mohon semua doakan urusan Ain dipermudahkan,” tulisnya petang tadi.

Malah, Ain juga mengakui emosinya tidak stabil sehingga membuatkan dirinya kurang aktif berkongsi perkembangan di media sosial. “Saya minta maaf, emosi Ain sangat tak stabil yang buat Ain tak post aktif dalam media sosial. Tengah dalam kelas online dapat surat macam ni,” luahnya. Sementara itu, bapanya Saiful Nizam turut memuat naik satu posting di laman Facebook berhubung isu tersebut yang menerima surat tuntutan daripada Tetuan Rasshidi Ema & Yung.

Bagaimanapun, pihaknya tidak akan memberikan sebarang maklum balas setakat ini selepas mendengar nasihat peguam. “Notis ini ditujukan kepada Ain Husniza, saya sendiri dan isteri. Terdapat lima tuntutan dan salah satunya bayaran ganti rugi RM1 juta. Kami akan mendapatkan nasihat daripada peguam tentang hak kami dan tindakan selanjutnya. Untuk makluman, notis tuntutan ini adalah daripada cikgu PJPK sekolah lama Ain Husniza,” ujarnya.

April lalu, pelajar Tingkatan 5 terbabit menyiarkan video di Tiktok dengan mendkwa guru yang mengajar kelasnya di sebuah sekolah di Selangor telah bergurau tentang perbuatan sksvual sebelum tampil membuat laporan polis. Isu terus berlarutan apabila dia mendkwa menerima ugvtan perbuatan tersebut daripada rakan sekelasnya, selain diberikan surat amaran berikutan tidak hadir ke sekolah.

Sumber : Kualalumpurviral.com

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.