Individu ini kongsikan video kaunter kerajaan banyak yang buka, tapi tiada seorang pun yang jaga

Antara skeptikal yang paling familiar dalam sektor awam adalah sikap kakitangan yang sambil lewa dan terlebih santai berbanding mereka yang bekerja waktu pejabat seperti biasa. Mungkin perkara ini yang dirasai oleh seorang pengguna TikTok yang dikenali sebagai Mimie Baizura ketika berada di kaunter Jabatan Perlesenan & Pembangunan Perniagaan di Dewan Bandaraya Kuala Lumpur. Klik sini untuk lihat video.

Dalam video yang dikongsikan, kelihatan kaunter begitu banyak dan ada yang telah dibuka namun tiada seorang pun yang jaga. Dalam masa yang sama dilihat ada beberapa individu yang sedang menunggu. Dalam video yang telah meraih lebih daripada 200K jumlah tontonan ini, ia telah mengundang pelbagai komen sarkastik netizen berkenaan dengan sikap typical buat mereka yang bekerja dalam sektor awam.

Sumber: Lobak Merah. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.

Exit mobile version