Ada batu besar yang tak boleh dipecahkan, tak sangka rupanya rumah Azhar Sulaiman dibina atas bekas tempat sembahyang org asli

Sejak beberapa hari kebelakangan ini, pelakon Azhar Sulaiman berkongsi siri video house tour khusus untuk pengikut di TikTok. Ramai dalam kalangan peminat terkejut apabila Azhar membawa mereka secara virtual melawat kawasan rumahnya yang bersaiz mega. Namun, dalam salah satu video house tour yang dikongsikan, Azhar sempat bercerita mengenai satu batu misteri yang tidak boleh dipecahkan ketika rumahnya dibina. “Kalau orang datang rumah, mereka akan tanya, ini ruang apa? Macam stor, tapi tinggi. Macam tempat pemujaan… Di bawah ini adalah batu granit yang tak boleh dipecahkan. Ini adalah satu misteri. Batu yang besar ni bukan setakat tak dapat dipecahkan, malah ia terkeluar sampai dinding luar rumah.

“Setiap kali orang datang, mereka akan tanya, ni apa? Bekas simen tak dibuang ke? Ini adalah sebahagian daripada batu yang di dalam itu. Terkeluar sampai sini,” terangnya. Menurut Azhar, sungguhpun dia cuba untuk memecahkan batu tersebut sebelum membina rumah, namun, usahanya itu sia-sia. “Selalunya kalau dalam proses rock hacking, mesin kalau hentak je batu, akan berderai. Tapi yang ni dia tak nak pecah. Dia pecah-pecah kecil sahaja. Lepas tukar mata dua tiga kali, kita putuskan untuk tak pecahkan batu-batu yang lain. “Batu ini sebahagian daripada tempat orang asli sembahyang dulu. Masa site visit memang jumpa tempat ni. Tapi tak sangka ia sebahagian daripada laluan masuk rumah saya sekarang,” tutupnya.

Sumber: Gempak. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.

Exit mobile version