Teruk kena kritik sebab muat naik video menari dengan isteri, sekali ini pula penjelasan dari Dai Syed

Susulan memuat naik video menari bersama isteri ke platform media sosialnya, dapat dilihat rata-rata warganet tinggalkan komen berunsur kritikan. Oleh itu, pendakwah selebriti, Da’i Syed telah tampil untuk menjelaskan isu berkenaan. Menurut laporan Xtra, Syed berkata, dia menganggap hantaran yang dikongsi itu tidak berlebihan dan sekadar mahu mencipta banyak kenangan bersama isterinya. Klik sini untuk lihat video.

“Kita tidak ingat tentang hari sebab itu kita ingat tentang kenangan. Jadi saya banyak mencipta kenangan dengan isteri saya. Kita mengetahui yang kenangan itu yang kami paparkan di media sosial, saya yakin benda tu takdelah terlebih atau berlebih-lebihan,” jelasnya. Pada masa yang sama, pendakwah bebas itu juga menyatakan bahawa dia tidak pernah meletakkan dirinya dan isteri sebagai ikon Islamik seperti yang didakwa oleh para warganet. Bagaimanapun, Syed dan isteri akui bahawa mereka menerima segala teguran dan kritikan warganet dengan hati yang terbuka, namun ada teguran yang berunsur hinaan dan cacian yang membuatkan mereka terkilan.

Komen Warganet:

“Hana ni sebenarnya nak jadi cikgu, bukan belajar di Mesir pun. Dia dalam proses penghijrahannya, jadi kami tidak meletakkan kami seorang yang ikon Islamik. Bagi kami sendiri, itu tanggapan mereka. Kami memilih untuk berkongsi sebab kalau tak kongsi apa-apa momen nanti akan jadi ftnah juga. Orang akan fikir kami ada masalah rumah tangga,” ujar Syed.

Walaupun kerap menerima pelbagai kritikan selepas berkahwin, Hana juga sempat menyatakan bahawa dirinya sudah bersedia dengan apa jua kemungkinan memandangkan dia pun sudah lama berada dalam industri. Apapun bertabah la ye dengan kritikan yang diterima.. Sumber:

Exit mobile version