Bakal isteri Che Hafiz pula jadi mgsa ftnah oleh Lufya Omar, sekali ini yang Julia Farhana jelaskan

Selepas Dr Che Hafiz mendkwa menjadi mgsaaa ftn4h bekas isterinya, pelakon Julia Farhana yang juga tunang kepada Che Hafiz terpaksa didkwa turut menjadi mgsaaa ftnh Lufya Omar. Julia berkata dia terpaksa membuat laporan polis dipercayai terhadap Lufya bagi mempertahankan dirinya.

“Kenapa bila dah dekat tarikh perkahwinan baru terjadi semua ini? Saya buat laporan polis kerana sahabat dan rakan kongsi perniagaan saya diganggu dengan gambar gambar saya di tempat awam berserta pelbagai ftnah. Ftnah besar (berbukti) bahawa saya melakukan sesuatu yang salah di sisi undang-undang. Itu tujuan laporan polis dibuat,” katanya.

Julia berkata, dia pernah cuba untuk berbincang dengan Lufya namun perbincangan itu tidak berakhir dengan baik sehinggakan dia diftnah dengan tdvhan tidak berasas. Berkali-kali bakal suami nasihatkan supaya jangan berhubung dengannya. Saya degil. Saya respon sebab apa? Sebab nak hormati dia dan buka peluang untuknya berbincang dengan saya sekiranya diperlukan. Lagipun saya tiada masalah kalau nak berbincang, bagaimanapun saya dh.na. Tunang saya terima ftnah dan h.naan tentang saya. Namun saya masih kata tidak mengapa. Mungkin dia salah faham. Sekarang, secara umum?,” katanya.

Dalam posting tersebut, Julia berkata menerima kisah masa lalu bakal suaminya dan niatnya hanya mahu berbaik dengan Lufya namun tidak sangka dibalas sebegini. Sumber, Awattsyeikh.com

Bekas isteri dedah Che Hafiz gagal beri nafkah anak, Sekali Che Hafiz tampil bersuara dan dedah sesuatu

Bekas suami kepada pelakon Lufya Omar iaitu Dr Che Hafiz menyangkal dkwaan dia tidak memberi nafkah kepada anak tunggal mereka sejak berpisah pada Julai 2020. Dr Che Hafiz atau Che Muhammad Hafiz Che Baharum, 32, berkata, dia mempunyai semua bukti dan meminta Lufya tidak menggunakan media sosial sebagai medium menyebarkan dakwaan tidak benar.

“Soal isu pemberian nafkah anak, saya sebagai seorang bapa kandung sudah pasti tahu akan tanggungjawab dan tidak mengabaikan anak sendiri. Saya ada bukti kukuh untuk diberikan kepada mahkamah. Jadi saya harap Lufya gunakan saluran yang betul dan bukan jadi bersikap seperti budak-budak melepaskan perasaan di media sosial dan menimbulkan spekulasi tidak benar,” katanya.

Hafiz meluahkan perkara itu menerusi hantaran di Instagram miliknya serta memuat naik foto salinan laporan polis bertarikh 7 November 2022. Laporan polis tersebut dipercayai mempunyai kaitan dengan kenyataan berbaur ftnah dikeluarkan Lufya terhadapnya.

Dalam pada itu, Dr Che Hafiz menyifatkan tindakan Lufya sebagai melampau meskipun mereka pernah berbincang jalan terbaik menyelesaikan semua kemelut melibatkan mereka berdua sebelum ini.

“Saya jaga aib dia selama ini dan rasa tidak perlu dedahkan kerana dia bukan lagi isteri saya. Dia sudah melampau dan saya harap dia dapat gunakan saluran tepat bagi menyelesaikan isu yang timbul. Saya dan bakal isteri cuma nak cari jalan penyelesaian yang baik untuk Haura dan sudah cuba terbaik berbincang dengannya tetapi ditolak malah dibalas pula dengan kata-kata kurang sopan serta fitnah,” jelasnya.

Lufya sebelum ini mendakwa bekas suami culas membayar nafkah anak mereka.

Sementara itu, Dr Che Hafiz turut mendkwa kenyataan yang pernah dikeluarkan Lufya sebelum ini juga adalah tidak benar. “Saya tidak hairan jika Lufya sanggup berbohong membuat kenyataan palsu berunsur ftnh kepada masyarakat. Apa sahaja kenyataan dikeluarkan dia adalah tidak benar sama sekali dan sudah diubah mengikut kehendaknya,” jelasnya.

Untuk rekod, Lufya dan Cr Che Hafi mendirikan rumah tangga pada 26 November 2016 dan dikurniakan seorang anak perempuan, Laana Haura yang kini berusia lima tahun. Bagaimanapun pasangan itu berpisah pada 17 Jun 2020 di Mahkamah Rendah Syariah Daerah Petaling, Shah Alam, Selangor. Sumber, Mstar Online