Khairul Aming kini sedang bercuti di New Zealand, tapi sempat lagi bagi tips untuk elak makanan yang kita bawa dirampas imigresen dan kastam

Usahawan dan pempengaruh media sosial, Khairul Aming kini sedang bercuti di New Zealand. Meskipun sedang melancong, Khairul Aming sempat berkongsi tips bagi mengelakkan bahan masakan dirampas oleh pihak kastam dan imigresen kepada warganet. Menerusi video yang dikongsikan pada Isnin, Khairul Aming memberitahu dia sudah menyenaraikan jenis bahan masakan yang dibawa beserta maklumat terperinci. Kata pemilik nama Khairul Amin Kamarulzaman, dia terdetik untuk melakukan selepas melihat perkongsian di Facebook.

“By the way, barang-barang makanan aku bawa daripada Malaysia semua lepas. Tak kena buang atau dirampas. Dan benda ini (senarai jenis makanan) sangat membantu. Aku nampak kat Facebook orang buat. Jadi aku buat perkara yang sama. Ambil gambar kat Google, tulis nama produk, brand apa, bahan yang digunakan dan berapa kuantiti yang dibawa. Tadi imigresen dengan pegawai kastam sangat gembira. Mereka cakap terima kasih kerana sudah menyenaraikan barang. Lebih memudahkan kerja.”

Sumber: OhBulan. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.

Exit mobile version