Pasangan penyanyi ini mohon doa orang ramai tentang sakit anak, Rosma dan Khai kongsi keadaan terkini anak

Siapa tak kenal dengan pasangan penyanyi ini. Penyanyi Rosma memaklumkan dua anak perempuannya, Nur Amani Damia dan Nur Alya Dhania mengalami m.asalah cirit birit yang t.eruk sejak beberapa hari lalu. Rosma atau nama sebenarnya Rosmayati Sidik berkongsi khabar duka itu menerusi satu hantaran yang dimuat naik di akaun instagram miliknya. Sekadar info, pada 26 April 2008 Rosma telah berkahwin dengan Khai AF1 yang juga merupakan naib juara Akademi Fantasia Musim 1. Mereka mengambil keputusan untuk berkahwin setelah hampir lima tahun bercinta. Pada 17 Julai 2009, mereka telah dikurniakan seorang anak lelaki yang diberi nama Muhammad Amzar Danish.

Anak kedua mereka dilahirkan pada 4 Januari 2014 dan diberi nama Nur Amani Damia. Anak ketiga mereka dilahirkan pada 11 April 2019 dan diberi nama Nur Alya Dhania. Khai dan Rosma merupakan pengasas kepada p.roduk kesihatan MagicSlims. Siapa sangka, dari penyanyi kini Rosma merupakan salah seorang usahawan berjaya tanah air. Beralih untuk serius dalam bidang perniagaan apabila kerjaya seninya dilihat kurang bersinar, selebriti yang lahir daripada program realiti Akademi Fantasia Musim 1 ini tidak lelah mengejar kejayaan. Berkat usaha gigih selama hampir tujuh tahun, Rosma bangga membangunkan legasi KR Successful Sdn Bhd di samping suami tercinta, Khai.

Doakan Kakak Mia

Menurut isteri kepada penyanyi Khai ini lagi, anak perempuan bongsunya itu bagaimanapun kini kembali se mbuh dan pulih seperti sedia kala. Manakala Nur Amani pula masih alami situasi sama sehingga terpaksa dimasukkan ke h.ospital untuk menjalani ra.watan. Haritu adik s.akit perut ciritbirit tapi alhamdulillah, adik dah baik. Tiba-tiba hati ni kakak mia nuramanidamia lak kena ciritbirit sembilan kali. “Dan m.untah-m.untah empat kali tak boleh makan langsung hari ni. Terus bawa pergi em.ergency dan a.dmitted. Doakan kakak mia cepat sembuh. KhaiRosma,” tulisnya.

Imbas kembali, Rosma, 36 mendirikan rumah tangga bersama Khai atau nama sebenarnya, Mohammad Khairul Nizam Mohammad Wahi, 42 sekitar tahun 2008. Hasil perkongsian hidup, pasangan ini dikurniakan tiga orang cahaya mata iaitu Muhammad Amzar Danish, 12, Nur Amani Damia, 7 dan Nur Alya Dhania, 3. Sumber, online malaya