Dah tak nak hidup berpura pura, Sajat akui tak akan balik Malaysia sebab dah selesa duduk di Australia

Usahawan kontroversi yang kini bermastautin di Australia iaitu Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman atau lebih dikenali Nur Sajat menyatakan dirinya enggan pulang ke Malaysia lagi. Sajat dalam satu klip video berkata, dia tidak akan balik Malaysia lagi disebabkan sudah hidup selesa di Australia sejak beberapa tahun lalu dan bebas daripada sebarang gangguan. “Hidup di Malaysia ni tertekan, orang kacau dengan Papagomo, pastu telefon JAIS tangkap itulah, inilah. Tak nak dah, cukuplah. Duduk di Malaysia, tak naklah aku. Gla nyah, aku tak nak. Orang Malaysia gla, nanti kalau aku balik, segala malapetaka, ribut taufan, gempa bumi, semua salahkan aku. Aku dah tak nak dah. Cukup! Cukuplah, aku dah tak nak dah,”ujarnya.

Tambah Sajat, jika keadaan mengizinkan dia mahu membawa seluruh ahli keluarganya berpindah ke Australia dan bebas daripada bualan orang tempatan yang sering mencari salah silapnya sebagai seorang transgender. “Bukan aku nak duduk sangat di Malaysia pun. Tak nak, aku kalau boleh nak bawa semua ahli keluarga datang sini. Janganlah duduk di Malaysia. Dengan orang Malaysia, dengan tingtongnya, glanya.. banyak orang sakit jiwa. “Semua tak boleh. Itu tak boleh, ini tak boleh. Aku jadi pondan pun kena saman,”katanya lagi.

Sajat berkata, dia juga sudah tidak mahu untuk berlakon menjadi ‘jantan’ dan enggan hidup berpura-pura bahagia di Malaysia selain bebas berkunjung ke pusat hiburan sekiranya hidup di Australia. “Aku dah tak nak balik ke Malaysia lagi, sini pun semua ada. Makanan kita pun ada. Balik nanti banyak sangat sekatannya, nak pergi situ tak boleh nak pergi sini tak boleh. “Aku tak nak berpura-pura, aku nak jadi aku sahaja. Duduk di sini bebas, kalau di sana mesti ada sekatan nak ke kelab semua tak boleh. “Sebenarnya kan, orang macam saya ini, pondan, tak aman duduk di Malaysia. Betul, kalau duduk di Malaysia nanti, dia suruh kita berubahlah, jadi jantanlah, apalah, inilah. Tak boleh. Kita (Sajat) tak boleh. Kita tak boleh tipu diri kita,”luah Sajat.

Sumber: Omm. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.

Exit mobile version