Terus terang beritahu tak pandai siang ikan, Watie kongsikan momen pertama kali jumpa dengan mak mertua

SELEPAS enam bulan mendirikan rumah tangga, isteri kepada pelawak Shuib iaitu Watie Hanifiah mendedahkan sebelum berkahwin dia tidak mengetahui cara untuk menyiang ikan. Watie atau nama sebenarnya Fati Nikmatul Adawiyah Hanifiah, 35, berkongsi momen pertama kali berjumpa ibu mentuanya iaitu Salamiah Jalani yang sedang menyiang ikan sepat di dapur. Watie bagaimanapun berterus terang memberitahu dia tidak mengetahui mengenai jenis ikan dan kerja-kerja menyiang.

“Mula-mula masa jumpa mak mentua tengah siang ikan sepat. Ikan tu boleh melompat. Saya siap termencarut lagi. Sudahnya saya terus saja. Segala jenis ikan pun saya tidak kenal sangat. Jadi siang ikan sepat tu memang tak pernahlah sebab selalu makan ayam dan daging saja,” katanya. Watie berkongsi perkara itu menerusi sebuah hantaran yang dimuat naik di Instastory miliknya. Dalam pada itu, Watie memberitahu ibu mentuanya bersikap terbuka dengan pengakuan itu dan menyifatkan lebih baik berterus terang daripada berlagak pandai. “Mak mentua cakap tak mengapa tunjuk bdh, jangan tak pandai tapi buat-buat pandai.

Sudahnya semua benda saya cakap saya bdh, Alhamdulillah selamat dah diterima sebagai menantu,” ujarnya. Pun begitu, Watie mengakui selepas berkahwin banyak perkara yang dipelajari dan kini dirinya sudah dapat menguruskan hal rumah tangga dengan baik. “Tapi lepas kahwin, eh semua benda yang tak boleh jadi boleh. Semua benda yang tak pandai jadi pandai,” katanya. Sebelum ini, tular di media sosial apabila dua pengacara sebuah televisyen swasta tidak tahu cara-cara menyiang ikan.

Video pendek yang memaparkan aksi berkenaan menerima pelbagai reaksi warganet termasuk komen negatif atau sindiran kepada personaliti terbabit. Untuk rekod, Shuib dan Watie mendirikan rumah tangga pada 23 Jun 2023. Ia merupakan perkahwinan kedua Shuib selepas pemergian Allahyarham isterinya Siti Sarah yang pergi menghadap illahi pada 9 Ogos 2021 akibat jangkitan Covid-19. Hasil perkongsian hidup dengan Allahyarham, mereka dikurniakan empat orang cahaya mata iaitu Uwais Alqarni, 11, Dzahira Talita Zahra, 9, Ariq Matin, 6, dan Ayash Affan, 2.

Sumber: Mstar. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.

Exit mobile version