Tular ayah sebak disebabkan tak dapat selamatkan mak. Sekali dia sempat lakukan ini sebelum terjadi perkara ini.

Kehidupan keluarga Keselamatan

Kuala Terengganu : Mak sempat telefon minta toIong namun tidak beritahu rumah terb@kar, kata anak kepada warga emas yang ditemukan rent0ng dalam kejadian kebak4ran di Kampung Los0ng Haji Su, di sini pada Isnin. Zailah Jusoh, 47, berkata, dia tidak menyangka panggilan diterima daripada ibunya, Fatimah Mohd, 79, pada jam 10.30 pagi tadi adalah yang ter4khir sebelum ibunya pergi buat selamanya.

Sebaik menerima panggilan itu saya rasa tak sedap hati sebab mak tak cakap apa-apa cuma minta tol0ng, Saya kemudiannya bergegas ke sini dan terkejut lihat api sedang m4rak dan pihak b0mba sedang pad4m keb4karan. Ketika itu saya nampak ayah saya, Jusoh Muda, 83, berada di bahagian depan rumah dengan keadaan kaki melecvr, katanya ketika ditemui pemberita di lokasi kejadian.

Menurut Zailah, kali terakhir dia bertemu ibunya itu Sabtu lalu. Sementara itu, Pengarah Jabatan B0mba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Terengganu, PenoIong Pesuruhjaya B0mba Md Hilman Abd Rashid berkata, pihak b0mba menerima panggilan kec3masan jam 10.39 pagi sebelum tiba ke lokasi kejadian tiga minit kemudian.

Katanya, sebanyak tiga jentera dengan 35 angg0ta dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Jalan Kota dan BBP Kuala Terengganu dikerahkan ke lokasi kejadian. Ketika tiba di lokasi kejadian, kediaman ini telah 80 peratus terb4kar manakala dua lagi kediaman iaitu di sebelah kiri dan kanan terb4kar lima peratus.

Keb4kar4n berjaya dipadamkan sepenuhnya setengah jam kemudian,katanya, Dalam pada itu, Md Hilman berkata, sias@tan awal trag3di itu dipercayai tiada unsur jnyah namun pihak b0mba akan jalankan sias@tan lanjut berhubung kejadian. Katanya, individu yang tak bersalah yang 100 peratus terb4kar ditemukan di atas tanah dalam kawasan rumah sebaik keb4karan berjaya dipad4mkan.

Individu yang tidak bersalah tidak berjaya diselamatkan manakala suaminya terselamat dan melecvr pada bahagian kaki. Difahamkan, ketika kejadian, suami mngsa cuba untuk menyelamatkan mngsa namun tidak berjaya kerana keadaan mngsa yang uzur dan tidak dapat berjalan menyebabkan pergerakan terbatas, katanya. Al fatihah.

Sumber : Media Tular

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.