Lebih kurang 600 murid sekolah di satu sekolah ini terpaksa menjalani ujian selepas seorang guru mereka disahkan positif COVID19. Warganet sakit hati bila tengok semua ratusan pelajar kena buat sesuatu ini

Kira-kira 600 murid Sekolah Kebangsaan (SK) Permatang Janggus, Penaga, Pulau Pinang terpaksa menjalani ujian selepas terdapat seorang guru wanita disahkan positif Covid-19.Berita itu ternyata menimbulkan kemarahan warganet apabila mereka mendapat tahu kanak-kanak yang tidak bersalah menjadi sasaran akibat sikap tidak bertanggungjawab pihak lain. Malah menerusi pemerhatian di laman sosial Twitter, warganet meluahkan rasa geram dan […]

Continue Reading

Dikatakan halau pelajar untuk mendaftar. UITM beri kenyataan berkaitan isu tersebut dan ini keadaan yang sebenarnya yang berlaku dan harap pelajar semua maklum

KUALA LUMPUR, 2 Okt — Universiti Teknologi MARA (UiTM) menafikan kenyataan yang mendkwa institusi pengajian tinggi awam itu telah menghalau pelajar susulan penangguhan pendaftaran secara fizikal yang berkuat kuasa hari ini. Naib Canselor UiTM Prof Emeritus Datuk Dr Mohd Azraai Kassim dalam satu kenyataan hari ini menjelaskan kekeliruan yang berlaku adalah disebabkan salah faham berikutan sumber yang tidak tepat diperoleh para pelajar. Menurutnya, UiTM telah […]

Continue Reading

6 pelajar dan 7 guru positif Covid 19 di sekolah ini. Mengejutkan ini punca mereka positif Covid 19 dan ini tindakan yang akan diambil.

Kota Kinabalu: Enam pelajar sekolah dan tujuh guru membabitkan tiga sekolah di Lahad Datu disahkan positif Covid-19. Pengarah Kesihatan Sabah, Datuk Dr Christina Rundi berkata, ia adalah kes ke-921, ke-922 dan 925 hingga ke-935 Beliau berkata, mereka dikesan positif wabak berkenaan ketika pemeriksaan saringan kontak Kluster Benteng LD. “Bagaimanapun, semua kes sudah berada di bawah […]

Continue Reading

Bini terkejut pelajar sendiri check in dengan suami. Bila tanya suami taknak mengaku. Bini panggil gadis ni jumpa dia dan tanya. Apa yang gadis tu jawab buat bini tergamam.

GAMBAR SEKADAR HIASAN. Aku wanita bekerjaya, pensyarah di sebuah kolej swasta. Sudah berkahwin dan memiliki sepasang cahaya mata. Alhamdulilah. Suami pun seorang yang berkerjaya sebagai engineer di syarikat konsultan. It was a perfect marriage. 7 years of ups and down. Dari gaji sekadar cukup sehinggalah mampu untuk memiliki rumah sendiri, percutian dengan anak anak dan […]

Continue Reading

Gadis ni seorang pelajar tapi duduk serumah dan tidur sekatil dengan suami orang. Laki tu cakap tak lama lagi dia nak berpisah dengan bini dia. Tiba tiba bini dia muncul semula lepas berbulan hilang. Terkejut gadis ni dan akhirnya ini yang terjadi.

Aku Jijik, Namun Aku Mahu Kembali KepadaNya. Assalammualaikum buat pembaca. Aku hanya seorang gadis mentah. Aku menulis kerana aku hanya inginkan suatu semangat, untuk melangkah hari demi hari. Aku baru sahaja melangkah dalam usia 20-an. Namun, kesucianku telah tern0da. Atas nama cinta, aku merelakan segalanya pada dia yang sebenarnya suami orang. Titik perkenalan kami hampir […]

Continue Reading

Kantoi suami dah banyak kali check in dengan ank murid isteri. Mengejutkan tiba tiba isteri tanya soalan ni pada pelajar sampai tertunduk meraung budak tu. Akhirnya ini yang terjadi buat suami menyesal.

Foto sekadar hiasan. Assalamualaikum. Tajuk yang aku sendiri keliru. Masih keliru. Bila difikir, apa yang terjadi mungkin ada hikmah, ataupun mungkin teguran dan ujian dalam mematangkan rumahtangga. Allahu. Kekadang rasa seperti membaca novel sedih, tapi kisah sendiri yang entah sekuat mana untuk kita sebagai hamba untuk redha. Aku wanita bekerjaya, pensyarah di sebuah kolej swasta. […]

Continue Reading

Lelaki ni nekad bernaikan diri bawa kekasih check in hotel malam tu. Tiba tiba lepas kejadian malam tu ini yang jadi pada lelaki ini buat dia menyesal seumur hidup.

Foto sekadar hiasan. Masa zaman remaja, aku sering memberontak sebab selalu dikongkong. Di rumah ibu bapa kongkong. Di sekolah lagi teruk, asrama penuh. “Patutnya ada TV di asrama, barulah fikiran terbuka”, aku zahirkan rasa tidak puas hati aku kepada rakan aku. Saat ditunggu tunggu akhirnya tiba, aku dapat tawaran melanjutkan pelajaran ke sebuah universiti yang […]

Continue Reading