Nak tengok menantu bahagia, luahan terbaru dari ibu Syamsul buat ramai yang sebak

Pelakon, Puteri Sarah Liyana akhirnya memfailkan untuk berpisah selepas krisis rumah tangga sejak empat tahun lalu tidak menemui jalan terbaik. Malah Puteri Sarah juga menolak dakwaan bahawa tindakannya memfailkan untuk berpisah sebagai memberi ruang kepada madunya iaitu Ira Kazar untuk memiliki Syamsul Yusof sepenuhnya. Keputusan memfailkan untuk berpisah yang diambil oleh Puteri Sarah juga turut mendapat respon daripada ibu bapa mentuanya iaitu Datuk Yusof Haslam dan Datin Patiman Ismail. Tak dinafikan, pasangan suami isteri ini cukup sedih dengan keretakan rumah tangga anak lelaki dan menantu kesayangan mereka itu namun menerima dan menyokong segala keputusan Puteri Sarah.

Menerusi beberapa hantaran di IG Story, Datin Patimah memuat naik kata-kata semangat untuk menantunya supaya diberi kekuatan dan ketabahan menempuhi dugaan hidup dengan penuh keyakinan. “Dengar kata hati dan berhati-hati mengambil risiko. Ingat, awak sentiasa disayangi. Saya sangat bangga dengan awak.” Datin Patimah kemudian memuat naik gambar menantu kesayangannya namun kapsyen ringkas yang ditulis olehnya buat Puteri Sarah sangat menyentuh hati.

“Mama ingin lihat Sarah bahagia, cukuplah segala derita.” Sekadar info, Puteri Sarah dan Syamsul mendirikan rumah tangga pada 8 Mac 2014 dan dikurniakan dua cahaya mata, Syaikul Islam yang berusia lima tahun dan Summayah, tiga tahun. Sumber, Datin Patimah Ismail. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.

Ramai yang kritik ibu mertua, sekali Puteri Sarah dedah ada sebab mertua dia marah sangat. GARA-GARA lantang bersuara di media sosial, ibu mentua Puteri Sarah iaitu Datin Patimah Ismail teruk dikritik warganet. Sarah atau Puteri Sarah Liyana Megat Kamaruddin, 38, berkata ada sebab ibu mentuanya kecewa dengan tindakan Syamsul Yusof berkahwin dengan Ira Kazar dan perkara itu hanya diketahui oleh keluarga sahaja. “Saya faham perasaan ibu mentua saya sekarang… memang dia tak puas hati dan sedih. “Saya nak jelaskan di sini, apbila dia meluahkan rasa tidak puas hati ramai yang kritik dia tapi warganet di luar sana tidak tahu apa yang berlaku. “Ada sebab kenapa dia macam itu… hanya saya, pihak mentua dan pihak Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan sahaja yang tahu,” katanya. Untuk rekod, Sarah dan suaminya Syamsul Yusof berkahwin pada 8 Mac 2014 dan hasil perkahwinan itu, mereka dikurniakan sepasang cahaya mata. Kredit, mstar.

Lepas failkan perpisahan, ini pula tindakan Puteri Sarah pada Ira Kazar dan keluarga. PEGUAM kepada pelakon Puteri Sarah Liyana iaitu Datuk Akberdin Abdul Kader memaklumkan anak guamnya itu akan meneruskan saman injuksi terhadap keluarga Kazar Saisi kerana didakwa telah ingkar perintah mahkamah. Menurut Akberdin, isteri kedua Syamsul Yusof iaitu Ira Kazar dan keluarganya ingkar perintah injuksi apabila memuat naik kenyataan berkaitan Puteri Sarah di media sosial selepas perintah itu dikeluarkan. “Kami akan mulakan prosiding menghina mahkamah terhadap Ira Kazar, ayahnya dan kakaknya kerana terang-terangan telah ingkar perintah mahkamah yang dikeluarkan oleh mahkamah sivil tempoh hari. “Perintah injunksi itu memang kekal sehingga sekarang tapi jelas sekali mereka sudah ingkar perintah berkenaan,” katanya.

Akberdin berkongsi perkara itu ketika ditemui di perkarangan Mahkamah Syariah Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur pada pagi Isnin. Dalam pada itu, Akberdin memberitahu sebelum ini pihaknya sudah menghantar surat amaran kepada keluarga Kazar, namun mereka sekali lagi ingkar dan menganggu defendan.Malah, tindakan lebih berani dilakukan apabila Ira dan Syamsul bernikah di luar negara tanpa mendapat persetujuan daripada mahkamah syariah di Malaysia. “Kita akan tunjukkan jenis-jenis pelnggran yang telah dilakukan. Sebelum ini memang mereka telah melnggr namun selepas diberi surat amaran, mereka tidak lagi melakukannya. “Kali ini nampaknya memang pelnggrn yang paling dahsyat. Mereka sama sekali tidak boleh menganggu defendan sehingga kes mahkamah selesai.

“Tapi mereka buat lagi dan terus ke luar negara bernikah tanpa mendapat izin mahkamah di sini (Malaysia). Jelas, perbuatan itu bercanggah dengan perintah injunksi,” ujarnya. Terdahulu, Sarah telah memfailkan permohonan untuk berpisah di Mahkamah Rendah Syariah, Wilayah Persekutuan pada Isnin. Mahkamah berkenaan kemudian menetapkan 7 Mac depan sebagai hari sebuatan kes. Untuk rekod, Syamsul dan Sarah mendirikan rumah tangga pada 8 Mac 2014 dan pasangan ini dikurniakan sepasang cahaya mata iaitu Syaikhul Islam, 6, dan Sumayyah, 5. Pada 6 Januari lalu, Syamsul telah mendedahkan bahawa dirinya telah bernikah dengan Ira di Thailand berwakil walikan ayahnya, Kazar Saisi. Kredit, mstar. 

Exit mobile version