Nak acah acah kaya tapi sebenarnya tiada apa. Reen Rahim nasihatkan pelajar yang masih sekolah supaya tak malu dengan pekerjaan ibu bapa.

Artis

Pelakon Reen Rahim menasihatkan agar pelajar yang masih bersekolah tidak perlu malu dengan status atau pekerjaan ibu bapa. Reen berkongsi pandangannya menerusi satu posting di akaun Instagram. Kata Reen, sebaiknya anak-anak tidak seharusnya menyusahkan ibu bapa dengan membuat permintaan melebihi had kemampuan mereka.

“Keluarga saya sederhana je tapi kitorang best. Sumpah dari sekolah saya tak pernah kesah baba hantar dan ambil saya sekolah naik motor walaupun kadang baba penat baba comot. “Saya bangga dia datang. Orang lain mak bapa kaya-kaya, mewah-mewah kereta datang ambil anak-anak.

“Entah memang dari kecil saya bangga sangat kalau ibu bapa saya datang walau pun naik van tin biskut. “Adik-adik jangan ikut sangat dunia tpu-tpu ni. Ukur baju badan sendiri, jangan pura-pura tpu acah-acah hot acah-acah class, acah-acah kaya tapi nothing!

Tambah Reen lagi sebagai anak, antara perkara patut dilakukan adalah menjaga dan menyenangkan ibu bapa yang telah bersusah payah membesarkan anak-anak. “Jadilah diri sendiri, jangan pentingkan diri paksa mak ayah untuk dapat kan apa yang kawan-kawan awak dapat, usaha sendiri

“Kalau ibu bapa kita, Allah S.W.T uji mereka untuk hidup tahap tu je, tak apa. Tanam dalam hati satu hari nanti aku akan bagi apa yang aku nak tu pada dorang, biar dorang yang bangga dengan kita. “Sikit lagi… Saya nak jaga dorang macam mana dorang jaga saya dulu, tak payah fikir kerja duit, semua siap, hantar kan beramal je. Doakan,” coretnya. Namun, perkongsiannya ini telah menjadi tumpuan pengikut instagram untuk saling berkongsi kenangan bersama insan bergelar ayah.

KOMEN WARGANET :

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! TTK

Sumber: GEMPAK