Tak percaya bila anak memilih untuk berpoligami, Abby Abadi doakan Marissa hidup bahagia

PELAKON Abby Abadi masih ada perasaan tidak percaya apabila anak perempuannya iaitu Marissa Dania memilih hidup berpoligami. Kata Abby atau Arbaiyah Abdul Rahman, 47, bukan tidak menerima takdir namun sebagai ibu dia sendiri masih tertanya-tanya dengan keputusan Marissa. “Sejujurnya masih ralat dengan apa yang berlaku tapi saya terima kenyataan dan mendoakan terbaik buat anak-anak saya.

“Saya bukan orang yang boleh berpoligami dan sebab itu apa berlaku dulu saya pilih berpisah sebab tak sanggup berkongsi. Tapi benda yang saya tak mahu itu datang sebagai ujian pada anak saya… Saya pun tak tahu kenapa anak saya pilih untuk bergelar isteri kedua,” katanya. Abby berkongsi perkara itu ketika ditemui di Majlis Rumah Terbuka Wawa Nostalgia Raya di Wawa Cosmetics HQ, Bangi, Selangor pada malam Jumaat.

Dalam pada itu, Abby juga memberitahu dia sudah berjumpa dengan madu anaknya iaitu Umisya Mazlan untuk selesaikan masalah mereka. Sedar kesilapan yang dilakukan Marissa adalah besar, Abby berpendapat perkara itu tidak boleh menyalahkan pada satu pihak sahaja. “Awal-awal berlaku isu ini, saya dan Misya sudah berjumpa, berpeluk, cium serta bersalaman… Semua dah selesai dan selepas itu kami tiada berjumpa lagi. Saya pernah lalui keadaan itu. Saya akui anak saya buat kesilapan besar tapi bukan salah dia seorang.

Saya tak faham kenapa semua menuding jari pada Marissa sahaja seperti Aslam langsung tak bersalah. Saya rasa pelik kenapa orang Malaysia beranggapan sebegitu. Siapa guna istilah penyondol. Habis lelaki tak salah? Pada saya masing-masing ada silap,” ujarnya. Berkongsi pengalaman lalu, Abby memberitahu ketika bekas suaminya, Norman Hakim berlaku tak setia dia tidak pernah menyalahkan pihak perempuan.

“Saya tak pernah salahkan Memey sebab tak tahu mereka berkawan sampailah kejadian membuatkan saya tahu. Masa itu saya salahkan Norman, tapi sekarang warganet lebih menyalahkan perempuan,” katanya. Sementara itu, Abby mendedahkan menantunya iaitu Ahmad Aslam hanya bekerja sebagai pemandu e-hailing bagi menampung kehidupan bersama keluarga. Bagaimanapun, Aslam dan Marissa turut berniaga bagi menambah pendapatan dan menyifatkan mereka bijak mencari wang.

“Saya tiada peluang lagi nak bersembang tapi apa yang saya tahu Aslam bawa Grab dan masing-masing pun berniaga. Mereka pun pandai cari duit. Jadi doakan sahaja yang baik dan saya rasa mereka ada masa depan yang baik,” katanya. Pada 7 Februari lalu, nama Marissa meniadi bualan ramai apabila didakwa bernikah di Thailand dengan Aslam. Pernikahan itu dikatakan berlangsung ketika isteri pertamanya sedang berada di Tanah Suci Makkah pada 27 Disember tahun lalu.

Sumber: Mstar. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.

Exit mobile version