Kecoh pasal gambar Najib dengan seorang perempuan, sekali ini pula reaksi Fauzi Marzuki buat ramai yang terkedu

SELEPAS tular gambar mendakwa bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sudah beristeri dua, akaun sosial milik individu bernama Nadia Fauzi menjadi sasaran warganet yang mahukan kepastian tentang hal tersebut. Nadia yang merupakan anak kepada komposer terkenal iaitu Fauzi Marzuki bagaimanapun dilihat tidak memberi sebarang maklum balas terhadap dakwaan ibunya, Hashimah Ramli sudah berkahwin dengan Najib sejak beberapa tahun lalu. “Betul ke awak anak tiri Najib? “Jadi betul la? Kirim salam pada ayah, saya peminat dia. Ayah yang nama Fauzi bukan Najib,” komen warganet. Sebelum ini, kecoh satu akaun Twitter milik Salim Iskandar memuat naik foto Najib bergambar dengan sebuah keluarga selain seorang wanita yang merangkul erat lengannya ketika mereka sama-sama meraikan satu majlis sambutan ulang tahun.

Beberapa komen juga turut mengesahkan hal tersebut dan dan ada yang tidak sangka Najib mempunyai isteri kedua selain Datin Seri Rosmah Mansor. Sementara itu, Nadia menerusi Twitter miliknya turut memberi komen tentang gambar kek yang dikatakan menjadi perbualan hangat dalam kalangan warganet. Saya tiada kaitan dalam hal ini. Saya tiada apa nak komen “Kek tu sedap. “Kek pun kena kutuk, kesian,” ujarnya. Desas-desus Najib berkahwin dua hangat diperkatakan minggu ini, namun belum ada sebarang penjelasan daripada ahli Parlimen Pekan itu. Bagaimanapun bekas pengacara RTM, Iesya Toh yang sering berkongsi tentang perkembangan isu semasa dan politik negara mendakwa perkahwinan tersebut sudah lama berlangsung.

“Dalam lama dah pun, benda (hubungan) halal… bukan girlfriend, bukan skandal,” jelasnya. Nadia tidak memberi maklum balas pertanyaan warganet. Sementara itu Fauzi dalam satu kenyataan memberitahu dia enggan mengulas lanjut berita yang tersebar kerana dirinya tiada kaitan dengan bekas isteri selepas mereka berpisah. “Perkahwinan dia dengan Najib tiada kena mengena dengan saya. Lagipun, selepas kami berpisah pada 2013, dia bebas untuk berkahwin dengan siapa pun yang menjadi pilihan dia. “Saya tiada kaitan dalam hal ini. Saya tiada apa nak komen,” katanya seperti yang dipetik dari Getaran. Untuk rekod Fauzi dan Hashimah berpisah dengan talak satu pada Mei 2013 di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur di Taman Keramat, Kuala Lumpur.

Fauzi Marzuki Enggan Komen Isu Kahwin Bekas Isterinya Dengan Najib

Komposer Fauzi Marzuki enggan mengulas sebarang kenyataan berhubung berita perkahwinan yang melibatkan bekas isterinya, Hashiimah Ramli, 53, dengan mantan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. “No, komen. Perkahwinan dia dengan Datuk Seri Najib, tiada kena mengena dengan saya. Lagipun, selepas kami berpisah pada 2013, dia (Hashimah) bebas untuk berkahwin dengan siapa pun yang menjadi pilihan dia. “Saya sendiri tidak tahu kenapa media cari saya tentang perkahwinan dia. Saya tiada kaitan dalam hal ini,” katanya sewaktu dihubungi Getaran.

Menurut Fauzi lagi, dia juga sebenarnya tidak tahu-menahu dengan perkahwinan bekas isterinya itu dengan Najib, sehinggalah dimaklumkan sendiri oleh orang lain. Getaran juga difahamkan Hashiimah dan Najib sudah lama berkahwin iaitu sejak lebih setahun lalu. “Saya tiada apa nak komen. Saya sendiri tidak tahu kenapa media cari saya tentang perkahwinan dia. Saya tiada kaitan dalam hal ini,” katanya lagi. Fauzi dan Hashiimah berkahwin pada 1993 dan berpisah pada 2013.

Seorang komposer yang hebat dan berkaliber, Fauzi telah menghasilkan banyak lagu-lagu hit untuk penyanyi rakaman terkemuka tanah air seperti Datuk Jamal Abdillah, Datuk Sheila Majid, Datuk Sharifah Aini, Datuk Seri Siti Nurhaliza, Datuk Nash, Anita Sarawak, Ella, Shima dan Francesca Peters. Antara komposisi lagu-lagunya yang terbaik adalah Lagenda (Sheila Majid), Kekasih Awal & Akhir (Jamal Abdillah), Pada Syurga Di Wajahmu (Nash), Teringin (Shima), Sepi Sekuntum Mawar Merah (Ella), Pusra Di Lebuh Raya (Ekamatra) dan Di Alam Fana Cinta (Fotograf). – Getaran, 20 Mei 2022 kredit, mstar