Mahu selesaikan dengan cara yang baik, Rossa Sera tidak mahu ada persengketaan dengan Shuk

Memang tak asing lagi kita dengan nama ini. Kontroversi yang melibatkan rumah tangga pelawak Shuk Sahar dan isteri, Rossalennah Natassyiah Asshaferah hampir menemui titik noktah. Masih berusaha untuk berbincang Ketika dihubungi, Rossalennah atau lebih mesra disapa Sera berkata dia dan Shuk sudah berbincang namun masih mencari titik persetujuan bersama. Kata Sera, dia mengharapkan pengakhiran kemelut ini dapat diselesaikan dengan cara yang baik.

Sejujurnya sudah ada perbincangan antara saya dan Shuk. Tapi kami masih lagi mencari titik persetujuan bersama, masih berusaha untuk berbincang sebaiknya. Tapi apa-apa pun, kami serahkan kepada pihak berwajib bagi menguruskan segalanya. Sudah tentu saya berharap dapat selesaikan masalah ini dengan cara terbaik untuk kami berdua.

Tak nak ada masalah

Dalam pada itu, Sera menyatakan dia enggan ada persengketaan yang timbul selain tidak mahu bermusuhan dengan pemilik nama Mohammad Shukri Mohamed Sahar. Tak ada bersengketaan, tak nak bermusuhan. Tak ada lagi masalah-masalah di masa kelak. Insya-Allah bab jaga anak, saya dan Shuk tak ada masalah. Pada Jumaat lalu, Shuk hadir ke mahkamah dengan peguam seolah-olah memberi bayangan rumah tangganya akan berakhir. Sebelum ini, Sera pernah mendedahkan dia sudah memfailkan cera1 terhadap Shuk pada November lalu. Untuk rekod, pasangan ini mendirikan rumah tangga pada 2015 dan dikurniakan dua cahaya mata iaitu Nur Qurratu Ain, 5 dan Nur Assyifatu Aimi, 2 tahun. Sumber, oh bulan

Shuk Sahar Kongsi Video Ke Mahkamah, Sekali Ini Respon Warganet. Umum sudah kita ketahui dengan keadaan yang berlaku pada rumah tangga Shuk Sahar. Baru baru ini Shuk memuat naik satu video di aplikasi tiktok dengan lirik lagunya “Aku bukan j.odohnya. Aku titipkan dia, lanjutkan perjuanganku, semoga dipermudahkan segalanya”. Demikian luahan pelawak Shuk Sahar menerusi video yang dimuat naik di laman sosial seperti berada di sebuah m.ahkamah bersama peguam pagi ini.  Mengenakan kemeja hitam dan bersongkok, video itu seolah-olah memberi bayangan terkini tentang status rumah tangganya dengan isteri, Rossa Sera yang sedang berg.olak.

Bagaimana pun usaha untuk mendapatkan Shuk tidak berjaya apabila mesej dan panggilan tidak dijawab. Pasangan itu buat masa ini belum memberikan kata p.utus mengenai status rumah tangga mereka yang menjadi persoalan umum. Ruangan komen dibanjiri dengan kata-kata warganet mempersoalkan ti.ndakan pelawak dan pengacara itu yang c.urang terhadap Sera. Pilihan di tangan kau Syuk, bukan Serra, kau ada pilihan untuk setia, untuk diberi dan dibuka rezeki seluasnya, tempat melampias n.afsu yg halal. Tak nak komen apa-apa t.akut jadi kat diri sendiri yang penting doakan baik baik semoga Allah permudahkan urusan kita jangan kita mudah menilai.

Macam se.dih pula tengok kau dik. Sayangnya isteri dia cantik. Jodoh, ajal ketentuan ilahi. Semoga kau akan menjadi insan yang lebih baik dik.  “Bersyukur la dengan setiap nikmat rezeki yang Allah bagi. Bila dia nak ambil semula sekelip mata saja semua boleh hilang. Terus kuat dan belajar dari kes.ilapan,” komen beberapa warganet. Rossa muncul menerusi program MeleTOP menjelaskan hubungan mereka sudah menemui noktah dan sudah mengambil keputusan terbaik untuk kedua-dua belah pihak, pada Selasa lalu.

Kami masih berhubung tetapi hanya kerana anak-anak sahaja.Kami juga sudah berbincang untuk mengambil keputusan terbaik untuk masa depan. Sampai satu tahap saya rasa tidak boleh maafkan dia lagi kerana itu hanya akan menya.kiti diri sendiri. Bagaimana saya hendak bahagiakan orang lain kalau saya sendiri disa.kiti. Cukuplah sampai di situ sahaja, mungkin saya tidak mampu bahagiakan dia,” katanya.

Reaksi Terbaru dari Rossa

Terdahulu, Sera atau Rossalennah Natassyiah Asshaferah sebelum ini pernah mend.edahkan sudah memfailkan c.erai terhadap Shuk pada November tahun lalu. Pasangan berkenaan mendirikan rumah tangga pada 2015 dan dikurniakan dua cahaya mata iaitu Nur Qurratu Ain, 5 dan Nur Assyifatu Aimi, 2 tahun. Sumber, online malaya

Exit mobile version