Lama menghilangkan diri rupanya Janna Nick ada sakit ni. Sampaikan dua kali cuba membahayakan diri. Terkejut ini keadaan terkini Janna Nick.

Artis

SELEPAS beberapa minggu berehat daripada media sosial, pelakon Janna Nick tampil mendedahkan dia rupa-rupanya menghidap sakit bip0lar. Menerusi perkongsian di Instagram, Janna atau nama sebenarnya, Nurul Jannah Muner, 26, berkata dia kini sedang menjalani rawatan dengan mengambil ubat atas nasihat doktor.

“Saya telah didiagnos secara klinikal menghdap sakit bip0lar. (Sekarang) saya berehat daripada menggunakan media sosial untuk fokus pada diri sendiri. “Sudah seminggu (dan masih berterusan) saya makan ubat antidepressant. “Selama ini saya ingatkan fikiran saya berfungsi sama seperti orang lain… ingatkan semua orang ada lebih daripada tiga atau empat suara dalam kepala mereka,” katanya. Bipolar merupakan sakit kemurngan manik yang menyebabkan gngguan mentl.

Janna berkongsikan tentang sakitnya di Instagram.

Pelakon drama Marry Me Senorita ini juga menganggap suara-suara dalaman yang sering bermain di fikirannya adalah sesuatu yang normal sehinggalah dia mendapatkan rawatan. “Saya memang ingat ia adalah normal untuk suara dalaman itu… untuk sentiasa bercakap satu sama lain seperti sedang melakukan perbincangan kumpulan.

“Sehinggalah saya sedar (yang perkara itu tidak normal) selepas saya mula makan ubat. “Saya tak tahu (sakit bip0lar ini datang) disebabkan faktor genetik atau disebabkan kehidupan masa silam saya,” ujarnya lagi. Kekasih kepada aktor Dini Azan Schatzmann, 27, ini juga membuat pendedahan mengejutkan bahawa dia pernah membuat cubaan membahayakan diri sebanyak dua kali diusia remaja.

“Seawal usia lapan tahun saya rasa nak bahayakan diri. Kehidupan kanak-kanak saya tidak seperti rakan-rakan yang lain. Seingat saya, sepk terjng memang jadi ‘makanan’ buat saya. “Saya pernah cuba untuk membahayakan diri ketika usia 14 tahun dengan menelan beberapa biji panadol yang dicampurkan dengan ubat-ubat lain yang saya boleh dapati pada ketika itu.

“Saya tidak mempunyai sebuah keluarga yang sempurna… dulu duduk dekat sekolah berasrama, jauh. “Kali kedua saya cuba membahyakan diri adalah setahun selepas itu… ketika tahun saya sedang menduduki PMR (Penilaian Menengah Rendah), saya klr pergelangan tangan di hadapan adik saya sendiri,” luahnya.

Menerusi laporan mStar sebelum ini, Janna memuat naik sebuah video sedang menangis disebabkan tekanan yang dihadapinya. Dalam video tersebut, pengacara Melodi itu berulang kali memberitahu dia penat memikirkan tentang kerja, namun terpaksa meneruskan demi mencari rezeki untuk keluarga.

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber: Mstar

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Baru Baru Ni Tular Tentang Video Janna Nick Luahkan Rasa Tertekan Di Laman Ig. Kali Ni Dini Schatzmann Dedahkan Keadaan Terkini Janna Nick Buat Ramai Yang Terkedu.

Pelakon dan penyanyi, Janna Nick meluahkan rasa penat dan tertekan terhadap kerjayanya sebagai anak seni sehingga tidak dapat menyembunyikannya lagi. Malah Janna atau nama sebenarnya Nurul Jannah Muner, 25, menggap dirinya ‘gagal’ dalam menguruskan kerjayanya yang dikatakan jadualnya penuh sehingga hujung tahun ini.

“Bukan soal saya benci karier atau kehidupan bekerja, Saya suka bekerja, tak boleh tak bekerja. Jadual saya padat sehingga hujung tahun ini. “Badan saya sangat penat, tapi otak saya tidak. Jadi otak saya terus memaksa badan untuk bekerja.

“Walapun ada hari saya nak rehat, otak saya tetap paksa saya untuk berfikir dan terus berfikir,” katanya. Pelakon drama Marry Me Senorita meluahkan apa yang dirasa itu menerusi sebuah video yang dimuat naik ke Instagram. Ketika meluahkannnya, Janna yang sedang memandu di dalam kereta kelihatan beremosi sehingga menangis teresak-esak kerana tidak dapat menahan tekanan.

Dalam masa sama, Janna mengakui letih apabila terpaksa berpura-pura untuk menjadi ‘Janna Nick’ yang disifatkan sebagai topeng untuk kelihatan gembira selain memiliki kehidupan sempurna. Janna berkata, dia hanya mahukan kehidupan yang ‘normal’ namun akan cuba memperbaiki dirinya dalam situasi tersebut agar semuanya kembali pulih seperti biasa.

“Saya hanya manusia biasa yang mahukan kehidupan yang normal. Saya tak suka bercakap, saya tak suka berjumpa dengan orang. “Dulu bila tak gembira, saya boleh cari alasan untuk saya tidak gembira. Sekarang saya sangat gembira tapi otak saya tidak membenarkan untuk saya berehat. “Daripada sini, saya tahu, yang saya adalah masalahnya. Tapi jangan bimbang saya akan cuba pulihkannya,” beritahunya lagi.

“Janna Sedang Berehat Dari Media Sosial” – Dini Schatzmann

Pelakon Dini Schatzmann, 27, menyatakan teman wanitanya, aktres Janna Nick, 25, sedang berehat daripada menggunakan telefon bimbit dan media sosial. Selepas memuat naik video sedang memandu kereta dalam keadaan menangis, Janna atau nama sebenarnya Nurul Jannah Muner langsung tidak membuat sebarang posting di Instagram (IG) miliknya.

“Yang saya tahu dia sedang melalui sesuatu ketika ini. Buat masa sekarang, dia sedang berehat (break) dari menggunakan telefon bimbit dan media sosial,” katanya ketika dihubungi Gempak. Tambah pelakon drama Marry Me Senorita, dia belum berkesempatan untuk bertemu secara empat mata memandangkan sedang menjalani penggambaran.

“Saya belum dapat berjumpa dengan Janna jadi saya tidak pasti bagaimana keadaannya. “Saya sedang menjalani penggambaran pada masa ini,” katanya lagi. Sebelum ini, Janna mendedahkan dirinya mengalami tekanan sekali gus menganggu emosinya kerana jadual kerjanya yang padat.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : http://trendingsangat.pw/

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Janna Nick Kongsi Luahan Hati Di Instagram. Janna Dedahkan Sesuatu Yang Ramai Yang Tak Tahu

Baru baru ini, Janna Nick difahamkan tak dapat kawal perasaan atas tknn kerja. Dia yang berasa trtrekan dengan urusan kerja akhirnya meletakkan Janna Nick dalam teknn sehingga menganggu emosinya sejak kebelakangan ini. Janna yang berkongsi luahan hatinya di Istagram, tak mampu menahan sebak sehingga menitiskan air mata. Jelasnya “Saya suka bekerja, saya tak boleh tak kerja. Jadual saya padat sampai hujung tahun ini. Badan saya penat tapi otak saya tidak. Walaupun hari yang saya nak rehat, otak saya terus berfikir, fikir dan fikir.”

Cuba bayangkan saya duduk seorang, tak buat apa-apa tapi lima, enam suara dalam kepala memberi idea berbeza untuk bekerja.”Ini realiti palsu yang saya cipta untuk buat saya nampak gembira dan ada kehidupan sempurna. Ia cuma topeng yang cuba menutup rasa tak bahagia yang saya lalui,” katanya. Besertakapsyen tersebut, pelakon drama Marry Me Senorita ini berkongsi video menangis sambil memandu kereta sendirian.Berulang kali aktres ini memberitahu dia penat memikirkan tentang kerja, namun terpaksa meneruskan demi mencari rezeki untuk keluarga.Dalam pada itu, Janna berkata dia mahu menjalani kehidupan normal seperti manusia biasa yang mempunyai masa untuk diri sendiri, namun mindanya seakan-akan dikawal oleh tuntutan kerja.

“Saya manusia biasa yang mahu hidup normal. Saya tak suka bercakap, tak suka jumpa orang. Dahulu apabila saya tak happy, saya boleh cari sebab untuk saya tak gembira.”Sekarang apabila saya gembira, otak pula tak izinkan saya berehat.”Daripada situ saya tahu bahawa ini adalah masalah saya sendiri… tetapi jangan risau saya akan memperbaiki diri.”Saya tak perlukan pendapat sesiapa. Saya tak perlukan orang faham saya. Malah saya pun gagal memahami minda saya. Saya cuma perlukan rehat,” ujarnya.

Lepas Teruk Dikritik Oleh Warganet Sekali Tiba Tiba Janna Nick Tampil Bersuara Dedahkan Tips Untuk Hadapi Kritikan. Rupanya Ini Yang Dia Selalu Buat.

Tidak dapat dinafikan bahawa Janna Nick sering terpalit dengan pelbagai kontroversi sejak memulakan karier sebagai selebriti. Menghadapi tomahan ternyata merupakan sesuatu yang sukar namun rata-rata peminat berasa kagum dengan pelakon wanita itu yang sentiasa tabah dan cekal melalui dugaan tersebut.

Terbaru, Janna dilihat menjawab dengan jujur persoalan peminat mengenai perasaannya apabila berdepan tekanan dan kritikan segelintir masyarakat. “Minta dijauhkan daripada terdetik dalam hati untuk mencabut nyawa sendiri sebab itu bukan tugas kita dan berbaliklah kepada agama.”

Menurut wanita itu, cara terbaik untuk menghadapinya ialah dengan tidak mengharapkan pujian selain melihat segala kritikan daripada sudut positif. “Hendak kutuk biarkan, jangan harapkan pujian daripada manusia. Kena ambil setiap kritikan dengan positif dan membina. Elakkan daripada menjadikannya sebagai perkara yang buat kita rasa negatif.”

Malah Janna juga sempat mengigatkan semua bahawa manusia tidak layak untuk menilai atau menghukum orang lain. “Perlu ingat, yang selayaknya untuk menilai kita bukannya manusia. Jadi jangan harapkan pujian orang, mereka hendak kutuk, terserah.” Sebagai selebriti, kenalah kuat menghadapi kritikan ramai kan?

Sumber : beautifulnara

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Lama Menyepi Janna Nick Muncul Kembali Dengan Kongsikan Rahsia Kebahgian. Akui Hidup Macam Kena Kongkong Dengan Kekasih. Rupa Rupanya Ini Yang Terjadi.

Romantis betul tengok pasangan pelakon Janna Nick dan Dini Schatzmann. Keserasian pasangan ini dapat dilihat menerusi beberapa buah drama yang dibintangi oleh mereka berdua. Antaranya, ‘Marry Me Senorita’, ‘Delen” dan banyak lagi.

Rata-rata peminat sudah mengetahui mereka berdua sedang menjalinkan hubungan cinta. Namun sehingga hari ini belum dengar lagi mereka berdua merancang untuk melangkah ke fasa perkahwinan. Walaubagaimanapun, di media sosial, pasangan ini terus menunjukkan aksi romantis menerusi gambar-gambar yang dimuatnaik.

Terbaru, Janna berkongsi sebuah gambar bersama Dini dengan kapsyen yang menyentuh hati. Janna berkata, pada awal perkenalan, mereka berdua sering brbalah kerana salah faham. Dia akui, mereka berdua mempunyai karakter yang berbeza.

“Beza perangai kitaorang macam langit dengan bumi. Kontra ya amat. Awal awal perkenalan dulu, brblah je lah sebab selalu salah faham dengan perangai masing-masing. Dia OCD, aku jenis bersepah ( bersepah je la bukan pengotor ). Tutup pintu kereta kuat kuat kena marah, Makan dalam kereta tak boleh.”- tulisnya.

Tambahnya lagi, hal ini membuatkan dia merasa rimas dan tidak selesa apabila ada seseorang cuba mengawal hidupnya. “So aku jadi rimas. Sebab selama aku hidup takde orang control hidup aku. (sebab kan aku membesar dengan tok & tokwan , lepas tu membesar sendiri dekat sekolah asrama )” “So, tiba-tiba muncul sorang mamat ni nak control hidup aku. Of course jiwa raga aku rasa memberontak.”- ujarnya

Kunci Rahsia Kebahagiaan

Janna akui, banyak perbezaan perangai antara mereka berdua. Namun, ini bukan faktor utama bagi mana-mana pasangan tidak boleh menemui kebahagian dalam perhubungan. “Banyak lagi perbezaan dari segi mentality & upbringing.

Kalau aku nak cerita tak cukup lah karangan dekat instagram ni. Tapi, point yang aku nak bagitau. Cara kita membesar, persekitaran, didikan, pengalaman yang menjadi kan kita manusia yang berbeza. “Kalau nak hidup dengan manusia lain kau kena faham yang manusia lain tu jadi begitu & begini atas sebab sebab yang tertentu.”

“Kau tak boleh salah kan masa silam dia, Kau tak boleh ungkit kelemahan dia. Sebaliknya kena sama sama fikir macam mana nak tukar kelemahan tu jadi sesuatu yang bermanfaat untuk kegunaan masa depan korang.” “Yang ada pengalaman pahit / sejarah hitam dalam hidup tu, tak perlu nak selalu rasa DOWN sampai kan partner kau rasa tak happy hidup dengan kau.”

“KUNCI KEBAHAGIAAN YANG SEBENAR ADALAH: MENGALAH JE DENGAN PEREMPUAN.”Perkongsian dan nasihat Janna ini mendapat reaksi positif dari peminatnya. Malah artis-artis tempatan juga tinggalkan komen dan memberi pujian. Malah ayat terakhir yang diungkapkan oleh Janna itu dianggap lucu.

Lebih lucu, Dini juga bersetuju dengan apa yang diperkatakan oleh kekasihnya. “Yes… from experience….i can agree dengan kunci kebahagian tu…kalau nak hidup senang dan tenang” Sweet betul mereka berdua ni kan? Apa-apa pun kami di Murai MY mendoakan semoga hubungan mereka berakhir di jinjang pelamin dan seterusnya kekal hingga ke syurga. Amin.

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : Murai MY

Janna Nick Muat Naik Permohonan Maaf Kepada Warganet. Mengejutkan Rupa Rupanya Ini Punca Dia Buat Permohonan Maaf Tu.

Pelakon dan pengacara Janna Nick telah membuat permohonan maaf secara terbuka kepada semua warganet terutamanya mereka yang menonton video tersebut yang dimuatnaik menerusi IGTV nya malam tadi. Akui akan kekhilafannya sebelum ini, menurut Janna atau nama sebenarnya Nurul Jannah binti Muner dia berasakan tahun 2021 ini telah dimulakan dengan pelbagai unsur negatif. Malah dia turut berasakan tidak sepatutnya berg4duh dengan warganet sebelum ini di media sosial.

“Hari ini 1 Februari 2021, saya buat video ini untuk buat permohonan maaf secara terbuka kepada semua yang menonton video ini, kepada semua yang sakit hati dengan Janna Nick, jadi saya minta maaf sangat-sangat sebab tak tahulah saya rasa saya mulakan tahun 2021 ini dengan negatif, faham tak? brbalah dengan warganet, bdhnya aku ini. Saya mengaku saya bdh. Saya mengaku sayalah ‘loser itu’. Saya tak patut brbalah dengan warganet” luah Janna

Janna Menangis Terharu

Dalam pada itu, Janna turut dilihat mengalirkan airmata setelah berasa terharu dengan sokongan yang diberikan oleh warganet terhadap drama lakonannya yang mendapat sambutan hangat biarpun sebelum ini terdapat perselisihan faham dengan mereka.

“Sebab bila drama saya keluar, bila anda sokong drama itu, trending kan drama itu dan betul-betul sukakan drama itu, saya rasa macam sedlh sangat. Aku ni gadh dengan orang, gadh dengan peminat, gadh dengan orang yang support aku tapi akhirnya korang juga yang support drama saya” tambahnya

Di kesempatan itu, Janna turut memohon maaf atas kenyataannya sebelum ini yang telah mencetuskan kontroversi dikalangan warganet dan enggan lagi mempunyai masalah. Janna berharap agar orang ramai dapat memaafkannya serta ingin memulakan tahun ini dengan positif

“Janna 1, Warganet 0 itu memang bull****.I’m so sorry and truly sorry. Saya tak nak brblah lagi dengan korang. Statement yang pasal saya ada cakap orang biasa dengan artis itu betul-betul tak ada niat nak bezakan artis dengan orang biasa. Tapi saya tetap mengaku salah saya”

“Saya nak bagitau yang orang biasa, artis itu pun orang biasa. Saya orang biasa, saya buat salah dan saya minta maaf. Jadi saya dekat sini, semua sekali maafkan saya. Siapa yang kenal saya, tolong maafkan saya. Saya cuma nak mulakan tahun 2021 ini dengan posltif okay?” katanya lagi

Terdahulu, Janna telah brbalah dengan warganet mengenai kepentingan penaplsan filem sebelum dia dikritik hebat oleh segelintir daripada mereka yang tidak bersetuju dengan pandangannnya. Difahamkan, isu tersebut tercetus selepas pengacara

Melodi itu menyalahkan filem The Purge sebagai punca serangan penyokong Presiden Amerika Syarikat, Donald Trump di bangunan Capitol pada awal Januari lalu. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : https://murai.my/2021/97499/janna-nick-menangis-mohon-maaf-kepada-

Isu Pergolakan Rumah Tangga Shuk Sahar Tengah Hangat Diperkatakan. Sekali Janna Nick Tampil Sound Warganet Suapaya Tak Campur Urusan Peribadi Shuk Sahar.

ISU pergolakan rumah tangga yang sedang dihadapi pelawak Shuk Sahar masih terus hangat diperkatakan dalam kalangan warganet. Perkara itu turut menarik perhatian pelakon Janna Nick yang mempunyai pendapat tersendiri berhubung kisah yang melibatkan kehidupan peribadi rakan selebriti itu.

Janna yang meluahkan pandangannya di laman Instagram meminta agar masyarakat tidak perlu mencampuri urusan peribadi seseorang artis berbanding dengan kerjaya mereka. “Bukan nak backup Shuk, tapi kita tidak tahu perjalanan hidup kita ni macam mana. Ramai lagi orang di luar sana yang ada orang lain semua, bezanya mereka bukan artis.

“Tak perlu campur urusan peribadi dia dengan kerjaya.“Ni sembang lebih-lebih, satgi kena marah…” katanya. Isu-isu dalam kain ini kita tidak tahu siapa betul, siapa salah. Kena batang hidung sendiri baru kita nak sedar. Janna berkongsikan pendapatnya di Instagram.

Menurut Janna lagi, orang luar tidak perlu melontarkan komen buruk mengenai kisah peribadi artis kerana risau ia akan memakan diri satu hari nanti. “Isu-isu dalam kain ini kita tidak tahu siapa betul, siapa salah. Kena batang hidung sendiri baru kita nak sedar.

“Jadi lebih baik kita doakan yang baik-baik. Kita dok pulun kutuk sana kutuk sini pun tak guna. “Silap-silap esok-esok mereka suami isteri baik balik,” ujarnya. Menerusi laporan mStar pada Sabtu, isteri Shuk, Rossalennah Natassyiah Asshaferah mengatakan suaminya berlaku tidak setia sekali lagi dengan seorang wanita yang dikenali sebagai Fara Salleh.

Bagaimanapun menerusi pengakuan secara eksklusif kepada mStar, Fara berkata hubungannya dengan Sudah lama berakhir sejak kali pertama isu tidak setia antara mereka dihidu pihak media. Untuk rekod Fara adalah individu yang sama dikaitkan menjalinkan hubungan dengan Shuk sekitar Julai 2020.

Dikritik Teruk Oleh Warganet Gara Gara Isu Yang Viral Baru Baru Ni. Kali Ni Giliran Hani Fadzil Pula Tampil Bersuara Sound Janna Nick. Tak Sangka Sampai Macam Ni Sekali Dia Cakap.

” Dah lama perhati dia ni. First masuk allkpop for thinking she’s so funny for mcking a person’s dth. Itu status ditulis penyampai radio Hani Fadzil yang tampil membdas tindakan melampau seorang pelakon wanita yang keterlaluan mengjek pemergian bintang Korea seperti yang viral baru-baru ini.

Hani dalam pada itu menylar tindakan pelakon terbabit yang turut mengjek nama beberapa artis termasuk anggota kumpulan K-Pop terkenal dalam naskhah arahannya. ” Then she chose to konon acah savage and name a character in something she dircted by mcking a kpop group? Ni namanya clt sebab dia tahu semua akan triggred dan bagi dia attntion.

” Nak promote product pandai pulak “nak tak look korean..?”dan lain-lain lagi,” ciap Hani di Twitter. Sebagai peminat setia K-Pop, Hani jelk dengan isu terbabit dan menasihati pelakon wanita itu agar tidak keterlaluan memperlekehkan minat individu lain sekiranya tidak sependapat.

”As a person like me yang dah lama minat kpop and dah kena mck for liking kpop since 2006. I’m just sick of this issue. ” If you dont like a certain genre/ fandom, just keep it to yourself. You think everyone likes your acting/ singing? Think again.

It’s not about tksub. It’s about respect. RESPECT!!! Mcking something you have no idea about is not “savge”. It’s plain RUD.E!” tambah Hani. Selain itu, Hani turut berpesan kepada orang ramai agar tidak terus membli pelakon terbabit secara melmpau biarpun apa yang diperlukannya untuk viral sudah tercapai.

”Even though what she did was wrong, we should not cyber buly her back because that would just make us the same. ” For all we know, she’s happy she’s trending and getting all the attention she wants. This is why at first I thought I wanted to choose to be quiet,” tambah Hani beserta emoji marah.

Terdahulu, nama pelakon Janna Nick kembali menjadi bualan di Twitter disebabkan isu mengaitkan seorang bintang K-Pop, J0nghyun yang menghembuskan nafas terakhir tiga tahun lalu. Isu itu dibangkitkan kembali oleh peminat hiburan K-Pop yang menyifatkan Janna umpama tidak menghormati pemergian Jonghyun kerana bergeIk ketawa selepas diusik Sharifah Sakinah dalam sebuah video.

Dalam video yang tular pada tahun 2018 itu, Sakinah bertanya kepada Janna satu soalan yang memberi bayangan tentang artis tersebut.

” Ini yang mti tu kan?” tanya Sakinah, kemudia mereka ketawa. Tidak mendiamkan diri, Janna tampil memberi penjelasan mengenai hal itu. Menurutnya, dia langsung tidak tahu tentang maksud sebenar gurauan Sakinah itu dan hanya ketawa memandangkan pelakon tersebut suka bergurau, tambahan keadaan di salon rambut (ketika itu video itu dirakam) agak bising.

”Jujur demi Allah, saya tak tahu menahu pasal video artis K-Pop itu. Saya tak tahu pun Sakinah rakam video itu tuju untuk dia, saya tak tahu langsung, saya hanya gelak sahaja dalam video itu. ”Tetapi kalau perkara ini dibesarkan sampai melibatkan emak saya, perkara ini dah tak kelakar, jadi saya nak bagitahu, saya sumpah demi Allah, saya tak tahu,” kata Janna menerusi sebuah video di Instagram.

Bukan sekadar bersumpah lisan, Janna turut memegang kitab suci Al-Quran ketika membuat pengakuan tersebut. Dalam pada itu, Janna menyifatkan bahasa segelintir peminat K-Pop di negara ini agak ksar untuk dirinya.

”Bahasa peminat K-Pop ini terlalu kasar, terlalu ksat, untuk saya, segala krtikan kalau orang kutk lakonan saya tak bagus, atau saya menyanyi tak sedap, saya boleh terima. ” Kalau orang nak cakap arahan saya tak bagus pun saya boleh terima. Saya boleh terima yang saya tak bagus, saya tak pernah dalam hati saya, walau setitik rasa saya bagus dari sesiapa.

” Saya masuk dalam industri nak cari rezeki sahaja, mungkin kadang-kadang saya terlebih bercakap, tetapi apa yang awak rasa tu sama ke dengan apa yang saya rasa?” katanya lagi. Bagaimanapun, Janna tetap memohon maaf meskipun merasakan dirinya diftnah.

”Sekarang ni macam mana? Korang dah ftnah saya, korang expect saya nak minta maaf? Disebabkan saya tak suka nak layan benda-benda ni, tak apalah saya minta maaf, walaupun saya tak puas hati. ”Saya minta maaf kepada adik-adik peminat si pelakon, peminat fanatik Kpop, saya minta maaf, sekiranya saya tercuit dan perkara itu buatkan awak terasa, saya minta maaf,” katanya lagi.

Sebelum ini nama Janna menjadi panas sekitar Januari 2018 kerana dikatakan mempersndakan pemergian anggota kumpulan K-Pop, SHINee Jonghyun. Selain Janna, nama lain yang turut terpalit adalah pelakon Sharifah Sakinah. Jonghyun dilaporkan pegi pada Disember 2017 selepas ditemui tidak sedarkan diri di kediamannya.

Sumber:gempak dan twitter Hani Fadzil

Isu Janna Nick Yang Sudah Tular Sejak Kebelakangan Ini. Naim Daniel Tampil Beri Nasihat Buat Janna Nick Selepas Aa Yang Terjadi

Jelas Naim Daniel “” Saya pernah lalui situasi sama, dapat berpuluh ribu komen tapi saya ambil pendekatan untuk berdiam diri sahaja.Itu kata-kata penyanyi Naim Daniel yang menceritakan pernah mengalami pengalaman yang sama iaitu dikritik oleh peminat-peminat Kpop.

Oleh itu,Naim Daniel ambil tindakan menasihatkan Janna Nick untuk berehat dari media sosial buat seketika sehinggalah keadaan semakin reda. Jelas Naim, itu adalah cara terabik kerana ia memberikan masa buat Janna bagi menenangkan diri selepas terlibat masalah dengan para peminat Kpop

Naim Daniel mula menyuarakan pendapatnya.”  Jangan pula apabila ada ap1, kita balas dengan minyak… sebaiknya simbah dengan air.” Sebenarnya orang nak tengok kita melatah, kalau kita melatah memang orang tepuk tangan. Perkara itu akan makan diri kita balik.” Jadi saya rasa ia adalah tndakan yang baik Janna ambil masa ini untuk cool down daripada media sosial buat sementara waktu untuk reflek balik, itu yang paling penting,”

” Apabila salah penggunaan nama dan isu pemergian dibuat main, bagi saya itu adalah isu yang berat.” Sebagai pemain industri (anak seni) kita perlu ada common sense dalam memberikan pandangan atau untuk jayakan sesuatu sebab ia adalah periuk nasi kita juga.

” Kita perlu tahu setiap apa yang kita buat pasti akan ada kesannya, sama ada ia menaikkan kredibiliti kita atau menjatuhkan lagi karier di kemudian hari,” katanya.Naim juga berharap insiden ini dapat memberi pengajaran kepada semua agar sentiasa berfikir sebelum mengeluarkan apa-apa kenyataan yang boleh melukakan perasaan mana-mana pihak.

” Apabila dah jadi perkara macam ini, ia bagi satu pengajaran yang besar untuk semua orang, bukan untuk Janna sahaja… saya cakap secara menyeluruh.” Kita tak tahu kata-kata yang kita ucapkan boleh memberikan kesan kepada orang, oleh itu kalau tiada benda baik yang nak dicakap, lebih baik kita diam sahaja.

” Saya juga harap semua urusan Janna dipermudahkan. Saya tahu tiada orang yang sempurna dalam dunia ini, begitu juga dengan artis.” Kami tidak sempurna, kami pun ada buruk masing-masing cuma janganlah kita sendiri yang membuka pekung itu,” ujarnya lagi.

Buat pengetahuan nama Naim sebelum ini pernah dikritik peminat BIackpink yang digelar Blink gara-gara menyunting foto dia bersama salah seorang anggota kumpulan itu, Rose di Instagram.Tindakannya itu dikritik Blink sehinggakan dia pernah menerima pelbagai mesej peribadi

Isu Komen Nazim Otham Di Ruangan Komen Janna Nick. Nazim Othman Tampil Mohon Maaf Dengan Apa Yang Berlaku

Sebelum ini nama pelakon Janna Nick mula naik selepas sahaja nama satu watak dalam filem terbarunya, Delen iaitu ‘Lisa Blackpig’ yang hampir sama dengan nama kumpulan ‘Lisa Blackpink’. Terkini, Nazim Othman pula yang dikatakan berkait dengan isu ini meminta maaf di Insta Story miliknya.

Jelasnya,Saya nak minta maaf kepada semua orang seikhlasnya dari lubuk hati saya jika cara saya mengakibatkan ramai terluka atau terasa hati. Terutama sekali komen yang saya tinggalkan oleh saya. Saya komen kerana saya tidak percaya dengan apa yang ditulis.

KAta Nazim, dia tidak sangka komen yang ditinggalkan di Instagram Janna Nick tinggalkan kesan mendalam buat peminat K-pop. Dia turut memberitahu dia tidak berniat untuk kurang sopan atau mengkritik sesiapa dengan komen tersebut.

Jika di lihat di ruangan komen, ramai tidak salahkan Nazim tinggalkan komen tersebut kerana dia tidak mengkritik mana-mana ahli kumpulan Blackpink atau orang lain KAta Nazim lagi, dia benar-benar minta maaf atas apa yang berlaku dan meminta sokongan semua dan terus bersikap positif. Terdahulu tindakan Janna Nick yang didakwa telah memperlkeh bintang K-Pop di akaun Instagramnya mengakibatkan peminat K-pop seluruh dunia mula menghntam sehinggakan Janna Nick terpaksa membuat laporan polis.