Ada individu yang tak setuju dengan cara Johan ajar anak, tak boleh berdiam sekali ini pulak respon dari Ozlynn

VIDEO memperlihatkan Johan sedang mengajar anaknya mengaji mencuri tumpuan apabila ramai bersetuju dengan cara tegas pelawak dan penyampai radio itu mendidik anaknya selain ramai teringat pengalaman sama ketika kanak-kanak. Bagaimanapun di sebalik komen-komen mengimbau kenangan lama itu, terdapat juga segelintir pengikut media sosial melahirkan pandangan tidak bersetuju dengan cara Johan itu yang disifatkan sebagai kasar. Ada pula membandingkan cara didikan diterapkan oleh Nabi Muhammad SAW seperti cara melayan dan berkomunikasi dengan kanak-kanak selain merasakan mengajar dengan nada kasar tidak sesuai. Ozlynn jawab komen warganet. Membalas komen tersebut, isteri kepada Johan iaitu Ozlynn Wati menjelaskan setiap anaknya mempunyai karakter berbeza dan disebabkan itu mereka mempunyai pendekatan tersendiri dalam memberi didikan kepada mereka.

“Itu bukan orang lain, ayah dia sendiri. Tahulah ayahnya pujuk semula dengan cara sendiri. “Saya ada enam orang anak, walaupun keluar daripada rahim yang sama, tetapi karakter tetap berbeza. Cara hendak mendidik dan membimbing pun lain. “Awak tidak tahu seluruh isi rumah ini, yang ditonjolkan hanya lima peratus sahaja, yang mana baik boleh dijadikan manfaat dan jika tidak, awak buang jauh-jauh. Setiap ibu bapa mahukan yang terbaik buat anak-anak mereka,” katanya. Ozlynn sebelum ini memuat naik video Johan dilihat sedang memegang rotan ketika mengajar anaknya. Dalam video berkenaan, anak mereka menangis teresak-esak apabila Johan menegur cara bacaannya yang salah. Saya ada enam orang anak, walaupun keluar daripada rahim yang sama, tetapi karakter tetap berbeza. Menerusi ruang komen, rata-rata bersetuju dengan kaedah Johan membetulkan bacaan anaknya dan turut mengingatkan mereka tentang kenangan lama belajar mengaji dengan ibu bapa yang tegas.

Ada juga pengikut yang menyuarakan pendapat terhadap komen balas Ozlynn itu dan mempertahankan cara Johan mendidik anaknya. “Ibu bapalah yang kena garang dengan anak-anak. Orang lain tak boleh. Siapa lagi yang layak nak marah anak-anak muda sekarang kalau bukan ibu bapa. “Okeylah tu sis daripada ibu bapa yang tak kisah bab solat dan agama. Mendidik anak ada cara. Tegas dan garang tak salah, apa lagi bab berkaitan agama. “ini mesti jenis anak kena cubit sikit disamannya cikgu,” komen warganet. Johan dan Ozlyn mempunyai enam orang cahaya mata iaitu Ahmad Ariq Hanania, Ahmad Sodiq Hanania, Ahmad Haziq Hanania, Nur Latifah Chantiq Hanania, Nur Latifah Moleiq Hanania dan Nur Latifah Cherdiq. Kredit, mstar

PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.