Ejen kosmetik diculk di depan rumah, kali ni polis tampil dedah sesuatu tentang suaminya

Keluarga kepada seorang ejen jualan barangan kosmetik, Rosnazirah Mohd. Naim, 36, yang disyaki diculik dalam kejadian di Kampung Semat Jal, Wakaf Bharu di sini semalam tidak menolak kemungkinan wanita itu dibawa ke Thailand. Seorang ahli keluarga mgsaaa yang enggan dikenali berkata, dkwaan tersebut berasas selepas kereta yang digunakan oleh kumpulan lelaki berkenaan ditemui berhampiran kawasan […]

Continue Reading

Tak puas hati bila rider tak hantar makanan depan pintu rumah, sekali rider tampil jawab luahan gadis tersebut

Baru baru ini, tular sebuah video menyaksikan luahan seorang pelanggan wanita berkenaan servis penghantaran makanan yang memintanya turun untuk ambil di bawah. ‘Kenapa suruh aku turun?’ Dalam video itu, wanita berkenaan membuat tegvran terbuka kepada ‘rid.r’ di luar sana untuk menjalankan tugasan dengan sempurna. ‘Kalau korang tak boleh selesaikan tugasan sampai habis, korang tak layak […]

Continue Reading

Kakak pengantin berubah jadi aneh sebaik sahaja dengar bunyi gendang dan serunai, sekali ini respon warganet

Silat sembah pengantin merupakan antara tradisi Melayu yang cukup unik ketika majlis bersanding. Bukan setakat meraikan kehadiran Raja Sehari, malah is juga dapat hidupkan suasana yang meriah dalam kalangan pengunjung. Namun lain pula kejadian cemas yang berlaku semasa berlangsungnya kenduri kahwin di Kampung Pulau Nyior, Jitra baru-baru ini. Kakak pengantin `naik syeikh’…tiba-tiba bersilat lepas dengar […]

Continue Reading

Terkejut dengan harga tiket konsert Rossa, sekali Rossa tampil dedah sebab sebenar harga tiket cecah RM5k

Keterujaan peminat untuk menyaksikan konsert Datuk Seri Rossa iaitu Rossa 25th Shining Years Concert pada November depan terbantut apabila ramai terkejut dengan harga tiket yang ditawarkan sehingga mencecah RM5,000. Menjelaskan mengenai perkara itu, Rossa berkata, ia adalah bersesuaian memandangkan sebahagian daripada penjualan tiket akan diserahkan kepada badan amal iaitu Tabung Pendidikan Anak Bangsa (TAB) dan […]

Continue Reading

Kedai bongkarkan senarai nama yang tak buat bayaran motor, sekali ramai yang terkejut tengok motor ni yang ramai tak bayar

GAMBAR SEKADAR HIASAN Pemilik sebuah kedai motosikal mendedahkan kira-kira 160 individu kini ‘disenarai hitamkan’ kerana tidak membayar ansuran bulanan pinjaman mereka. Menerusi perkongsian di laman Facebook Motor Mok Mung, daripada jumlah itu, lebih 50 peratus adalah pemilik motosikal jenis Yamaha Y15ZR atau (Ysuku). Jelas kedai itu lagi, kebanyakan mereka tertangguh bayaran antara enam bulan sehingga 36 […]

Continue Reading

Lepas tular pasal duit Dr Rafidah lesap RM13 ribu, rupanya ini punca buat ramai yang terkedu

MEDIA sosial kecoh apabila pakar perubatan terkenal Dr Rafidah Abdullah mendedahkan wang simpanan sebanyak RM13,000 lesap dalam akaun bank miliknya. Menerusi perkongsian terbaru di Facebook, pakar buah pinggang itu mengakui dia ada tertekan link menyebabkan wang miliknya lesap sekelip mata menerusi tiga transaksi mencurigakan. Berikut perkongsian terbaru Dr Rafidah. Tidak pernah saya nyatakan saya tidak […]

Continue Reading

Bengang bila nak beli emas tapi pekerja layan cincai, sekali ini yang terjadi lepas 5 beradik ni borong 3 rantai

TABIAT menyindir dan memperlekehkan pelanggan melalui fizikal atau penampilannya sering berlaku di pusat beli belah mahupun kedai berjenama mewah. Hanya kerana seseorang itu selekeh atau berpakaian ‘out dated’, dia tidak dilayan dengan sebaiknya ketika berurusan malah kadang kala pertanyaannya diabaikan begitu sahaja. Berdepan situasi yang sama, seorang jurumekap artis (MUA) menceritakan pengalaman disindir oleh pekerja […]

Continue Reading

Lepas ni dah tiada produk timbang kilo, terkini produk kosmetik yang ada bahan bahaya akan ditarik dalam masa 24 jam

Sekarang ini ramai betul personaliti-personaliti media sosial yang mudah mengeluarkan barang-barang kosmetik atau ubat-ubatan yang tak diketahui kandungannya kepada followers dengan menggunakan imej diri atau gaya hidup sebagai marketing. Ekoran ini, Timbalan Menteri Kesihatan Datuk Dr Noor Azmi Ghazali mengatakan produk kosmetik dan ubat-ubatan yang mengandungi kandungan berbahaya akan ditarik semula dari pasaran dalam tempoh 24 jam, lapor BERNAMA. […]

Continue Reading

Pelik doktor jumpa cawan dalam perut individu ni, sekali ini pengakuan dari individu tersebut buat doktor terkedu

Bak kata orang, sayangi makanan anda! Pastikan makanan dan minuman yang dinikmati dihabiskan tanpa ada sisa supaya tidak berlaku pembaziran. Namun, berbeza pula dengan seorang lelaki di India, dengan gelas sekali ditelannya! Sekumpulan doktor bingung selepas menemukan sebuah gelas di dalam perut seorang lelaki. Selepas ditanya, lelaki tersebut mengaku tidak sengaja tertelan sebuah gelas semasa […]

Continue Reading

Minyak masak botol mahal, ada peniaga yang terpaksa letak minyak paket dalam botol

Macam yang ramai tahu, untung yang didapati dari perniagaan kecil-kecilan bukanlah banyak mana pun lagi-lagi dengan harga barang mentah yang semakin naik. Selain itu, ramai peniaga juga turut terkesan kerana tak boleh nak membeli minyak subsidi dan terpaksa menambah modal untuk membeli minyak masak botol yang kini berharga lebih RM40 setiap lima kilogram. “Bukan nak […]

Continue Reading