Michael Ang muat naik rakaman pemuda yang selamba buat macam ni pada gadis tersebut, sekali ramai artis yang tampil komen tak puas hati dengan tindakannya

Rakaman tular memaparkan seorang gadis yang dipkvl seorang lelaki menarik perhatian ramai di media sosial. Dalam rakaman itu, mgsaaa bukan sahaja dis.3pak pada muka, malah turut diter.4jang pada bahagian perut dan paha.

Tidak cukup dengan itu, ketika remaja perempuan berkenaan kedengaran menangis kesakitan, lelaki itu mencabut sebelah seliparnya sebelum melibas ke arah mgsaaa. Rakaman itu kini tersebar meluas di laman sosial dan turut dikongsi pengarah terkenal Michael Ang menerusi laman Instagram miliknya pada Ahad malam.

“Salam semua. OMG anak Cina mana ni? Please tangkap mamat ni dan juga yang pegang kamera tu… boleh rakam je.”Walaupun kalau perempuan tu buat benda salah, kau tak payah la pvkul anak orang macam tu. Apa nak jadi dengan dunia ini? “Saya anggap jntan binatang tu Cina sebab hujung video tu tukang rakam ada cakap Cina. Kalau salah sorry,” ujarnya.

Selain Michael Ang, pengacara dan usahawan Neelofa turut berkongsi video sama menerusi Twitter miliknya. Caprice turut tinggalkan komen di video Micheal Ang. Selebriti lain turut meluahkan rasa tidak puas hati dengan perbuatan lelaki tersebut. Sumber, Mstar Online

Michael Ang tampil bersuara isu solekan mata wanita berniqab, Sekali ini pulak reaksi dari warganet

Umum memang kita kenali dengan individu popular ini. Sebelum ini pernah tular video mengenai seorang pendakwah terkenal yang memberikan teguran terhadap segelintir wanita yang memakai mekap yang berlebihan, terutamanya wanita berniqab yang mengenakan solekan pada bahagian mata.

“Sekadar Pendapat Kita Aje”

Terkini, Pengarah terkenal, Michael Ang tampil menyuarakan pendapatnya menerusi hantaran di Instagram yang berpendapat, seharusnya memberikan pujian dan mendoakan yang baik-baik untuk wanita yang sudah berhijab atau berniqab.

Kata Michael “Setahu i bila orang dah berhijab ke atau berniqab ke kita patut puji dan doakan baik-baik. Tapi kat Malaysia ni semua ada je yang tak betul sampai orang dah meniqab pun nak complain mata orang tu menggoda laa. Kalau mata tak cantik mekap celah bedah mana pun tetap tak akan cantik.”-Tulis Michael

Pelbagai Reaksi Warganet

Di ruangan komen, rata-rata warganet memberikan pelbagai reaksi mereka, malah ada yang turut memetik nama selebriti dan usahawan terkenal, Neelofa yang sememangnya cantik walaupun tidak mengenakan solekan biarpun berniqab. “Neelofa tu dah memang cantik pun walaupun tak make up. Mata dia memang lawa tapi warganet Malaysia ni semua benda tak kena macam deme perfect. Patutnya doa dan cakap yang baik-baik.”

Kata warganet lagi “Apapun tujuannya..Itu urusan dia dengan Allah. Yang penting dia sekarang lebih baik dari sebelumnya. Wanita memang suka bersolek termasuk saya sendiri.” “Ramai acah-acah malaikat.” Sumber, murai

Memang tak asing lagi kita dengan pengarah ini. Sejak minggu lalu, nama usahawan kontroversi Datuk Seri Aliff Syukri menjadi bualan ramai di media sosial. Menerusi hantaran di Instagram (IG), pengarah Michael Ang dilihat menyindir namun tidak menyebut nama mana-mana individu. Biarpun begitu, hantaran itu muncul selepas Aliff Syukri mendakwa dirinya penyanyi nombor satu negara selepas video muzik lagu Baby Sayang ‘trending’ nombor satu di YouTube, pada Jumaat lalu. Posting’ ni sekadar info saja ya. Kalau termakan cili awak akan rasa ‘posting’ ni pasal awak okey. So adik adik sila baca betul-betul sebelum mengutuk ya.

Kena kutuk saja

Tegas penerbit yang berusia 46 tahun, gelaran penyanyi nombor satu negara boleh digunakan sekiranya lagu itu ‘trending’ di stesen radio dan perkhidmatan penstriman muzik. Kalau trending di Spotify ka, di radio ka, Apple Music ka, baru awak penyanyi nombor satu negara ya. Sekadar di TikTok, YouTube, Instagram tu untuk dikutuk! Malu dik. Nampak bodoh sangat buat ‘claim’ macam tu. Perkongsian itu turut menarik perhatian rakan selebriti lain untuk komen. Antaranya adalah Datuk Aaron Aziz dan Sharnaaz Ahmad.

Sebelum ini, pendakwah bebas dan Pencetus Ummah (PU), Syed Mohd Bakri Syed Ishak tampil memberi teguran secara terbuka. PU Syed memohon agar Aliff Syukri membatalkan hasrat untuk melancarkan muzik video lagu dangdut terbaharunya yang keterlaluan. Sumber, Oh bulan