Rumah dan kereta isteri yang beli. Tapi adik ipar suka bertenggek lama dekat rumah sampai buat macam rumah sendiri. Terkedu bila mengadu dekat suami sampai macam ni suami buat pada isteri.

Foto sekadar hiasan. Assalamualaikum dan Salam Sejahtera kepada pembaca. Di harapkan admin dapat siarkan coretan ini peringatan bersama. Apabila adik beradik kita sama ada abang atau kakak kita berkahwin, fasa perkahwinan 1 – 5 tahun hingga 10 tahun pastinya mencabar. Pada saat ini, masing masing sedang diuji dengan pelbagai ujian. Tanggungan ahli keluarga bertambah serta […]

Continue Reading

Suami bukan orang senang. Satu hari tu kantoi dia keluar dengan perempuan lain. Terkejut bila tiba tiba lepas kantoi isteri pula yang kena halau keluar dari rumah.

GAMBAR SEKADAR HIASAN Aktivis terkenal, Syed Azmi menerusi akaun Facebook miliknya berkongsi luahan sedih seorang wanita apabila mengetahui suaminya menjalin hubungan dengan wanita lain. Lebih menyedihkan, wanita tersebut turut diusir keluar dari rumah yang didiami bersama suami tercinta. Dihalau oleh suami “Baru-baru ni saya telah dihalau dari rumah oleh suami. Punca? suami saya kantoi keluar […]

Continue Reading

Selamba je mertua suruh menantu minum ubat putih sebab takut cucu dia nanti kulit gelap. Sampai satu hari tiba tiba kantoi rupanya ini perangai suami yang sebenar.

Foto sekadar hiasan. aku sebenarnya baru sahaja menjanda anak 1. aku kahwin masa berumur 27 tahun, dikurniakan anak umur 28 tahun, hidup di bawah bumbung berlainan sejak 29 tahun dan berpisah waktu ku 31 tahun. aku tak tahu nak mulakan cerita aku dari mana, tapi diringkaskan aku berpisah disebabkan keluarga mertua aku. masa aku baru […]

Continue Reading

Terpaksa duduk sebumbung dengan mertua gara gara suami belum mampu nak menyewa. Tapi bila dah duduk dengan mertua selamba je kakak suami buat macam ni.

GAMBAR SEKADAR HIASAN Assalamualaikum semua, saya tinggal rumah Mak mertua, dalam rumah ada adik suami, memang nak keluar bilik kena pakai tudunglah hari-hari, hari-hari saya rasa macam duduk Kat rumah orang, ada yang sama macam saya tak? Hehee… tak apalah jalani je hidup ni, nak menyewa gaji suami Tak cukup, terima aje lah.. ok sambung. […]

Continue Reading

Dapat suami yang berkira tentang duit sampaikan baju raya pun suami tak ambil kisah. Masa pkp selamba je suami boleh balik kampung tinggalkan ank dan bini kat rumah.

Assalamualaikum semua. Bila berhari raya ni, aku tak tau apa perasaan aku. Aku dah kahwin 14 tahun dah. Ada 2 pasang anak. Aku selalu comparekan keadaan aku dengan orang lain. Bukan mengeluh, cuma tertanya2 kenapa itu, kenapa ini dan akhirnya aku bungkam sendiri. Laki aku amat berkira tentang duit yang nak dikeluarkan untuk keluarga. Nafkah? […]

Continue Reading

Suami sanggup suruh isteri tidur luar sebab nak bergayut dengan gadis 18 tahun. Bini sendiri sampai tak tahu nak buat apa bagi suami sedar. Akhir sekali ini yang jadi kat isteri dia.

assalam min. Hide profile aku. aku dalam dilema. untuk terus kuat atau cuba untuk terima kenyataan. yang suami aku dah sebetul2nya tak ade hati pada aku. dia ada perempuan lain dari awal usia prkhwinan kami. dah nak dekat 3 tahun. perempuan tu umur 18 tahun. dan kami laki bini 25 tahun. nak dibndingkan aku dengan […]

Continue Reading

Tahu bakal suami bukan orang berduit. Tapi gadis ni tetap juga minta hantaran sampai 30 ribu. Minta kurang pun gadis ni tolak. Akhirnya bakal suami nekad untuk cukupkan duit hantaran dengan buat kerja ni.

Foto sekadar hiasan. Assalammualaikum. Aku Razlan. Umur 38 tahun dan berkahwin. Isteri aku Nur. Aku nak kongsi kisah berkenaan duit hantaran rendah yang menjadi isu. Hantaran Nur RM30k. Tak termasuk RM10k untuk barang kemas. RM3k mas kahwin dan RM5k untuk barang barang hantaran seperti jam dan handbag. Aku kenal Nur sejak kami berumur 16 tahun. […]

Continue Reading

Kahwin dengan lelaki yang suka main game. Tapi lepas je kahwin terus berubah bila dapat wanita yang suka terperap dalam bilik. Akhirnya terbongkar rupanya ini isteri dia selalu buat.

Dulu, aku kuat main game especially Dota. Lepas itu, acah-acah nak kapel dengan awek gamer juga. Tetapi hidup duduk dalam bilik, makan maggie, mengnggur pula sampai berbulan-bulan lamanya. Mak pun dah mula bising.Selepas itu, aku nekad mahu berubah, tinggalkan duniawi (game je pun haha!) cari kerja, ubah life style, tak berkurng sangat dan berdoa juga […]

Continue Reading

Dapat suami yang kerja kebun je bini pulak kerja pangkat tinggi. Wanita luah suami tak mampu nak bagi duit belanja sampai alat solek pun beli kedai murah. Tapi bila laki dia nak buat benda ni isteri tak bagi.

Dapat suami yang kerja kebun je bini pulak kerja pangkat tinggi. Wanita luah suami tak mampu nak bagi duit belanja sampai alat solek pun beli kedai murah. Tapi bila laki dia nak buat benda ni isteri tak bagi. GAMBAR SEKADAR HIASAN Baca perlahan-lahan dan ambillah Pengajaran apa yg pernah berlaku kepada saya ini. Jadikan ini […]

Continue Reading

Mertua tak suka menantu mesra dengan pasangan. Mak tengah buat kerja kat dapur kakak ipar pula selamba je terperap dalam bilik. Sekali ini yang terjadi pada mertua.

Foto sekadar hiasan. Mak saya sebenarnya baik sangat2. Anak menantu susah ke apa, mesti mak saya yang tolong dulu terutamanya harta benda dan kewangan memandangkan mak saya dari keturunan hartawan. Cerita saya ini, saya tak salahkan mak saya seratus peratus sebab semua ni berpunca dari didikan kebanyakan orang dulu-dulu. Mak saya pun dah berumur 60an. […]

Continue Reading