Reda dengan pemergian ibu tercinta, Abby Abadi luahkan sesuatu buat ramai yang mendoakan

BEKAS anggota kumpulan Elite iaitu Abby Abadi menzahirkan ucapan penghargaan buat semua yang telah membantu dalam pengurusan ibunya, Hasnah Abu, 76, yang pergi menghadap illahi pada Khamis. Reda dengan pemergian ibunya, Abby juga bersyukur segala urusan dipermudahkan selepas ibunya disahkan pergi menghadap illahi ketika sedang menjalani rawatan dialisis di sebuah pusat perubatan di Kuala Lumpur. “Segalanya dipermudahkan. Kami reda dengan perpisahan di dunia yang sementara ini. Terima kasih kepada semua yang terlibat menguruskan mak tersayang kami.
Abby berkongsi berita sedih pemergian ibu pada Khamis.

“Kepada adik-beradik, orang-orang sekeliling yang pernah membantu mak sewaktu sakitnya, jaga ketika dialisis dan waktu masuk wad, tolong mak saya uruskan apa yang dia tak mampu uruskan sendiri… terima kasih untuk segalanya,” katanya. Abby menulis kata-kata itu menerusi ruangan kapsyen hantaran video yang dimuat naik di laman Instagam miliknya. Dalam video berkenaan turut kelihatan suami Abby bersama bekas suaminya iaitu pelakon Norman Hakim sama-sama membantu mengangkat mak bagi proses pengkbmn. Abby juga turut menitip doa agar roh ibunya akan sentiasa diberi rahmat Ilahi.

“Ya Allah, ampuni dan rahmatilah dia. Selamatkanlah dan maafkanlah dia. Berikan kehormatan untuknya, luaskanlah tempat masuknya. Mandikanlah dia dengan air yang jernih lagi sejuk. “Bersihkanlah dia daripada kesalahan sebagaimana Engkau bersihkan baju yang putih daripada kotoran. Gantikanlah baginya rumah yang lebih dari rumahnya, pasangan yang lebih baik dari pasangannya (di dunia). Masukkanlah dia ke dalam syurga, lindungilah dari azb kbr dan azb nrka,” tulisnya. Kami reda dengan perpisahan di dunia yang sementara ini. Terima kasih kepada semua yang terlibat menguruskan mak tersayang kami

Mak selamat dikbmkan di Tanah AU4, Keramat, Kuala Lumpur selepas solat Asar pada Khamis. Hasnah yang menghidap sakit buah pinggang sejak beberapa tahun lalu tiba-tiba pengsan ketika menjalani rutin rawatan dialisis pada Khamis sebelum pergi menghadap illahi. Bercakap kepada mStar sebelum ini, suami Abby iaitu Muhammad Faizal Zakaria memberitahu, ini adalah kali kedua ibu mentuanya itu pengsan ditempat sama. Kredit, mstar. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.

Exit mobile version