Masalah gangguan bekalan air kini tiba lagi, Penduduk KL dan Selangor dah boleh siap sedia

Umum lagi kita ketahui penduduk sekitar KL dan Selangor memang dah ‘masak’ dan sedia maklum yang gangguan bekalan air selalu terjadi. Bila dapat je info dari Air Selangor, terus masing-masing kelam kabut nak tadah air supaya urusan seharian seperti masak, mandi dan basuh baju dapat dilakukan dengan lancar. Baru-baru ni, Air Selangor ada buat pengumuman […]

Continue Reading

Usop dedah isteri hamil anak sulung, Ramai rakan artis dan peminat ucap syukur

Baru baru ini pemenang naib juara big stage musim ketiga berkongsi berita gembiranya di laman instagram. Penyanyi, Usop telah menerima satu kejutan istimewa daripada isteri tercinta, Nur Fatihah Md Hashim yang kini disahkan hamil anak pertama. Usop atau nama sebenarnya Muhammad Saiful Naim Muhammad Noor berkongsi momen gembira ketika menerima kejutan istimewa itu di Instagram. […]

Continue Reading

Perut kembung bukan hanya sebab tak makan, Ketahui punca perut kembung dan berangin

Tahukah anda masalah perut kembung sering terjadi akibat salah makan. Perut kembung sering terjadi apabila seseorang lambat makan sehingga menyebabkan perut dikatakan ‘masuk angin’. Tetapi sebenarnya, itu bukan sahaja alasan kepada masalah itu sebaliknya pengambilan makanan tertentu juga boleh menyebabkan perut berasa tidak selesa. Perut kembung biasanya disebabkan fermentasi makanan yang memerlukan waktu lebih lama untuk […]

Continue Reading

Budak zaman dulu mesti tahu ni, Rupanya ini lirik lagu Ai yai yai dalam telefon mainan kita dulu

Siapa kat sini yang pernah melalui zaman di mana kita memiliki telefon bimbit mainan yang ada keluar bunyi dan lagu Ay yai yai yai tu? Handphone tu memang legend habis, budak yang membesar pada hujung tahun 90-an dan 2000 keatas mesti ada phone mainan tu kan. Potongan lagu sebagai nada dering telefon mainan Barbie itu sangat terkenal pada suatu […]

Continue Reading

Mahu penjimatan lebih ketika melancong, Ketahui tips yang mampu buat anda travel luar negara

Umum sudah kita ketahui berita pembukaan semula ‘pintu’ sempadan antarabangsa bagi tujuan pelancongan pastinya mengukir senyuman kepada ramai terutamanya kepada ‘kaki travel’ yang boleh dikatakan lebih 2 tahun tidak keluar negara. Selain aktiviti pelancongan luar negara, pastinya kelonggaran demi kelonggaran serta peralihan ke fasa endemik pada 1 April nanti bakal memeriahkan lagi sektor pelancongan dengan […]

Continue Reading

Pasti ramai alami masalah bantal bertukar kuning, elakkan buang dan amalkan cara ini untuk bersihkannya

Kebanyakan bantal yang dijual di pasaran berwarna putih dan mlngnya meskipun menggunakan sarung bantal, ia mudah kotor dan menjadi kuning akibat peluh dan kotoran lain. Membersihkan kotoran kekuningan itu bukan perkara mudah kerana sabun pencuci biasa tidak mampu menghilangkan kesan itu dan biasanya ramai hanya menjemur bantal di bawah cahaya matahari yang kononnya dapat mem.4tikan kuman […]

Continue Reading

Kucing pun ada jerawat ingatkan manusia aja, Ketahui punca berikut

Tahukah anda kucing juga boleh mengalami masalah jerawat terutamanya pada bahagian dagu. Sepeti manusia, kucing juga boleh mengalami masalah kulit termasuk jerawat. Perkara ini boleh berlaku disebabkan si bulus turut memiliki kelenjar minyak pada tubuhnya. Jerawat kucing disebabkan oleh folikel rambutnya yang tertutup disebabkan penghasilan keratin berlebihan yang merupakan protein pada kulit kucing apatah lagi […]

Continue Reading

Sesuatu membuatkan anda sering risau, ketahui janis jenis tanaman herba yang boleh menjadi penawar penyakit anda

Tahukah anda banyak rupanya herba yang boleh dijadikan penawar sakit, masalah tekanan darah tinggi adalah keadaan yang tidak boleh diabaikan. Ini kerana tekanan darah tinggi dapat menyebabkan pelbagai komplikasi berbahay seperti penyakit jantung dan angin ahmar. Lebih parah, hipertensi biasanya tidak menunjukkan sebarang gejala sehingga pesakit tidak menyedari mereka mempunyai masalah itu.Ini membuatkan hipertensi sebagai […]

Continue Reading

Ramadhan merupakan hari yang mulia buat umat Nabi Muhammad s.a.w, berikut merupakan cara masyarakat zaman dahulu berpuasa sebelum kehadiran Rasulullah

Teringin tahu bagaimana masyarakat zaman dahulu berpuasa, Bulan Ramadan akan tiba tidak lama lagi. Berdasarkan sejarah, umat manusia pada zaman dahulu juga diwajibkan berpuasa. Firman Allah SWT yang bermaksud: Wahai orang-orang yang beriman! Kamu diwajibkan berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang-orang yang dahulu daripada kamu, supaya kamu bertaqwa. (Puasa yang diwajibkan itu ialah) beberapa hari yang tertentu (Surah […]

Continue Reading

Nenek ada kerlas, kalini Didie Alias terpilih menjadi duta produk kecantikan AISEL

Siapa tak kenal dengan pelakon popular yang diberi gelaran lady gaga Malaysia ini. Baru baru ini Didie Alias terpilih untuk menjadi duta AISEL. Pemilihan Didie adalah kerana karakter dan penampilan diri selebriti itu yang tersendiri serta bersifat ikonik. Selebriti verstail, Didie Alias telah membuktikan dirinya terus relevan dan meniti populariti menerusi pelbagai pencapaian. Memang tak disangka menjadi […]

Continue Reading