Kini Dato Hattan pula tampil ulas isu nyanyian Aliff Syukri, Ini komen padu dari Dato Hattan

Artis

Memang tak asing lagi kita dengan isu ini. Sejak kebelakangan ini, h.angat diperkatakan tentang nyanyian usahawan k.ontroversi, Datuk Seri Aliff Syukri bersama Baby Shima. Bukan itu sahaja, dua orang i.nfluencer juga turut dik.ecam teruk oleh earganet kerana sanggup mem.alukan diri mereka menerusi video yang tular di internet. Penyanyi rocklegenda, Datuk Awie turut meluahkan rasa ke.cewa dengan tindakan mereka semua ini yang cuba masuk ke dalam industri hiburan dan mahu bergelar penyanyi. Dia menyifatkan mereka hanya memalukan nama Malaysia selain mengakui terkilan melihat industri seni dila.curi oleh orang yang tiada jiwa sebagai anak seni.

Jelasnya lagi, golongan ini hanya menggunakan dunia seni untuk kepentingan masing-masing kerana mereka mempunyai wang ringgit. Diorang ni bukan kategori penyanyi langsung, nak bercakap pun tak sedap apatah lagi menyanyi, minta maaflah saya bukan bagus sangat tapi saya sayangkan industri ni.

Dato Hattan Pula Tampil Bersuara

Umum mengetahui, o.tai yang satu ini lantang bersuara, t.egas dalam melontarkan pandangan dan teguran tentang apa sahaja perkara. Ketika sebilangan besar rakan artis lain berdiam, memandang dari jauh dan hanya memberi pandangan ketika disoal media, Datuk Hattan ke depan, menegur dan cuba menggagalkan ti.ndakan-ti.ndakan pihak-pihak tertentu, yang cuba berenang-renang dan meng.otorkan industri seni. Padanya, industri seni adalah lapangan untuk mereka yang berbakat, ada keazaman yang tinggi dan berkeinginan setinggi gunung menjadi penghibur sebenar dan berkualiti. Bukan ruang untuk penj.ajah-penj.ajah kaya tidak berbakat untuk memani.pulasi demi melariskan perniagaan mereka.

Orang Nak Nyanyi, Kau Nak Nyanyi

Terus melontarkan teguran, Hattan nampak kesan b.uruk yang bakal berlaku kepada industri seni kita sekiranya tangan-tangan ini terus meng.otorkan. Katanya, orang luar menilai dan memandang dari jauh. Persepsi mereka terhadap dunia hiburan negara kita akan terbentuk hasil pengamatan mereka di media sosial dan platformdigital. Sumber, online malaya

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.