Masih belum terbuka hati nak dirikan rumahtangga, Nurul Shuhada kongsikan ciri lelaki yang dia nak

Bekas isteri kepada pelakon Hafidz Roshdi iaitu Nurul Shuhada menyatakan hatinya masih belum terbuka untuk mendirikan rumah tangga dengan mana-mana lelaki. Menurut Shuhada atau nama lengkapnya Nurul Shuhada Mat Shukri, 30, keutamaannya ketika ini adalah pada dua orang cahaya matanya. Bagaimanapun dia tidak menolak takdir Allah sekiranya dipertemukan jodoh dalam masa terdekat.

“Untuk berkahwin sekarang ini bukan saya punya keutamaan. Sebab keutamaan saya adalah pada anak-anak. Buat masa sekarang belum bersedia lagi. Tetapi kalau Allah tetapkan jodoh saya datang, saya hanya berdoa itu merupakan jodoh terbaik dari-Nya. Berharap jodoh itu jodoh yang Allah reda. Boleh pimpin saya ke syurga.” Sementara itu, disoal mengenai ciri bakal suami, Shuhada berkata dia mengharapkan seorang lelaki yang cinta pada agama dan patuh perintah Allah.

Malah, dia juga berharap dijauhkan dengan lelaki yang ‘kaki pkl’ dan penipu. “Saya mahu perbaiki diri sendiri. Mengharapkan seorang jodoh yang takut dengan Allah, sayang pada anak-anak saya. Kalau dia takut dengan Allah dia tidak akan buat perkara-perkara yang tidak baik. Yang pasti dia tahu fasal agama dan praktik ajaran Islam. Saya tidak mahu jodoh yang munafik. Yang pasti juga dia bukan kaki pkl, kaki tipu dan kaki perempuan. Tidak mahu lelaki yang begitu.”

Sekadar info, Shuhada pernah mendirikan rumah tangga dengan aktor Hafidz Roshdi pada 30 April 2016. Namun disahkan berpisah talak satu pada Julai 2023. Hasil perkongsian hidup, mereka dikurniakan dua cahaya mata iaitu Humairah, 7, dan Umar, 3. Hafidz kemudian mendirikan rumah tangga kali kedua dengan Athira Yuhada pada 15 Disember tahun lalu.

Sumber: OhBulan. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Exit mobile version