Ini pula penjelasan dari pihak 7 eleven lepas tular gambar pekerja bersihkan ketuhar guna mop

7-Eleven Malaysia Sdn. Bhd (7-Eleven) memohon maaf atas tindakan seorang pekerjanya yang tular gara-gara membersihkan ketuhar gelombang mikro menggunakan mop lantai. Di dalam satu kenyataannya semalam, 7-Eleven berkata, ia merupakan pelnggran yang jelas terhadap protokol sanitasi dan tidak mencerminkan standard tinggi yang dikekalkan di semua kedai. “Kami memahami kepentingan mengekalkan persekitaran yang bersih dan selamat untuk pelanggan kami, dan kami memberi jaminan kepada anda bahawa tindakan segera telah diambil ke atas kakitangan untuk memastikan perkara ini tidak berulang. “Kami kesal atas sebarang kesulitan atau kebimbangan yang mungkin disebabkan oleh ini, dan kami menghargai sokongan berterusan anda,” katanya.

“Rasanya CCTV ada, tiada siapa yang pantau? Bila dah tular, baru nak siasat?” komen seorang warganet. Terdahulu kecoh di media sosial apabila seorang pekerja menggunakan cara ‘kotor’ untuk membersihkan peralatan memanaskan makanan di kedai tersebut. Menerusi beberapa keping gambar yang dimuat naik di akaun Twitter @AshrafChak, dilihat pekerja berkenaan bertindak memasukkan mop lantai ke dalam ketuhar gelombang mikro untuk membersihkannya. Ketuhar gelombang mikro tersebut kebiasannya digunakan oleh pelanggan bagi memanaskan makanan yang dibeli dari kedai serbaneka tersebut. Hello kedai serbaneka, tolong jelaskan pada pekerja anda untuk buat pembersihan dengan cara yang betul. Mop lantai pun masuk dalam ‘microwave’, pengotor!,” ciap @AshrafChak.

Bagaimanapun, lokasi cawangan kedai serbaneka terbabit tidak dapat dipastikan. Sehingga kini ciapan tersebut telah mendapat 6,656 perkongsian dan 5,676 tanda suka. Tinjauan Kosmo! di ruangan komen mendapati ramai yang mengkritik tindakan pekerja itu kerana boleh mengundang penyakit lain kepada pelanggan yang menggunakan peralatan tersebut. “Sebagai bekas pekerja kedai serbaneka ini, kami tidak diajar untuk melakukan perbuatan ini. Ini semuanya adalah ‘common sense’. Boleh buat aduan e-mel kepada kedai serbaneka tersebut untuk tindakan selanjutnya. HQ akan periksa sistem televisyen litar tertutup (CCTV),” ciap Nizamuddin. “Orang yang lakukan ini, takkan tiada pengetahuan asas bagaimana untuk membersihkan peralatan memanaskan makanan? Harap tindakan dikenakan dengan segera,” ciap pengguna lain pula Kredit, KOSMO! ONLINE. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.

Exit mobile version