Ramai sangat yang lalai pasal sop covid, sekali KJ jelaskan kompaun mungkin akan berkuatkuasa semula

Pihak Kementeri Kesihatan Malaysia (KKM) memandang serivs terhadap peningkatan kes harian covid19 sejak beberapa hari ini. Menteri nya, Khairy Jamaludin berkata jika ia berterus kemungkinan KKM akan menguatkuasakan semula prosedur operasi standard (S0P) memandang kan ramai yang dilihat tidak mematuhi nya. “Kita tengok dalam banyak keadaan, di mana walau di kawasan tertutup seperti dalam bangunan, sudah ramai yang mula tak pakai pelitup muka.” “Saya ingin mengingatkan rakyat Malaysia bahawa pemakaian pelitup muka di kawasan tertutup masih wajib, cuma sejak 17 April kita sudah tidak keluar kan notis kompaun.“-Khairy Jamaludin. Namun begitu, pihak nya menegaskan selain berharap agar keadaan tidak sampai ke tahap itu, malah negara sudah pun beralih ke fasa endemik. “Lagi pun kalau keluar notis kompaun, ramai rakan menteri saya kena.” seloroh Khairy.

Gelombang baharu covid19 di negara ini berkemungkinan berlaku lebih awal berbanding tempoh antara dua atau tiga bulan seperti diumumkan sebelum ini, kata Menteri Kesihatan, Khairy Jamaluddin. Menurutnya, ia bukan bertujuan menimbulkan perasaan panik dalam kalangan masyarakat sebaliknya, mengambil kira kepada langkah pencegahan yang perlu diambil meliputi setiap aspek oleh semua pihak. “Perkara ini (gelombang kedua) berdasarkan peningkatan kepada lebih 2,000 kes di laporkan dalam negara sejak kebelakangan ini dengan dua kluster baharu yang membimbangkan iaitu kluster pendidikan dan pengajian tinggi. SUMBER, MK

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghibur kan di bawah ini yang dikongsi kan seperti berikut.