Ramai lagi yang lebih sesuai, Saiful Apek akui dirinya masih belum layak untuk terima gelaran Datuk

PELAWAK Saiful Apek belum terfikir untuk menerima gelaran Datuk kerana baginya dia tidak layak menerima anugerah itu. Selain ramai lebih sesuai menerima penghargaan itu, Saiful atau nama sebenar Muhammad Saiful Azam Mohamed Yusoff, 55, berkata dia juga dia tidak mahu gelaran itu menyebabkan hidupnya berubah. Malah, sokongan peminat terhadap kerjaya seninya sudah cukup untuk dihargai.

“Kalau ingin bercerita tentang jasa kami (artis), Kami bekerja bukan tidaak menerima gaji kecuali jika kami membuat persembahan secara percuma tanpa sebarang bayaran itu baru dikatakan jasa.

“Jika beri saya gelaran Datuk, penghargaan sebegitu saya tidak boleh bawa ke mti pun, tetapi jika peminat berjumpa dengan saya ucap terima kasih dan mendoakan saya, saya akan bawa perkara itu sehingga mti,” katanya. Dalam pada masa yang sama, dia merasa segan apabila orang ramai memanggil dirinya dengan gelaran Datuk. “Saya segan bila nanti orang panggil saya Datuk, saya rasa seperti kehidupan saya sudah berubah, saya tidak ingin perkara itu terjadi,” ujarnya.

Sumber: Mstar. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.

Exit mobile version