Baru je kehilangan bapa kini Ustaz Ebit Lew buka rumah transit untuk pesakit knsr. Terkedu kemasukan percuma lagi.

Viral

Nama penceramah bebas, Ustaz Ebit Lew sudah tidak perlu diperkenalkan lagi. Insan yang banyak membantu golongan yang memerlukan di dalam dan luar negara ini sudah menjadi buah mulut sejak awal negara kita dilanda pandemik Covid-19 tahun lalu.

Baru sahaja kehilangan ayah tercinta akibat sakit teruk, Ustaz Ebit Lew mengambil iktibar dan memberikan manfaat kepada orang lain dengan membuka rumah transit untuk pesakit knsr. Menerusi hantaran di Facebook Ebit Lew, beliau mengumumkan pembukaan rumah transit itu dan penginapan disana adalah percuma.

Alhamdulillah, terima kasih UEL

Rata-rata warga net mengucapkan rasa syukur dan berterima kasih dengan usaha yang dilakukan oleh Ustaz Ebit Lew untuk membuka rumah transit ini. Sebagai orang yang merasai pengalaman bersama pesakit knsr, pastinya UEL faham akan dugaan yang ujian yang dihadapi keluarga pesakit, sebab itulah UEL buka rumah transit. Setiap kesilapan yang kita lakukan tak akan menghilangkan kebaikkan yang pernah kita buat. Semoga terus berbuat baik dan menjadi teladan untuk orang ramai ye Ustaz.

Betul, kita hidup untuk redha Allah. Kalau nak puaskan hati manusia memang susah, kita buat je kebaikkan. Kalau ada orang yang dapat manfaat tu kira bonus untuk kita. Amiinn. Semoga mereka yang memerlukan dapat dipermudahkan urusan dengan kebaikkan yang UEL sediakan ni. Harap dapat ringankan beban dan lebih bersemangat mlwn sakit teruk. Semoga dipermudahkan segala urusan, hendakNya. 

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.