Kisah rumahtangga selalu dapat perhatian ramai, Pu Abu dedah punca cerita rumahtangga dia boleh viral

Kontroversi rumah tangga yang melanda bekas peserta program Pencetus Ummah (PU), Abu Sufyan sejak beberapa tahun lalu sering mendapat perhatian ramai. Baru-baru ini PU Abu berkongsi bagaimana kemelut rumah tangganya bermula sehingga menjadi tular di media sosial. Menerusi temu bual bersama PU Rahmat dan PU Amin, Abu berkata sebagai pasangan suami isteri masalah rumah tangga adalah merupakan sebahagian daripada lumrah hidup namun yang membezakannya dengan pasangan lain adalah dia seorang individu yang dikenali ramai.

“Sama ada orang tahu atau orang tak tahu, bezanya kita waktu itu adalah ustaz selebriti. Bila dihimpit dengan masalah rumah tangga, yang sebenarnya saya boleh katakan adalah iman tak kuatlah untuk saya pertahankan rumah tangga itu sebaik mungkin. Tapi bila saya tergelincir daripada landasan rumah tangga pada peringakat awal..masa itu baru kahwin beberapa bulan itu yang menjadi isu besar.” Mengulas lanjut tentang kemelut perkahwinannya, Abu menjelaskan bahawa selepas melepaskan isteri pertama iaitu Ain ‘Afini, dia kemudian berada di Madinah bersama Hana Azra (isteri kedua) dan keluarga tetapi ketika itu mereka masih belum mendirikan rumah tangga.

Spekulasi kemudian tercetus apabila Ain bertindak memuat naik hantaran di Instagram (IG). “Sebenarnya yang menjadikan isu itu hebat adalah bila IG Story yang diambil semasa di Madinah. Ketika itu dalam tempoh bekas isteri dan bekas suami (status perkahwinan bersama Ain). Bila saya muat naik IG Story macam seolah-olah bahagia dengan Hana. Jadi bekas isteri pertama ini dia jadi macam ‘trigger lah’. Belum lagi kahwin (bersama Hana) tetapi masa itu saya buat IG Story dekat Madinah. Dia ada dengan keluarga dia.

Kemudian dia (Ain) muat naik kenyataan untuk beritahu, sebab bila orang tengok IG Story di akaun saya, orang banyak bertanya kepada dia. Dia update atas dasar nak menyatakan tentang hubungan kami. Lepas itu kawan-kawan dia mention semua PU dan portal tertentu..masa itu lah jadi viral.” Walau bagaimanapun, selepas isu rumah tangga menjadi tular Abu mengakui khilafnya kerana bertindak sedemikian. Tapi perkara itu dari sudut ‘commen sense’ ia mesti diakui salah.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata warganet meluahkan perasan kurang senang terhadap isu rumah tangga PU Abu yang dibincangkan secara terbuka kerana perkara tersebut sudah lama berlaku selain dilihat seolah-olah membuka aib. Terdahulu, PU Abu telah memberi bayangan bahawa bahtera kedua-dua perkahwinannya sudah berakhir dengan mengakui kesilapan adalah daripada dirinya sendiri. Untuk info, krisis rumah tangga mereka tercetus apabila Ain mendedahkan bahawa dia telah dilepaskan Abu semasa sedang hamil tujuh bulan iaitu sekitar April 2019.

Difahamkan wujud orang ketiga dalam perkahwinan mereka iaitu Hana yang juga merupakan seorang ibu tunggal. Bagaimanapun, Abu dan Ain kembali rujuk selepas Abu melangsungkan perkahwinan bersama Hana. Sumber: OhBulan. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.