Gadis nekad lompat dari kereta dalam keadaan bergerak. Bila Disiasat Ini Puncanya.

Keselamatan Viral Wanita

PETALING JAYA – Seorang gadis nekad terjun daripada sebuah kereta selepas didakwa bertengkar dengan kekasihnya juga dipercayai merupakan individu yang memandu kenderaan tersebut.

Menerusi perkongsian video kejadian oleh Mat Jie di laman media sosialnya, dia nyaris melanggar wanita itu selepas dia bertindak keluar daripada Perodua Myvi yang ketika itu sedang dipandu di jalan utama.

Kejadian tersebut dipercayai berlaku di Seksyen 7, Shah Alam, Selangor berdekatan Universiti Selangor.

Ketika keja.dian, kereta jenis Perodua Myvi tersebut kelihatan memperlahankan kenderaan dengan memberikan lampu isyarat kecemasan sebelum wanita itu bertindak terjun keluar.

Susulan daripada perkongsian itu, rata-rata pengguna media sosial berasa b.imbang ke atas kejadian yang berlaku pada wanita tersebut dan ada juga yang turut berasa simpati.

“Perempuan ini masa itu dia tak fikir apa dah ini, mungkin dia mel.uat tengok lelaki itu, nak tumbuk dan tendang lelaki itu dia tak kuat jadi dia pun binasakan diri sendiri,” kata Amy Wan.

“Kita tak boleh hukum mereka sebab kita tak tahu apa kes mereka, saya doakan yang si perempuan itu bersabar selesai cara baik-baik kalau rasa dah tak boleh baik putus sahaja cara elok,” ujar Faridah Abdullah Nurizda.

“Semoga perempuan itu baik-baik sahaja, apa yang jadi dalam kereta itu kita tak tahu tapi kalau lelaki itu naik tangan tinggalkan sahaja orang macam itu,” jelas Amira Hazman.

Sehingga kini, perkongsian video tersebut meraih lebih 4,800 tontonan dan 1,400 reaksi di akaun Facebook miliknya.

Lagi Reaksi Orang Ramai


Terkejut dgn budak perempuan terjun kuar pintu kereta tapi dlm masa yg sama gelak juga dgr perbualan perakam.Tapi masalahnya kita cakap ni pun dengor..klako ayat ni.

Merajuk xleh benda la ni, klu moto lalu xpasal2 kena langgar tu.

Pompuan tu tgah tido..pastu laki tu nak begurau agaknye.. yang yang, roblok yang…bangun2 surat takde ni. maybe sb tekejut sgt, pompuan tu terus tejun kete. T.akut takde surat restas desa kata nye. Padahal da fasa 3.mungkin la mungkin.

Kau nak gdoh ke mrajuk ke,gasak lah,tpi cuba pkir guna kpla otak kejap Buatnye ade moto ngam2 lalu tu,tak ke trbalik..dah mti laki ,bpak,anak org.

Selalunya gunung yang tinggi sanggup ku daki lautan api sanggup ku renang tak pernah plak dengar kereta berjalan terjun keluar.

Kredit : Kosmo

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut: