Terasa cemburu sebab bimbang kehilangan suami dan anak anak, Watie kongsikan cerita Siti Sarah pernah datang dalam mimpi

KEMUNCULAN Allahyarham Siti Sarah Raisuddin dalam mimpi tiba-tiba menerbitkan rasa cemburu dalam hati Watie Hanifiah meskipun ia hanya mainan tidur. Watie atau Fati Nikmatul Adawiyah Hanifiah, 35, berkata, dia tidak pernah berasa cemburu terhadap arwah namun dalam mimpi tersebut dia benar-benar cemburu kerana bimbang kehilangan suami dan anak-anaknya. “Saya fikir banyak kali juga sebelum kongsi tentang mimpi ini dengan Shuib. Saya cakap dengan Shuib, dalam mimpi pula saya ada perasaan risau dan cemburu jika arwah ambil suami dan anak-anaknya semula.

“Mungkin dalam realiti tidak cemburu tapi dalam mimpi pula saya macam takut,” katanya. Watie berkongsi perkara itu ketika ditemui di majlis berbuka puasa bersama artis Indigital Music yang diadakan di Hotel St. Giles Boulevard, Kuala Lumpur pada Rabu. Bercerita lanjut mengenai mimpi itu, Watie berkata, dia dapat bercakap dengan Sarah namun berjaya menyembunyikan perasaan cemburu yang ada dalam hati. Kata Watie, dalam mimpi tersebut arwah muncul bersama bapanya iaitu Raisuddin Hamzah namun tidak bercakap dan hanya merenung wajahnya.

“Saya terfikir Sarah mahu ambil suami dan anak-anak ke? Tapi saya sorok perasaan itu dan saya cakap dengan Sarah tak mahu jumpa anak-anak ke? Anak-anak rindu Sarah. Tapi Sarah tidak bercakap apa-apa dan dia hanya pandang wajah saya,” ujarnya. Ceritanya lagi, mimpi itu muncul selepas anak perempuannya Talita memberitahu bermimpi arwah ibunya ingin mengambil mereka adik-beradik. “Sebelum itu Dekta (panggilan Talita) beritahu dia ada mimpi ibu. Dalam mimpi itu ibu cakap nak ambil mereka.

“Mungkin disebabkan Dekta cerita itu saya terbawa sampai mimpi,” katanya. Untuk rekod, Shuib atau Shahmira Muhamad, 40, dan Watie mendirikan rumah tangga pada 23 Jun 2023. Ia merupakan perkahwinan kedua Shuib selepas pemergian isterinya Sarah yang pergi menghadap illahi pada 9 Ogos 2021 akibat jangkitan Covid-19. Hasil perkongsian hidup dengan Allahyarham, mereka dikurniakan empat orang cahaya mata iaitu Uwais Alqarni, 12, Dzahira Talita Zahra, 10, Ariq Matin, 7, dan Ayash Affan, 3 tahun.

Sumber: Mstar. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.

Exit mobile version