Ini yang diakui oleh Siti Nurhaliza umur empat belas tahun baru merasa makan KFC

Datuk Seri Siti Nurhaliza, 44, hanya berpeluang menikmati hidangan ayam goreng KFC ketika dia berusia 14 tahun iaitu dua tahun sebelum bergelar penyanyi. Siti yang tampil membuat persembahan di Konsert Kepci Music Fest di Stadium Malawati, di sini, malam tadi berkata, itu pun kerana abangnya, Ayie ketika itu sudah menjadi penyanyi dan dia serta adik-beradik lain berpeluang mengikutnya ke Kuala Lumpur untuk makan di restoran KFC.

Maknanya, kami ada alasanlah untuk datang ke Kuala Lumpur. Waktu itu, KFC belum ada lagi di Kuala Lipis. Jadi, kalau nak makan KFC, kena turun ke Kuala Lumpur lah. Itulah detik yang saya takkan lupakan dan tak dinafikan, KFC sudah menyinari seluruh penggemar ayam goreng, termasuklah saya,” katanya.

Dalam pada itu, Siti teruja dengan sambutan hangat 8,500 penonton yang hadir menyaksikan konsert berkenaan malam tadi. Alhamdulillah, konsert ini mendapat sambutan hangat. Selepas ini saya akan berada di Larkin, Johor Bahru. Harap sambutannya akan seperti ini juga. Saya melihat, kalau dulu kita cuma fikir KFC serasi sebagai makanan. Tapi, kali ini berbeza sedikit kerana ia muzik dan juga makanan.

Makanan dengan muzik ini tak ada beza. Kedua-dua perkara ini membuatkan kita gembira. Saya sendiri pun pencinta makanan. Jadi, bila kita suka makan, kita mendengar muzik yang bagus, kita gembira. Kita perlukan benda-benda positif dalam hidup ini kerana terlalu banyak perkara yang membuatkan kita tertekan,” katanya.

Katanya, dia juga gembira melihat sambutan peminat pelbagai artis termasuklah artis-artis yang semakin meningkat naik. Seronok sebab dapat lihat ramai juga peminat artis-artis yang meningkat naik dan digemari anak-anak muda. Jadi, saya ‘menyelitlah’ juga,” katanya. Sementara itu, Siti kini menanti tarikh untuk mengeluarkan album terbarunya, Sitism dalam format album fizikal.

Album penuh saya akan dikeluarkan dalam bulan depan. Pra-pesanan sudah dibuat sebanyak dua kali dan sambutannya juga menggalakkan. Semuanya habis terjual. Memanglah kalau diikutkan, zaman sekarang orang dah tak guna cakera padat (CD) dah. Tapi, saya keluarkan juga CD sebab saya rasa ada yang suka menyimpan sebagai koleksi istimewa.

Yang paling menggembirakan saya adalah apabila saya dapat selesaikan album saya. Empat lagu dalam album ini, dipanggil Deluxe. Saya rasa, Abang Awie (Datuk Awie) dah pecahkan rahsia dah. Satu lagi bersamanya dan tiga lagi adalah lagu-lagu yang saya rasa antara yang terbaiklah,” katanya.

Selain Siti, Konsert Kepci Music Feat turut menyaksikan barisan artis popular tanah air yang membuat persembahan antaranya Misha Omar, Datuk Amy Search, Ella, MK K-Clique, Coex dan ramai lagi. Acara di lokasi pertama itu turut dihadiri Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim ditemani isteri, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail.

Hadir sama, Menteri Komunikasi dan Digital, Fahmi Fadzil. Kredit Harian Metro. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.

Exit mobile version