Pelik nasi lemaaaak yang abah jual seminggu berturuuut tak boleh makan. Ank nak nikah tapi abah makin jauhkan diri dari keluarga. Sekali tiba tiba abah bawa balik sorang gadis buat ibu tergamam.

Assalamualaikum dan hai to all the readers. Pejam celik dah masuk bulan 12 dan tahun 2020hampir menutup tirainya . Ok back to the story, nanti melalut pulak mukadimah aku. Aku Dalila (bukan nama sebenar), berumur 26 tahun dan sudah berkahwin dan beranak dua. Hari ni bukanlah tujuan aku nak ceritakan tentang hal rumah tangga aku, […]

Continue Reading

Wanita ni kahwin dengan lelaki yang dijodohkan oleh keluarga. Dapat pulak suami yang buat perkahwinan ni macam kahwin kontrak. Tergamam akhirnya ini yang terjadi buat wanita ni menyesal.

Assalamualaikum. Aku mulakan cerpen ini dengan “Aku terima nikahnya Zahnita binti Zahar dengan mas kahwinnya, RM 8,000 tunai,” Dialog sama terngiang-ngiang dari tadi. Sungguh aku gundah. Lelaki itu seakan ditaktor. Aku jadi gerun dengan sikapnya kadang kala. Kejap baik kejap boleh menjadi harimau lapar. Majlis pernikahan aku biasa saja. Tak semewah orang lain. Kami kahwin […]

Continue Reading

Laki ni tak puas hati bila bakal isteri minta sampai berbelas ribu tapi kerja rumah langsung tk pandai buat. Akhirnya laki ni nekad buat benda ni pada isteri

Assalamualaikum and thanks admin. Perkenalkan diri nama saya Zarul (Bukan Nama Sebenar). Lately zarul perasan hantaran jadi hot topic. Let me share my experience. Zarul dah kahwin almost 5 years. Kahwin dengan pilihan hati yang juga bekas graduan tempat sama dan sama-sama suka. Jadi lepas grad dapat kerja tetap terus kawin. Wife zarul ni memang […]

Continue Reading

Mertua suruh letak vicks dan air limau dekat jahitan masa berpantang. Isteri sanggup bohong mak mertua dah buat dan akhir sekali terbongkar punca mak mertua dia buat macam tu

Kisah dibawah dipetik dari sebuah laman page yg tular baru-baru ni. Menceritakan nasib wanita yang dalam berpantang dilayan sebegitu rupa oleh mak mertuanya. Ikuti luahan nya dibawah. Saya dalam dilema sekarang ni. Saya tahu keluarga mertua memang tak suka kan saya. Masalah nya ex suami cerita macam2 pasal saya.. Dia rapat dengan mertua. Jadi dengan dengar sebelah […]

Continue Reading

Seminggu berturut-turut nasi lemak jualan ayah basi. Anak nak kahwin tapi ayah semakin menjauh dengan kami sekeluarga. Mengejutkan sekali ayah bawa balik hadiah tak terjangka sampai tergamam ibu dibuatnya

Assalamualaikum dan hai to all the readers. Pejam celik dah masuk bulan 12 dan tahun 2020hampir menutup tirainya . Ok back to the story, nanti melalut pulak mukadimah aku. Aku Dalila (bukan nama sebenar), berumur 26 tahun dan sudah berkahwin dan beranak dua. Hari ni bukanlah tujuan aku nak ceritakan tentang hal rumah tangga aku, […]

Continue Reading

Menyesal kahwin dengan lelaki ni. Dalam masa 3 tahun kahwin wanita ni dah lahirkan 8 orang ank tapi keluarga susah. Bila doktor tanya kenapa lahirkan banyak mengejutkan ii jawapan dari wanita itu.

Dengan perkembangan dunia, semakin banyak perkahwinan trans-nasional berada di sekeliling kita. Sekarang bukan sahaja gabungan orang Cina dan Eropah dan Amerika, tetapi juga banyak gadis Cina memilih untuk berkahwin dengan orang Afrika. Kemudian, Kisah di bawah adalah mengenai kehidupan seorang gadis Cina, selepas dia berkahwin dengan orang Afrika. Ia boleh dikatakan buat gadis itu sangat […]

Continue Reading

Bakal isteri rela letak hantaran RM700 sebab bakal suami gaji bawah RM1000. Masa akad nikah tergamam bakal isteri dengar mas kahwin yang bakal suami dia lafazkan

Berbunga hati rasa. Memang wujud lelaki lelaki gentleman baik yang bekerja kuat. Selain confessor, salah seorangnya suami ku. Jangan risau ya sahabat sahabat ku yang masih bujang. Masa kalian, dengan orang yang tepat akan tiba. Sebelum berkahwin, memang terlalu banyak ujian. Sering jugak aku menangis, tetapi bukan kerana K. Tetapi kerana susahnya nak menghalalkan hubungan […]

Continue Reading

Hantaran bakal isteri sampai 30k. Sampaikan ada yang sanggup tawar 60 k untuk jadikan bakal isteri dia sebagai isteri. Ini yang lelaki itu buat lepas tahu perkara itu berlaku

Assalammualaikum dan selamat sejahtera.. Aku Razlan. Umur 38 tahun dan berkahwin. Isteri aku Nur. Aku nak kongsi kisah berkenaan duit hantaran rendah yang menjadi isu. Hantaran Nur RM30k. Tak termasuk RM10k untuk barang kemas. RM3k mas kahwin dan RM5k untuk barang barang hantaran seperti jam dan handbag. Aku kenal Nur sejak kami berumur 16 tahun. […]

Continue Reading

Dah 5 tahun berkahwin tetapi masih tiada anak. Rupanya isteri hadapi satu sakit ini yang tak dapat diubati dan ini yang suami dia sanggup lakukan demi isteri

Gambar sekadar hiasan.Salam semua. saya, wanita yang telah 5 tahun berkahwin dan masih belum mempunyai zuriat. Siapa kahwin tak nak anak kan?? Begitu jugak saya dan suami. saya kesian kat suami saya yang sangat ingin zuriat. Tapi dia tak pernah bersuara hal zuriat sebab tak nak saya tertekan. saya tahu semuanya berpunca daripada saya. saya […]

Continue Reading

Bakal isteri hampir kehilangan kaki. Lelaki ini bertindak untuk segerakan perkahwinan dan tak lama kemudian mengandung. Lebih mengejutkan sekali isteri dia pesan sesuatu sebelum pergi buat selamanya

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada pembaca. Kepada Admin sekiranya tulisan saya ini dipilih untuk disiarkan. Pertama sekali benarlah di musim perintah kawalan pergerakan (PKP) ini kita ada banyak masa terluang sehingga menjebakkan saya membaca luahan perasaan para penulis di sini. Saya amat terkesan dengan bingkisan hati oleh para wanita yang dikecewakan. Antaranya adalah dari penama […]

Continue Reading