Sarat hamil hampir 7 bulan. Terkejut bila Siti Sarah dedahkan sekeluarga disahkan positif covid 19. Rupanya ini yang terjadi buat ramai tak senang duduk.

SARAT hamil tujuh bulan, penyanyi Siti Sarah diuji dengan dugaan besar apabila dia sekeluarga disahkan positif Covid-19. Sarah atau nama sebenarnya, Siti Sarah Raisuddin, 37, berkata dia dan suami, Shuib Sepahtu serta ketiga-tiga anak mereka baharu sahaja mendapat tahu tentang keputusan ujian calitan yang dilakukan pada Isnin. “Kami dah dapat keputusan swab test pagi ini (Selasa)… […]

Continue Reading

Dah hampir 3 bulan tak jumpa dengan anak. Fiza Halim luahkan rasa rindu sebab berjauhan dengan anak. Ibu mana je yang anggup berjauhan dengan anak.

Pelakon Fiza Halim akui menerima pelbagai tohmahan selepas dituduh kaki sondol dan mata duitan oleh adik iparnya sendiri baru-baru ini. Kata Fiza ia sebahagian daripada ujian hidupnya dan menerimanya sebagai qada dan qadar. “Semua yang berlaku sudah pun tertulis. Ada yang menghina, mencaci, mengeji saya. Bermacam-macam tohmahan yang saya dapat. Tapi saya hanya berdiam diri […]

Continue Reading

Afgan disahkan positif Covid 19. Tapi tidak mengalami sebarang simptom dan mungkin ini sebabnya.

Afgan melakukan aktiviti senaman ringan sepanjang jalani kuarantin kendiri. Penyanyi Indonesia terkenal Afgan memaklumkan bahawa dirinya disahkan positif Covid-19 sejak Khamis lalu tanpa mengalami sebarang simptom. Afgan atau nama sebenarnya Afgansyah Reza memberitahu dia kini sedang menjalani kuarantin kendiri dan berharap akan diberikan kesembuhan tidak lama lagi. Menurut penyanyi berusia 32 tahun ini, keadaannya sehingga kini […]

Continue Reading

Dayana Roza tegur sesetengah sikap masyarakat yang pentingkan diri dan tamak masa minta bantuan. Masih ramai lagi orang yang ikat perut.

Pelakon Dayana Roza menegur sikap sesetengah masyarakat yang mementingkan diri dan bersikap tamak. Dayana berkongsi hantaran di Instagram (IG)nya selepas tular foto stok simpanan makanan seorang wanita selepas memohon bantuan orang ramai. Menurut Dayana, memang wujud golongan yang suka mengambil kesempatan seperti itu sehingga tidak memikirkan orang lain. “Tak dinafikan memang wujud orang macam ni… […]

Continue Reading

Hafidz Roshdi tampil bela Elizad. Rupanya Elizad sering lakukan satu perkara ini semasa di set penggambaran.

Hafidz nampak Elizad solat di set penggambaran. GERAM dengan tindakan seorang warganet mempersoalkan ibadat solat pelakon Elizad Sharifuddin, rakan selebriti yang pernah bekerja dengannya iaitu Hafidz Roshdi tampil bercerita perkara sebenar. Ujar Hafidz atau nama sebenarnya Muhammad Hafidz Roshdi, 27, hanya orang di sekeliling Elizad mengetahui tentang keperibadian sebenar aktres berkenaan yang tidak meninggalkan tanggungjawab sebagai […]

Continue Reading

Nak acah acah kaya tapi sebenarnya tiada apa. Reen Rahim nasihatkan pelajar yang masih sekolah supaya tak malu dengan pekerjaan ibu bapa.

Pelakon Reen Rahim menasihatkan agar pelajar yang masih bersekolah tidak perlu malu dengan status atau pekerjaan ibu bapa. Reen berkongsi pandangannya menerusi satu posting di akaun Instagram. Kata Reen, sebaiknya anak-anak tidak seharusnya menyusahkan ibu bapa dengan membuat permintaan melebihi had kemampuan mereka. “Keluarga saya sederhana je tapi kitorang best. Sumpah dari sekolah saya tak […]

Continue Reading

Tiada pembantu rumah. Terkejut rupanya Hairul Azreen dan Hanis Zalikha bahagi kan kerja rumah sama rata bila dah tiada pembantu rumah ni.

Pelakon terkenal Hairul Azreen mendedahkan dirinya dan isteri, pengacara Hanis Zalikha tidak mempunyai pembantu rumah atau ‘maid’ di rumah mereka. Menerusi perkongsian di Insta Story miliknya, pemilik nama Hairul Azreen Idris itu berkata mereka berdua bekerjasama dan membahagikan tugasan kerja rumah. “Habis training mesti korang ingat saya rehat kan? Tidak saya kena kemas rumah. Sebab […]

Continue Reading

Nazrief Nazri pening kepala layan mengidam isteri. Tak sangka sampai nak kena siapkan sesuatu ini lagi di rumah.

Nazrief Nazri teruja bakal bergelar bapa. Bakal menimang cahaya mata pertama pada Julai ini, pelakon Nazrief Nazri akui teruja namun berdebar untuk memikul tanggungjawab sebagai bapa. Menurut Nazrief atau Mohamad Nazrief Mohamad Nazri, 30, segala persediaan seperti pakaian dan barang keperluan sudah disediakan memandangkan kandungan isterinya kini memasuki usia lapan bulan. “Persiapan untuk baby semua dah beli. Isteri […]

Continue Reading

Dah 6 bulan tak stream game online. Sekali boleh pula sampai Jue Aziz menangis teresak esak sebabkan ini.

Pelakon Jue Aziz terharu hingga menitiskan air mata ketika muncul semula secara langsung dalam sesi streaming permainan atas talian di Facebook baru-baru ini. Menerusi kemaskini akaun media sosialnya, Jue tersentuh dengan ingatan dan sokongan pengikutnya selama bergelar streamer. “Korang jangan risau tau, saya masih ada saya masih Jue Aziz, masih orang yang sama. Terima kasih […]

Continue Reading

Ibu Hafreez Adam jadi salah satu kontak rapat pesakit Covid 19. Walaupun ini keputusannya Hafreez tetap kuarantinkan diri.

Hafreez dan ibunya menjalani kuarantin secara berasingan. Pelakon Hafreez Adam mendedahkan dia dan keluarganya pernah menjadi kontak rapat pesakit Covid-19 sebelum menyambut Hari Raya Aidilfitri. Menurut Hafreez atau nama sebenarnya Hafreez Adam Aizat Zahalan, dia bersama tiga orang adik terpaksa menjalani kuarantin secara berasingan dengan ibu mereka yang ketika itu berada di rumah kakak sulungnya. Hafreez […]

Continue Reading