Britney Spears Disenaraikan Sebagai Selebriti Hollywood paling kerap Lakukan Diet Ekstrem

Nafas atau mulut berbau sering dikaitkan berpunca daripada penyakit oral seperti mulut kering dan jangkitan di dalam rongga dan gigi. Lazimnya, pada waktu pagi dan ketika berpuasa mulut akan lebih mudah berbau kerana kerana keadaan mulut kering.

Mulut kering boleh disebabkan oleh pengeluaran air liur yang kurang, membuatkan sisa makanan yang tertinggal di dalam mulut selepas makan tidak dapat dibersihkan secara neutral dan optimum. Akhirnya, terdapat peningkatan pengumpulan makanan dan proses penggunaan sisa makanan oleh kuman terdapat di dalam mulut.

Pada masa sama, sejenis rembesan yang dikenali sebagai keton, iaitu bahan buangan daripada penghasilan sumber tenaga yang terhasil oleh hati akibat ketiadaan glukos di dalam badan boleh menyebabkan mulut bau. Keadaan ini boleh berlaku apabila seseorang berpuasa atau tidak makan untuk satu jangka masa yang lama.

Berbahas soal ini, menurut sebuah sumber laporan portal, bintang pop terkenal dunia, Britney Spears disenaraikan sebagai antara selebriti Hollywood yang memiliki bau mulut paling busuk.

Perkara tersebut didedahkan portal hiburan, PopCrush.  Dalam laporan portal berkenaan, penyanyi berusia 41 tahun itu dikatakan mempunyai masalah nafas berbau kerana mengamalkan diet tidak sihat. Kredit Murai. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.

Exit mobile version